Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی صندوق اعتباری هنر، سید حسین سیدزاده مدیر عامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به افزایش مبلغ طرح تکریم و کمک مستمری گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور تکریم هنرمندانی که از سوی شورای ارزشیابی معرفی شده اند در اواخر دهه ۷۰ مبلغ ۷۵ تا ۱۲۰ هزارتومان به هنرمندان پیشکسوت پرداخت می کرد که بعد از تأسیس صندوق اعتباری هنر این مهم به صندوق واگذار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا سال ۹۷ این مبلغ تغییر چندانی پیدا نکرد و با توجه به تورم طی این سال ها، اثر مادی خود را از دست داد و با اهداف طرح اولیه فاصله پیدا کرد.

سیدزاده افزود: یکی دیگر از اقدامات صندوق، پرداخت مقرری ماهانه به هنرمندانی است که به دلیل از کارافتادگی، بیماری و یا کهولت سن قادر به تأمین معاش نیستند و از محل دیگری نیز حقوق دریافت نمی کنند. این افراد با تأیید شورای ارزشیابی به صندوق معرفی و مقرری ماهیانه دریافت می کنند. در طرح کمک مستمری مبلغ ۱۵۰ هزار تومان به مشمولان این طرح پرداخت می شد اما در سال ۹۷ با موافقت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبلغ دریافتی ماهانه مشمولان طرح تکریم از ۲۰۰ به ۸۰۰ هزار تومان و کمک مستمری ماهانه از ۱۵۰ به ۲۵۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد. پس از اجرایی شدن افزایش مبلغ پرداختی اقدامات لازم برای برای اخذ تأییدیه از شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران انجام و فرایند تکمیل عضویت افراد واجد شرایط با ارائه مستندات انجام شد.

رئیس هیhت مدیره صندوق اعتباری هنر با اشاره به افزایش مجدد مبلغ طرح تکریم و کمک مستمری عنوان کرد: با وجود منابع محدود و مشکلات بودجه ای، تصمیم گرفتیم در سال جاری نیز پرداختی ماهانه ۲ طرح تکریم و مستمری را افزایش دهیم. براین اساس مبلغ طرح تکریم از ۸۰۰ به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و کمک مستمری از ۲۵۰ به ۴۰۰ هزار تومان افزایش یافت.

سیدزاده در پایان تصریح کرد: هنرمندان ممتاز، سرمایه های اجتماعی جامعه ما محسوب می شوند. حفظ کرامت آنها بسیار مهم است. هرچند این مبلغ ناچیز است اما با توجه به شرایط موجود افزایش آن کار بزرگی است که انجام شده است و تنها به پاس قدرشناسی از کسانی که است که عمری را در راه بالندگی جامعه صرف کردند.

کد خبر 5286436 علیرضا سعیدی

منبع: مهر

کلیدواژه: صندوق اعتباری هنر پرداخت مستمری محرم 1400 حسینیه مهر فرشته طائرپور هرمز فرهت موسیقی آئینی ویروس کرونا درگذشت چهره ها پیام تسلیت بازیگر سینما فیلم سینمایی رادیو ایران تعزیه موسیقی نواحی حامد عسگری صندوق اعتباری هنر مبلغ طرح تکریم کمک مستمری طرح تکریم هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۰۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبلغ گواهی اسقاط خودروهای مونتاژی افزایش یافت

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس مصوبه هیأت وزیران، مبلغ گواهی اسقاط خودروهای مونتاژی افزایش یافته است.

طبق مصوبه دولت، با توجه به ابلاغ و اجرایی شدن آئین نامه اجرایی ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو، گواهی اسقاط مورد نیاز برای شماره گذاری خودروهای مونتاژی از ۲۵ درصد به یک و نیم گواهی اسقاط معادل ۵۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافت.

کد خبر 6091894 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • خبر جدید سازمان تامین اجتماعی درباره افزایش مستمری بازنشستگان/ حقوق‌ها قرار است چه تغییری کند؟
  • مبلغ گواهی اسقاط خودروهای مونتاژی افزایش یافت
  • جزییات افزایش وام بازنشستگان و مبلغ اقساط
  • مبلغ وام ازدواج سال ۱۴۰۳ اعلام شد + جزییات
  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام
  • جدول اضافه حقوق‌ بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری
  • اختصاص وام تحصیلی به بیش از ۴ هزار دانشجوی متاهل
  • بیش از ۴ هزار نفر از دانشجویان متاهل علوم پزشکی وام تحصیلی دریافت کردند