Web Analytics Made Easy - Statcounter

محدودیت تردد دوسوم ناوگان مسافری هوایی که به علت شیوع شدید کرونا اعمال شده بود، طبق ابلاغیه ستاد ملی مقابله با کرونا تا پایان وقت روز ۳۰ مرداد، پایان تعطیلات ۶ روزه بود و از امروز تردد ناوگان مسافری به حالت عادی برگشته است.

 19 مرداد امسال بود که مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری در گفت‌‌وگو با فارس از کاهش 50 درصدی پروازها به مشهد مقدس و کیش از 20 مرداد به مدت 10 روز خبر داده بود‌؛ این محدودیت به دلیلی شیوع شدید کرونا اعمال شد و تا 30 مرداد ادامه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* توقف تردد دوسوم ناوگان مسافری هوایی، ریلی و جاده‌ای

با ادامه شیوع شدید کرونا در کشور، 21 مرداد امسال بود که ‌ستاد ملی مقابله با کرونا‌ ابلاغیه جدیدی صادر کرد که محدودیت بیشتری برای تردد ناوگان عمومی مسافری ایجاد می‌کیرد.

در این مصوبه ابلاغ شد که تردد ناوگان مسافری با وسایل نقلیه حمل و نقل عمومی شامل پروازها، قطار، اتوبوس و خودروهای مسافری برون‌شهری در همه مسیرها برای مدت 6 روز به یک‌سوم کاهش می‌یابد و وزارت راه و شهرسازی در این حوزه نسبت به اعمال این مصوبه اقدام می‌کند؛ خودروهای حمل کالا و قطعاً قطارهای باری از این مصوبه معاف هستند.

بنابراین گزارش پس از ابلاغ این مصوبه حرکت قطارها، اتوبوس‌ها و هواپیما در همه مسیرها کاهش یافت و دوسوم ناوگان مسافری عمومی بین‌شهری زمین‌گیر شد تا میزان سفرها در این ایام‌ کمتر شود و به سفرهای ضروری و غیرقابل اجتناب کاهش یابد.

البته این موضوع نیز اعلام شد ‌در شهرهای مختلف با توجه به تعداد پروازها‌، کاهش پروازها متفاوت است، مثلاً اگر در فرودگاهی در یک مسیر هوایی 2 پرواز وجود داشته باشد، ‌یک پرواز آن کاهش یافت، چون  امکان حذف هر 2 ‌هر دو پرواز وجود نداشت، بنابراین ‌در چنین فرودگاه‌هایی، تعداد پروازها به 50 درصد کاهش یافته است.

مسوولان امر نیز در این باره اعلام کردند که با شیوع شدید کرونا در کشور‌ که تأکید شده است سفر غیرضروری به هیچ عنوان انجام نشود، ما اصلاً موظف به پاسخگویی به همه تقاضاها نیستیم و قطعاً مخالف افزایش سفرها هستیم و فقط سیاست ما پاسخگویی به سفرهای ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.

* محدودیت تردد دوسوم ناوگان مسافری هوایی برداشته شد

‌سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری درباره این محدودیت تردد ناوگان می‌گوید: نظارت بر کاهش تردد ناوگان هوایی، از سوی سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از طریق سامانه‌‌های موازی دو ارگان انجام شد.

محمدحسن ذیبخش اظهار کرد: بدین ترتیب شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران پس از این ابلاغیه سازمان هواپیمایی کشوری، ساعت پروازی اضافه را در اختیار شرکت‌های هواپیمایی قرار نداد و در ساعات پروازی محدودیت اعمال شد.

وی درباره زمان اجرای این محدودیت پروازی و احتمال تمدید آن اظهار داشت: این محدودیت تردد دوسوم ناوگان  تا پایان وقت 30 مرداد (پایان تعطیلات 6 روزه) امسال بود و از امروز تردد ناوگان مسافری به حالت عادی برگشته است.

 به دلیل شیوع شدید ویروس دلتای کرونا در کشور ‌طبق تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا به غیر از مشاغل گروه یک، بقیه مشاغل  تا روز گذشته تعطیل شده بود./فارس

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سازمان هواپیمایی کشوری شیوع شدید کرونا محدودیت تردد تردد ناوگان فرودگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۰۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، سید کریم حسینی با تذکر به وزارت نیرو به جهت قطع برق صنایع و چاه‌های کشاورزی در فصل گرما که ضرر‌های اقتصادی فراوانی به دنبال دارد، گفت: در ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم به وزارت نیرو این دولت ساخت نیروگاه‌ها به منظور تامین برق کشور گوشزد شد چراکه طی دهه گذشته کمتر به این موضوع توجه شده بود، لذا عدم توسعه نیروگاه‌ها تهدیدی برای صنعت کشاورزی و صنایع به شمار می‌آید.   وی افزود: تامین برق صنایع فولادی و حتی محدودیت‌های پیرامون برق این کارخانجات تاثیر بسیار منفی در تولید داشته و ارزش‌افزوده را به شدت کاهش می‌دهد هرچند طبق قانون صنایع می‌تواند با احداث نیروگاه برق مورد نیاز خود را تامین کنند، اما بخش خصوصی نیاز به حمایت بیشتری جهت به نتیجه رساندن چنین پروژه عظیمی دارد.   نماینده اهواز در مجلس با تاکید بر اینکه وزارت نیرو باید با افزایش تولید برق محدودیت برق صنایع در تابستان را کاهش دهد، گفت: در شرایط فعلی راحت‌ترین استراتژی و راهبرد برای مدیریت برق، صرفا قطع آن است چراکه راهکار‌های دیگر زحمت بسیاری دارند.

دیگر خبرها

  • تاکید وزیر راه و شهرسازی به توسعه ناوگان هوایی ایران
  • اعمال محدودیت تردد در ۵محور آزاد راهی و شریانی کشور
  • استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه ناوگان هوایی
  • استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان درتوسعه ناوگان هوایی
  • محدودیت تردد در آزادراه‌های تهران-پردیس و تهران-ساوه
  • ممنوعیت تردد از محور فیروزکوه - دماوند
  • افزودن ۲ فروند بالگرد به ناوگان هوایی همدان
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • اجرای اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران