Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایلنا، محمدحسن قوسیان مقدم دبیر کل و سخنگوی جمعیت هلال‌احمر درباره واردات واکسن کرونا به کشور گفت: در مردادماه نزدیک به ۸ میلیون دوز واکسن وارد کشور شد، در حالی که در سه ماه قبل از آن در مجموع ۹ میلیون دوز واکسن وارد شده بود.

وی ادامه داد: امروز نیز شانزدهمین محموله وارد کشور شد و به طور تقریبی می‌توانم بگویم که حدود ۹۰ درصد سه ماه گذشته فقط در مردادماه واکسن وارد کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی جمعیت هلال احمر با بیان اینکه واردات واکسن در شهریور نیز با قدرت بیشتری ادامه دارد، خاطرنشان کرد: در مرحله اول قرار بود، ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد ما اجازه واردات ۱۰ میلیون دوز واکسن را داریم و در مرحله بعد اجازه ورود ۳۰ میلیون دوز واکسن به ما داده شده است.

قوسیان مقدم تصریح کرد: واردات ۱۰ میلیون دوز در مرحله اول به پایان رسیده است و از واردات ۳۰ میلیون دوز که قرار بود در مرحله دوم وارد کنیم تاکنون حدود ۷ میلیون آن وارد شده است، امیدواریم تا پایان شهریور و مهر نیز واردات واکسن را داشته باشیم.

واکسن تک‌دوز برای نوجوانان و زنان باردار

سخنگوی جمعیت هلال احمر درباره واردات واکسن برای نوجوانان و زنان باردار گفت: واکسن تک دوز برای زنان باردار و افراد زیر ۲۰ سال استفاده می‌شود. در دنیا سه نوع واکسن تک دوز هستند. براساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا ما در این خصوص نیز درحال رایزنی هستیم تا بتوانیم در این خصوص نیز واردات داشته باشیم، اما هنوز نوع واکسن مشخص نشده است.

او تاکید کرد: برای واردات واکسن ما در تلاش هستیم تا منابع مطمئن پیدا کنیم یعنی واکسنی را که تهیه می‌کنیم از کشور سازنده باشد و از واسطه‌ها واکسن را تهیه نمی‌کنیم. همچنین از منابعی واکسن را تهیه کنیم که برای تهیه دوز دوم آن با مشکل مواجه نشویم.

قوسیان مقدم در پاسخ به این سوال که آیا برای واردات واکسن برای تزریق دوز سوم با توجه به جهش‌های بیماری با مشکل مواجه هستیم، ادامه داد: در حال حاضر در مرحله‌ای هستیم که بتوانیم دو دوز را برای افراد تامین کنیم. اگر نیاز به تزریق دوز سوم باشد، تلاش می‌کنیم در این خصوص نیز واردات داشته باشیم و مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت.
 

کد خبر 621866 برچسب‌ها كرونا در ايران هلال احمر واردات واکسن کرونا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران هلال احمر واردات واکسن کرونا میلیون دوز واکسن واردات واکسن هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۷۹۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به وقوع سیل و آب‌گرفتگی در ۱۳ استان و در پنج روز گذشته، از حضور ۷۷۰ امدادگر برای امدادرسانی به افراد آسیب‌دیده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، بابک محمودی با اشاره به امدادرسانی در سیل و آب‌گرفتگی از چهارم تا نهم اردیبهشت اظهار کرد: ۱۳ استان از جمله اصفهان، البرز، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان، هرمزگان و یزد و ۵۷ شهرستان، نیاز به دریافت خدمات امدادی پیدا کردند.

وی با بیان اینکه امدادگران در این مدت زمان، به ۴۸۱۳ نفر امدادرسانی کردند، افزود: ۱۹۷ تیم عملیاتی، شامل ۷۷۰ امدادگر، در ۹۱ عملیات شرکت کردند، ۳۴۴ نفر را اسکان اضطراری دادند و ۱۲۳ نفر را به مناطق امن منتقل کردند، امدادگران با کمک دستگاه پمپاژ، آب تجمیع شده در ۲۹۲ واحد مسکونی را تخلیه کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: ۵۵ دستگاه چادر، ۶۸۴ تخته پتو، ۲۹۵ تخته موکت، ۲۰۶۶ کیلوگرم نایلون، ٢۴٠ بسته غذایی، ۹۵۸ قوطی کنسرو، ۱۹۴ قرص نان و ۵۴۰ کیلوگرم برنج بین افراد متأثر از سیل و آب‌گرفتگی توزیع شد.

کد خبر 748627

دیگر خبرها

  • امداد رسانی به نوجوان قطع عضو شده
  • شوآف «خودرو‌های برقی» در ایران
  • تولید چادر‌های امدادی متناسب با فصل و اقلیم از سوی هلال احمر
  • تولید چادرهای امدادی متناسب با فصل و اقلیم از سوی هلال احمر
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی
  • ارایه خدمات درمانی به بیش از ۲۷۰۰ نفر در سطح استان 
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • کرمانشاه به مرکز امداد منطقه غرب کشور تبدیل شود
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • نجات کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه