Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور سوریه، گفت و گوها در سطح پارلمان‌ها، دست اندرکاران فرهنگی و صاحبان فکر بین اروپا و کشورهای منطقه به ویژه سوریه را ضروری دانست و گفت: اروپایی‌ها باید واقعیت‌های منطقه را از نزدیک ببینند تا تحولات و تغییرات به وجود آمده در سطح منطقه و جهان را درک کنند.

 روزنامه الوطن سوریه امروز (یکشنبه) با اشاره به دیدار روز گذشته «بشار اسد» با «تیری ماریانی» عضو پارلمان اروپا و عضو حزب همبستگی ملی فرانسه و هیات همراه به نقل از رئیس جمهوری سوریه اضافه کرد که بازدید هیات‌های پارلمانی و فرهنگی اروپا به کشورهای منطقه از جمله سوریه برای مشاهده واقعیت‌ها بسیار با اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: سفر هیات‌های اروپایی به منطقه موجب می‌شود تا آنچه اروپا در خصوص مسائل پناهندگان، تروریسم و افراط گرایی به خاطر اجرای سیاست‌های غلطش در خاورمیانه از آن رنج می‌برد، آشکار شود و این هیات‌ها می‌توانند واقعیت‌ها را از نزدیک احساس و آن‌ها را با اظهارات سیاسی که درباره منطقه در اروپا گفته می‌شود، مقایسه کنند.        

در این دیدار، تحولات وضعیت سوریه و منطقه مورد بررسی قرار گرفت و بشار اسد رئیس جمهور سوریه به سوالات اعضای هیات همراه نماینده پارلمان اروپا درباره وضعیت میدانی و شرایط سختی که مردم سوریه بر اثر تحریم‌ها و محاصره ظالمانه  با آن مواجه هستند، پاسخ داد.

بشار اسد با اشاره به اینکه تحریم‌ها و محاصره ظالمانه اعمال شده بر مردم سوریه تأثیرات منفی در همه جنبه‌های زندگی آن‌ها برجای گذاشته است، در عین حال گفت: با این حال،   مردم سوریه آموخته‌اند که چگونه ایده‌ها و راه حل‌های جدیدی را خلق کنند تا از طریق آن‌ها بتوانند بر مشکلات غلبه کنند.

وی به نقش اندیشه فرقه گرایی در منطقه عرب، هویت و رابطه دین و سیاست و چالش‌های بزرگی که کشورهای جهان به دلیل نفوذ افراط گرایی در بسیاری از جوامع از جمله جوامع اروپایی که به دلیل شکست دولت هایشان برای اتخاذ سیاست‌های صحیح جهت ادغام مهاجران در اروپا با حفظ هویت اصلی آن‌ها با آن مواجه هستند، اشاره کرد.   

در حالی که مردم سوریه به دلیل اعمال تحریم‌های آمریکا و محاصره اقتصادی از شرایط دشواری رنج می‌برند،  شورای اتحادیه اروپا خرداد امسال اقدامات محدود کننده اتحادیه اروپا علیه دولت سوریه را برای یک سال دیگر تا ۱ ژوئن ۲۰۲۲ (۱۱ خرداد ۱۴۰۱) تمدید کرد.

اتحادیه اروپا همچنین شرکت‌ها و بازرگانان برجسته‌ای را که از روابط با دولت سوریه و اقتصاد جنگ سود می‌برند را هدف قرار داد. 

اقدامات محدود کننده اروپا علیه سوریه همچنین شامل ممنوعیت واردات نفت، محدودیت در برخی سرمایه گذاری‌ها، مسدود کردن دارایی‌های بانک مرکزی سوریه در اتحادیه اروپا و محدودیت‌های صادراتی برای تجهیزات و فناوری است که ممکن است برای سرکوب داخلی مورد استفاده قرار گیرد.

وزارت خارجه سوریه سال گذشته در واکنش به تمدید تحریم‌های اروپا اعلام کرد که اقدامات تحمیلی اتحادیه اروپا علیه دمشق مسئله جدیدی نیست بلکه این اتحادیه بعد از تصمیم آمریکا مبنی بر تمدید تحریم‌های خود علیه سوریه، دست به اقدام مشابه شده و این تصمیم نشان می‌دهد که اروپا فاقد استقلال بوده و در تبعیت خفت‌بار از آمریکا به سر می‌برد.

