Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@10:32:01 GMT

بانک‌ها پیش‌قراول توسعه در کرمانشاه هستند

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۷۹۲۳۷

بانک‌ها پیش‌قراول توسعه در کرمانشاه هستند

ایسنا/کرمانشاه استاندار کرمانشاه با اشاره به پرداخت ۴۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانک‌های استان در ایام زلزله، گفت: بانک‌ها پیش قراول توسعه در کرمانشاه هستند.

هوشنگ بازوند در جلسه شورای بانک‌های استان کرمانشاه که امروز (۳۱ مرداد) برگزار شد، اظهار کرد: سیستم بانکی طی چهار سال اخیر که تلاطمات بسیاری را در استان شاهد بودیم، اقدامات ارزشمندی انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از مشکلاتی نظیر زلزله، سیل و بیماری کرونا یاد کرد و ادامه داد: گذر از این مشکلات نیازمند منابع مالی بود که بانک‌ها برای تامین آن به کمک آمدند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه اقتصاد ایران و از جمله کرمانشاه بانک محور است، افزود: هر رویداد توسعه‌ای که رخ می‌دهد، بانک‌ها در آن نقش مهمی دارند و به نوعی پیش قراول هستند.

بازوند سپس از نقش مهم بانک‌ها در ایام زلزله بزرگ کرمانشاه یاد کرد و گفت: ۴۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانک‌ها در جریان زلزله کرمانشاه پرداخت شد که در این شرایط سخت اقتصادی کشور رقم قابل توجهی است.

وی تاکید کرد: نتیجه پرداخت این تسهیلات احداث و یا بازسازی ۱۳۲ هزار واحد مسکونی، تجاری و اقتصادی در مناطق زلزله زده بود.

 استاندار کرمانشاه با بیان اینکه همراهی سایر بخش‌ها نیز در پرداخت زودهنگام تسهیلات اثرگذار بود، خاطرنشان کرد: حضور مقام معظم رهبری، رئیس جمهور، رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر اقتصاد کمک کرد در حالی که پرداخت تسهیلات در شرایط عادی یک ماه طول می‌کشد، ظرف ۳۶ ساعت پرداخت تسهیلات از سوی دولت ابلاغ شود و همین امر به روند بازسازی سرعت داد.

مدیر ارشد استان کرمانشاه امهال دو هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی زلزله زدگان و همچنین کمک ۲۲ میلیارد تومانی که بانک‌ها برای احداث مدرسه و تامین تجهیزات پزشکی در مناطق زلزله زده اهدا کردند را از دیگر کمک‌های بانک‌ها در ایام زلزله دانست.

وی اظهار کرد: در این بین هم مدیران عامل بانک‌های کشور با حضور در مناطق زلزله زده حمایت‌های خوبی داشتند و هم کارمندان بانک‌ها که گاهی سه شیفت در مناطق زلزله زده کار می‌کردند، زحمات زیادی کشیدند.

بهزاد جلیلیان رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان کرمانشاه نیز از پرداخت نزدیک به ۴۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانک‌ها در ایام زلزله خبر داد.

وی تاکید کرد: از این میزان، سه هزار میلیارد تومان تسهیلات بازسازی، نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات معیشتی و مابقی تسهیلات اقتصادی برای اشتغالزایی بوده است.

جلیلیان از اینکه هم در زمینه تسهیلاتی که امهال شده و هم تسهیلات پرداخت شده، بازپرداخت مناسبی از سوی وام گیرندگان صورت نمی‌گیرد، ابراز نگرانی کرد.

در پایان این جلسه، استاندار کرمانشاه با اهدا تندیس از بانک‌هایی که در جریان زلزله تمام قد پای کار بودند، قدردانی کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی كرمانشاه بانک زلزله میلیارد تومان تسهیلات استاندار کرمانشاه مناطق زلزله زده تسهیلات از سوی ایام زلزله بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۷۹۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۱۳۷۰ نفر در بابل

رئیس کمیته امداد شهرستان بابل گفت: با اجرای سیاست توانمندسازی مددجویان در سال ۱۴۰۲ به ۱۳۷۰ نفر از مددجویان، تسهیلات کاریابی و اشتغالزایی پرداخت شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، احمد نیک پور با اشاره به اجرای طرح اشتغالزا در بابل گفت: برای اجرای طرح های اشتغال در سال گذشته با توجه به تفاهم‌نامه منعقد شده مرکز با بانک‌های عامل از محل تبصره 16 و 18  و منابع صندوق امداد ولایت، مبلغ 140 میلیارد و 803 میلیون تومان تسهیلات پرداخت شد.

وی افزود: این تسهیلات در زمینه کشاورزی، صنعتی، دامپروری، صنایع دستی و خدمات پرداخت شد.

رئیس کمیته امداد بابل تصریح کرد: در این فرصت‌ها 812 نفر از مددجویان و مجریان طرح های اشتغال با مهارت مختلف و پایدارسازی مشاغل آشنا شدند.

وی افزود: آشنایی با بازار کسب و کار و  اصول بازاریابی در کنار فروش محصولات با ورود اساتید دانشگاه، جهاد سازندگی و اداره دامپزشکی از خدمات ارائه شده در  آموزش کسب و کار است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۷۰۰ همت تسهیلات به واحدهای تولیدی کشور
  • پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۱۳۷۰ نفر در بابل
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه برای تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه مبنی بر تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • گلایه مردم از اقساط سنگین وام خرید خانه
  • از رکوردشکنی فیزیکدانان تا از آب باتری ساختن چینی‌ها
  • کارگروه چابک و اثرگذار برای کاهش نرخ بیکاری
  • پیشرفت نهضت ملی مسکن در غیبت بانک‌های خصوصی
  • سهم صفر درصدی مشارکت ۱۸ بانک در نهضت ملی مسکن
  • تسهیلات ودیعه مسکن به ۴۴۵ هزار متقاضی پرداخت شد