Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار سیاسی ایرنا، مجتبی ذوالنوری در موافقت با وزیر پیشنهادی اطلاعات گفت: همه عزیزان از دلسوزان نظام و ارزشی هستند اما برخی مطالب نیاز به تشریح و تفصیل دارد. عمده این مطالب مرتبط با حوزه انتخابیه من در قم است. آشنایی چند ده ساله‌ای با جناب خطیب دارم، دوستانی که اظهارنظر می کنند شاید به اندازه من شناخت عمیقی برمبنای قضاوت منصفانه نداشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون امنیت ملی ادامه داد: با خانواده ارزشی، انقلابی و ولایی آقای خطیب کاملا آشنایی دارم.  او از آغاز جنگ نقطه‌ای را که برای نقش آفرینی انتخاب کرد اطلاعات جنوب بود و در همان ماموریت‌ها جانباز شدند. وقتی کمونیست‌ها و منافقان مسجد سلیمان را محل تاخت و تاز خود قرار دادند او  و چند روحانی دیگر به آنجا رفتند و شرایط را تغییر دادند.  

ذوالنوری گفت: قبل از حضور خطیب به عنوان مدیرکل، حین حضور او در سه دوره و پس از حضور او، عضو شورای تامین قم بودم و مهمترین حوادث در آن دوران در قم رقم خورد.  رییس دولت اصلاحات دیداری با آقای منتظری داشت و سخنان او پخش شد که تحریک به آشوب می‌کرد که برو و جلوی رهبر انقلاب بنشین که این اختیارات را می‌خواهم و اگر ندادند استعفا بده و با مردم مطرح کن. قم یکپارچه آشوب شد و حوادثی که منجر به حصر آقای منتظری شد.

وی ادامه داد: در تمام این ادوار شورای عالی امنیت ملی که رییس آن خاتمی بود منتظری در حصر بود و همینطور تا به امروز و قبل از این دولت اینطور بوده و چه کسی باید حصر را بر می‌داشت؟ کاملا در جریان ریز مسایل پشت پرده هستم، چه کسی می‌تواند این موضوع را نفی کند؟  

ذوالنوری افزود: ماجرای دراویش گنابادی و ماجرای مسجد محمدیه و تمام این حوادث، من در جریان ریز مسایل پشت پرده بودم و سر سوزنی در عملکرد خطیب و کاری که بوی انقلابی گری آن کم باشد ندیدم و در همه حوادث انقلابی تر و پیشروتر از بقیه بود.

نماینده مردم قم در مجلس یازدهم افزود: یونسی وزیر اطلاعات دولت اصلاحات در ابتدای دولت دوم خاتمی روز چهارشنبه از مجلس رای اعتماد گرفت و صبح روز پنجشنبه که جوهر رای اعتمادش خشک نشده، به همراه سردار قریشی، مرحوم نقوی، حاج آقای بهرامی، سردار شکارچی و چند نفر دیگر برای تبریک به دفتر او که هنوز در سازمان قضایی نیروهای مسلح بود رفتیم تا خطیب در اداره کل اطلاعات قم ابقا شود. یونسی گفت که مطلقا امکان پذیر نیست چون خاتمی، من را احضار کرد که به عنوان شرط ضمن عقد باید خطیب، شهیدی مدیرکل اصفهان و یک نفر دیگر را عزل کنید.

ذوالنوری یادآور شد: خطیب دوبار یکبار با نظر شخص خاتمی و بار دوم با نظر شخص احمدی نژاد عزل می‌شود. اول اگر خطیب کج رفته است پس احمدی نژاد درست می‌رود. خطیب پس از عزل از سوی آقای احمدی نژاد مسوول حفاظت دفتر اطلاعات در قم شد.

وی اضافه کرد: علت آنکه جریان آنتی‌تز انقلاب در قم موفق نبود دو دلیل داشت. نخست اینکه نقش حوزه علمیه و روحانیت و دوم نقش سربازان وزارت اطلاعات. چرا از بخش دوم غفلت می‌کنید؟ بارها در جمع علما بحث می‌کردیم که خطیب پختگی و تدبیری داشت که همگان را متعجب می‌کرد. در عرصه امنیت کار کردن در فضایی چون قم که به خوبی تشریح شد، اقدام باید شکل خاص خود را داشته باشد.  

