Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@09:18:49 GMT

نسل جدید سیستم های قفسه بندی انبار هوشمند

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۷۹۲۳۸

نسل جدید سیستم های قفسه بندی انبار هوشمند

اوژن با ساخت سیستم های تمام اتوماتیک و هوشمند با کیفیت و تکنولوژی جهانی، محصولاتی از جمله: بایگانی ریلی، قفسه انبار پالت راک، قفسه انبار ایزی راک ریلی، قفسه کتابخانه ریلی و قفسه انبار ریلی را به منظور دسترسی راحت تر به اسناد و کالا، صرفه جویی در فضای انبار و بایگانی و افزایش ایمنی در مقابل هرگونه سانحه، تولید و به مرحله ی بهره برداری برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام اوژن سیستم جهان، در قرن اخیر شاهد انبارهایی هستیم که از امکاناتی فراتر از یک قفسه بندی انبار معمولی و ذخیره سازی ساده ی اقلام موجود در انبار استفاده می کنند. انبارهای هوشمند با تکیه بر آخرین فن آوری ها و تکنولوژی ها توانسته اند به طور چشمگیری در افزایش کارایی و بهبود سرعت زنجیره تامین قوی عمل نمایند.
با تلفیق یکپارچه فن آوری و نسل جدید سیستم های قفسه بندی هوشمند انبار با سیستم های انبارداری، بسیاری از شرکت ها و انبارها توانسته اند تا حد بسیار زیادی بهره وری را افزایش داده و هزینه های حمل و نقل کالا را بهینه سازند.
از پوشش کارگرانی که در انبار کار می کنند گرفته تا حسگرها و تجهیزات هوشمند، استفاده از نسل جدید سیستم ها در مدیریت لجستیک تاثیر بسزایی دارد.
در این مقاله به بررسی انبارهای هوشمند خواهیم پرداخت و در مورد چگونگی استفاده از آن ها با استفاده از جدیدترین فن آوری ها برای رفع چالش های موجود بر سر راه کسب و کارهای تجاری صحبت خواهیم کرد.

انبار هوشمند چیست؟

مدیریت انبار با استفاده از امکانات بسیار خودکار مدیریت شده توسط ربات ها، قوی تر و کارآمدتر شده است. فناوری کل فرآیند مدیریت زنجیره تامین را متحول کرده است. این امر باعث شده است که انبارهای "هوشمند" مستقر شوند.
انبارهای هوشمند دارای ویژگی هایی مانند سیستم های ذخیره سازی و بازیابی خودکار، سیستم های چرخشی و لیفتراک های تخصصی هستند و همچنین از تنوع بالای قفسه بندی انبار همچون: قفسه انبار پالت راک اتوماتیک، قفسه پانل راک ، قفسه خود راهرو، روتو اسمارت و کالو اسمارت استفاده می کنند. سیستم های مدیریت زنجیره تامین آن ها هوشمندتر شده و در انبارها با راهکارهای بی سیم و شبکه حسگرهایی که برای ردیابی حرکت چرخ دستی های ربات استفاده می شود، بسیاری از عملیات خودکار شده است.
یک انبار هوشمند می تواند اطلاعات بهتری در مورد آنچه در داخل انبار اتفاق می افتد ارائه دهد. این می تواند در ایجاد پیشرفت های لازم و بهینه سازی بیشتر فرآیند کمک کند. استفاده از سنسورها در سراسر انبار می تواند به ردیابی عملکرد کل ناوگان کمک کند. این کارایی کلی را بهبود می بخشد. این امر همچنین می تواند خسارات ناشی از تجهیزات کار و صدمات ناشی از کارگران را که منجر به ایمنی بهتر و محیط کار امن می شود، کاهش دهد. برخلاف انبارهای سنتی، این انبارهای نسل جدید می توانند همراه با ارائه بینش بهتر در مورد کاربران، در ردیابی و مدیریت موثر موجودی کالا کمک کنند. آن ها همچنین در از بین بردن خطاهایی که منجر به بهینه سازی موجودی کالا و کنترل بهتر هزینه می شود کمک می کنند.

