Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر نرگس عبیدی مدیرکل انتقال خون استان بوشهر در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان ازبوشهر، بیان کرد: ۲۶۸ نفر از عزادارانی که نذر خون داشتند در شب‌های تاسوعا و عاشورا و صبح عاشورا، برای اهدای خون به مراکز انتقال خون در بوشهر، برازجان، کنگان و گناوه مراجعه کردند که ۲۱۱ نفر شرایط اهدا را داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: پویش نذر خون از تاسوعا آغاز شده است و تا اربعین حسینی ادامه دارد.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر از هم‌استانی‌هایی که توان اهدای خون دارند، خواست با مراجعه به درگاه Nobatdehi.ibto.it نوبت بگیرند تا در کمترین زمان ممکن بتوانند خون اهدا کنند.

عبیدی افزود: برای پشتیبانی از ذخایر، به همه گروه‌های خونی نیاز داریم.

او تاکید کرد: مردم مطمئن باشند که همه نکات بهداشتی در مراکز انتقال خون رعایت می‌شود.

بیشتر بخوانید

انتقال خون بوشهر آماده میزبانی از اهداکنندگان نیازمندان خون در انتظار مهر اهدا کنندگان بوشهری

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر عنوان کرد: از ابتدای امسال تا ۳۰مرداد، ۱۵ هزار و ۳۸ نفر به مراکز انتقال خون استان مراجعه کرده‌اند و ۱۲ هزار و ۳۷۳ نفر موفق شده‌اند خون اهدا کنند.

انتقال خون استان بوشهر در شهرهای بوشهر، گناوه، برازجان و کنگان، پایگاه دارد.

هر فردی که بین ۱۸ تا ۶۰ سال داشته باشد به شرط داشتن تندرستی و توانایی لازم، می‌تواند اهدا کننده باشد.

سلامتی افراد هنگام ورود به پایگاه انتقال خون با اندازه‌گیری نبض، فشار خون و درجه حرارت بدن، و پرسیدن سوال‌هایی بررسی می‌شود.

هر فرد، سه ماه یک بار می‌تواند خون اهدا کند و هر اهدا کننده می‌تواند به نجات زندگی سه نفر یاری رساند، زیرا سه فرآورده از خون اهدایی او تهیه می‌شود.

انتهای پیام/ک



منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اهدای خون انتقال خون نذر خون انتقال خون استان بوشهر خون اهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۷۹۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند به عضو حیاتی دوباره بخشیده شد

نادر شکیب آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: لیلا حاجیانی ساکن روستای عیسوند شهرستان دشتستان با رضایت خانواده نوعدوستش دومین اهدا کننده عضو سال جاری شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: این بانوی ۵۰ ساله با کاهش سطح هوشیاری به بیمارستان شهید گنجی برازجان آورده می‌شود که بعد از انجام سی.تی.اسکن، تشخیص خونریزی در بطن‌های مغزی به علت فشارخون کنترل نشده برای وی گذاشته می‌شود که متأسفانه همین امر باعث مرگ مغزی این بانو شد.

وی اضافه کرد: به دنبال تأیید مرگ مغزی این بانو، در نهایت با رضایت پدر و مادر مهربان وی، توسط دکتر مجد فلو پیوند و با همکاری دکتر مجاهد متخصص بیهوشی بیمارستان شهید گنجی برازجان و پرسنل اتاق عمل، کلیه‌ها و کبد این بانو برداشت شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از زحمات پرسنل ICU جراحی، پزشکان تأیید کننده و مدیریت بیمارستان شهید گنجی برازجان بابت همراهی بسیار خوب آنها و خاطرنشان کرد: این ۱۱۷ همین برداشت عضو استان و دومین برداشت سال جدید است و همچنین تاکنون هفت قلب به شکل هوایی به تهران و شیراز انتقال داده شده است.

کد خبر 6092721

دیگر خبرها

  • بارش‌ها برای چهارمحال‌ و بختیاری ادامه دارد
  • اهدای هزینه سالگرد اموات، برای کمک به خانواده زندانیان نیازمند
  • خدا را سپاسگزاریم که در جای جای نظام سخن از یاد خدا و عدالت و یاری مظلومان است/ مردم ایران اسلامی در صف اول حمایت از فلسطین بوده و هستند
  • کمتر از یک درصد از افراد واجد شرایط در سیستان و بلوچستان خون اهدا می‌کنند
  • انتقال گندم از مراکز روباز به مراکز استاندارد در خوزستان
  • تکمیل طرح‌های آبی مشگین‌شهر نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است
  • سیل مرگبار کنیا/ جستجو برای یافتن ۹۱ مفقودی همچنان ادامه دارد
  • اعضای بدن بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند اهدا شد
  • بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد
  • بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند به عضو حیاتی دوباره بخشیده شد