وزارت خارجه سوریه افزود این تصمیم اروپا همچنین نشان می‌دهد که بین اتحادیه اروپا و آمریکا در جنگ علیه سوریه شراکت بوده و تأکیدی است بر این که آن‌ها از گروه‌های تروریستی حمایت نامحدود می‌کنند. 

دمشق، اروپا و آمریکا را مسئول خون ریخته شده شهروندان سوریه دانسته است.

سوریه تمدید تحریم‌های اروپا علیه خود را نقض آشکار ساده‌ترین حقوق بشر و قوانین بین‌المللی و جنایت علیه بشریت می داند.  / ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: اتحادیه اروپا مردم سوریه اروپا علیه واقعیت ها بشار اسد تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۰۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت و شنود/ به سه دلیل!

گفتم: به یارو گفتند؛ مگر قرار نبود سوئیچ ماشینت را به پسرت بدهی که ما را به فلان جا برساند چرا ندادی؟! گفت؛ به سه دلیل.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون گفت و شنود خود نوشت: گفت: یکی از کارشناسان برجسته ترکیه در مصاحبه‌ای می‌گوید:

«‌ایران به اسرائیل حمله کرد و برخلاف رژیم‌های عقب‎افتاده منطقه، مردم غزه را تنها نگذاشت ولی مقامات و مطبوعات ترکیه و امیرنشین‌های عرب خفه‌خون گرفته‌اند و جانشان در می‌آید تا به ایران، آفرین بگویند و اردوغان هنوز بیانیه‌ای نداده است»!

گفتم: ایول داره! نان پدر و شیر مادر حلالش باد.

گفت: «میک والاس» نماینده ایرلند در اتحادیه اروپا هم در نشست علنی اتحادیه گفته است؛ «‌همه می‌دانند که اتحادیه اروپا در طول هفت ماه از مخرب‌ترین جنگ تاریخ، هنوز جنایات اسرائیل را محکوم و تحریم نکرده، اما بلافاصله و به اتفاق آرا ایران را به دلیل انتقام‌جویی قاعده‌مند که حتی کسی را نکشته، محکوم و تحریم می‌کند»!

گفتم: درد و بلایش بخورد وسط ملاج سران اتحادیه اروپا و سران نوکرصفت برخی از کشورهای منطقه.

گفت: «‌استفن والت‌» استاد برجسته ‌هاروارد با استناد به خیزش گسترده مردم آمریکا و اروپا علیه جنایات صهیونیست‌ها نشان داده است که دوران حاکمیت لابی اسرائیل در آمریکا و اروپا پایان یافته است و «‌جان میر شایمر» استاد بلندآوازه دانشگاه شیکاگو هم می‌گوید؛ نسل‌های جدید غرب در حال قطع پای اسرائیل از آمریکا و اروپا هستند و معتقدند که صهیونیست‌ها همواره درباره همراهی خود با مردم آمریکا و اروپا دروغ گفته‌اند.

گفتم: به یارو گفتند؛ مگر قرار نبود سوئیچ ماشینت را به پسرت بدهی که ما را به فلان جا برساند چرا ندادی؟! گفت؛ به سه دلیل.

اول آن که پسرم گواهینامه ندارد! دوم این که من اصلاً ماشین ندارم! و سوم این که اصلاً پسر ندارم!

دیگر خبرها

  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران + جزئیات
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • گفت و شنود/ به سه دلیل!
  • ادامه جنگ اوکراین در سایه تحریم و تهدید روسیه
  • بورل: درباره گسترش تحریم‌های موجود علیه ایران اتفاق نظر وجود دارد / تحریم‌ها به تنهایی نمی‌توانند خطر گسترش تنش‌ها را برطرف کنند؛ باید جایی برای دیپلماسی در نظر گرفت
  • بورل: درباره ایران باید جایی را برای دیپلماسی در نظر گرفت
  • بورل: ایران و کره شمالی، کشورهایی هستند که بیشترین تحریم‌ها علیه آن‌ها اعمال شده است
  • بورل: تحریم‌ها ایران را نمی‌ترساند