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس یازدهم، گفت: زمانی‌که سخنرانی هاشمی در قم در سال ۸۵ به هم خورد. هاشمی بارها پیگیر بود و فشارهای بسیاری حاکم بود. من و برخی دیگر از آقایان خواستار آزادی بچه‌ها بودیم. دستگاه امنیتی نمی‌تواند فریاد بزند که چه می‌کند.  

ذوالنوری درمورد  تحصیلات وزیر پیشنهادی اطلاعات گفت: شرع می گوید قاضی باید مجتهد باشد، آیا قضات امروز مجتهد هستند؟ امام (ره)  فرمودند اگر مردم همه به او رای دادند اما ولی فقیه حکم او را تنفیذ نکرد حق تصرف در امور را ندارد. وقتی وزیری توافق رهبری برای او گرفته می‌شود مجاز به تصرف در امور است چون اذن پیدا کرده است.

وی عنوان کرد: خطیب در کمیسیون امنیت ملی اظهار کرد که تحول ایجاد خواهد کرد و همزمان با شرایط پیش خواهد رفت. اگر خطیب این تحول را انجام ندهد در جلسه بعدی مخالف او خواهم بود. ضمن تشکر از سربازان گمنام امام زمان ما باید متناسب با شرایط جدید اقدامات خود را متحول کنیم.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی محمد باقر قالیباف دولت سیزدهم پروندهٔ خبری رای اعتماد به دولت سیزدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی محمد باقر قالیباف دولت سیزدهم مجلس شورای اسلامی محمد باقر قالیباف دولت سیزدهم امنیت ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۷۸۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کاردار ایران به اظهارات وزیر دفاع انگلیس

کاردار ایران در لندن در واکنش به اظهارات وزیر دفاع انگلیس گفت: اگر انگلیس و آمریکا فکر می‌کنند که تجاوزشان امنیت را برای آنها و متحدان (رژیم اسرائیل) به ارمغان می‌آورد، کاملاً نادان هستند.

به گزارش ایسنا، سید مهدی حسینی متین در پیامی در شبکه مجازی ایکس نوشت که بریتانیا با آغاز حملات هوایی غیرقانونی به خاک یمن از ژانویه گذشته، خود را به هدف قانونی برای اقدامات دفاعی یمنی‌ها تبدیل کرده است. اگر انگلیس و آمریکا فکر می‌کنند که تجاوزشان امنیت را برای آنها و متحدان (رژیم اسرائیل) به ارمغان می‌آورد، کاملاً نادان هستند.

وزیر دفاع انگلیس اخیرا در اظهاراتی ضد ایرانی مدعی شده بود که «ایران مسؤول بسیاری از بی‌ثباتی‌های منطقه‌ای از طریق شبکه غیرقانونی نیابتی از جمله حماس، حزب‌الله و انصارالله، گروه‌های مقاومت مرتبط با ایران و حملات مستقیم آنها است».

همچنین وزارت امور خارجه ایران روز پنجشنبه اعلام کرد در اقدامی متقابل هشت فرد و پنج نهاد انگلیسی را به دلیل اقدامات عامدانه در حمایت و تسهیل اقدامات رژیم صهیونیستی از جمله در ارتکاب اعمال تروریستی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی تحت تحریم قرار می‌دهد.

نام گرنت شاپس، وزیر دفاع انگلیس نیز در این لیست به چشم می‌خورد.

شاپس در واکنش به این تحریم، ایران و نیروهای مقاومت منطقه را به بی‌ثبات‌کردن منطقه متهم کرد و مدعی شد: «اگر ایران فکر می‌کند این تحریم‌ها کسی را می‌ترساند، کاملا در اشتباه است».

 
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • موافقت حماس با توافق پیشنهادی آتش‌بس
  • تمدید طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی دور از انتظار نیست
  • رئیسی: آنچه دولت را در دل مردم جای می‌دهد، صداقت است
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران موجب رشد پایدار اقتصاد دیجیتال است
  • مصر: جنگ طلبی اسرائیل امنیت کل منطقه را تهدید می کند
  • وزیر جنگ‌طلب، نتانیاهو را تهدید کرد
  • بررسی مصوبات پیشنهادی صنعتی مازندران برای سفر دولت
  • عکس معناداری که آذری جهرمی منتشر کرد
  • واکنش کاردار ایران به اظهارات وزیر دفاع انگلیس
  • متولدین این ماه‌ها از بقیه بااستعدادترند!