چگونه فناوری های هوشمند در انبارها می توانند چالش های تجاری را برطرف کنند؟

پذیرش فناوری های هوشمند مانند اینترنت اشیا منجر به افزایش اتوماسیون در مدیریت انبار شده است. این امر در زمینه هایی مانند ردیابی و جمع آوری موجودی، لیفتراک های خودران با قابلیت ردیابی و تشخیص خود فرصتی ایجاد می کند. حسگرها، دستگاه ها و برچسب های RFID می توانند به مدیران انبار این امکان را می دهند تا مکان و پیشرفت دقیق هر محصول را در هر زمان مشخص ردیابی کنند. راه حل های رباتیک هوشمند همچنین می توانند چندین کار را مدیریت کنند که به بهبود بهره وری و افزایش کارایی روند مدیریت کل انبار کمک می کند.
شرکت هایی که در چنین راه حل هایی سرمایه گذاری می کنند می توانند وابستگی به کار دستی را کاهش دهند و سرعت و دقت حمل و نقل را بهبود بخشند. خرده فروشان همچنین باید بینش بهتری در مورد زنجیره های تأمین و سیستم های موجودی خود بدست آورند.
یکی دیگر از مناطق در حال رشد مورد استفاده، استفاده از انرژی است. سیستم های هوشمند می توانند برای سیستم های کنترل و نظارت بر ساختمان برای کاهش مصرف انرژی از همه چیز از وسایل روشنایی گرفته تا سیستم های تهویه مطبوع استفاده شوند. فناوری های جدید دیگری نیز وجود دارد که به احتمال زیاد انبار را نیز هوشمندتر می کند. مثلاً شرکت تسلا، باتری های جدیدی را با قابلیت ذخیره سازی برق از طریق شبکه یا استفاده از انرژی خورشیدی معرفی کرد. این می تواند به کاهش وابستگی انبارها به شبکه های محلی کمک کند. این موارد در مورد انتخاب مکان برای تأسیسات صنعتی بسیار گسترده است. صورتحساب های کمکی را می توان برای شرکت های مستقر در چنین راه حل هایی کنترل کرد در حالی که وجود آن ها در محیط زیست حساس هستند.

سخن آخر

فناوری و تکنولوژی همچنان در حال رشد و شکل گیری می باشد و روز به روز مزایا و کاربردهای جدیدی را به عرصه ی ظهور می گذارد. با این حال، آن چیز که برای ما کاملا روشن است، این است که انبارهای هوشمند نسل جدید می توانند منجر به بهبود بهره وری در کل مدیریت زنجیره تامین شود که این دلیلی کافی است تا شما هم دست به کار شوید و انبارهای خود را هوشمندسازی نمایید.
در شرکت اوژن سیستم جهان برای مکانیزه کردن و هوشمندسازی انبار محصولاتی همچون : قفسه بندی گردشی و چرخشی هوشمند طراحی شده است. برای اطلاعات بیشتر در مورد محصولات اوژن با متخصصان و کارشناسان آن در ارتباط باشید، تا بهترین راهکار را جهت استفاده ی بهینه ی از فضایی که برای ذخیره سازی محصولات در اختیار دارید، ارائه دهند.
چرا که اوژن یکی از بهترین شرکت های تولید کننده قفسه انبار هوشمند در ایران می باشد و آماده ی دریافت سفارشات شما عزیزان از سراسر ایران و جهان است.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انبارهای هوشمند انبار هوشمند زنجیره تامین قفسه انبار ذخیره سازی قفسه بندی سیستم ها نسل جدید شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۷۹۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از یک تن نان خشک در مشهد

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی مشهد، سیدعلی‌اکبر نصری اظهارکرد: با توجه به گزارش مردمی طی گشت مشترک اداره نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی با اتحادیه نانوایی‌ها موفق به کشف انباری شدیم که حجم زیادی نان در آن ذخیره شده بود.

رئیس نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی مشهد افزود: پس از مراجعه به محل و با هماهنگی ریاست محترم شعبه ۲ تعزیرات حکومتی حکم ورود به انبار صادر شد.

وی ادامه داد: پس از ورود به انبار حجم قابل توجهی از نان‌های کشف شده به صورت سالم در محل انبار، خشک شده بود و در حال خردشدن و تبدیل برای استفاده دامداری‌ها بود؛ اینکه این این حجم نان از چند نانوایی دریافت می‌شده است مشخص نشده، لذا بررسی‌ها در خصوص نانوایی متخلف ادامه دارد.

نصری گفت: تشکیل پرونده در محل انجام پذیرفت و اموال توقیف و جهت سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شد.

رئیس نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی مشهد افزود: شهروندان می‌توانند هر گونه تخلف در خصوص محصولات کشاورزی از جمله تقلب، احتکار، گران‌فروشی، کم فروشی و عرضه خارج از شبکه آرد و نان را به شماره پیامک ۳۰۰۰۷۶۵۵۵۵ اعلام کنند که در اسرع وقت رسیدگی می‌شود.

دیگر خبرها

  • کشف بیش از یک تن نان خشک در مشهد
  • راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل
  • اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان
  • ۶ علامت مهم حمله قبلی را بشناسید
  • آزمایشگاه‌های هوشمند آینده پزشکی را متحول می‌کنند؟
  • متخصص حوزه انفورماتیک سلامت بیان کرد؛ نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها
  • نقش آزمایشگاه‌های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری‌ها
  • نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود
  • افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جدید سهند