Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@10:16:42 GMT

شش هزار آتش‌سوزی؛ دامنگیر اسپانیا از آغاز ۲۰۲۱

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۸۰۴۶۶

شش هزار آتش‌سوزی؛ دامنگیر اسپانیا از آغاز ۲۰۲۱

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری افه، بر اساس آخرین داده‌های منتشر شده توسط «وزارت تغییر محیط‌زیستی و چالش جمعیت‌شناختی» اسپانیا، این میزان به طور متوسط، ۷۲۴ مورد آتش‌سوزی در هر ماه را نشان می‌دهد.

به نوشته افه، این آمار تاسف برانگیز در حالی منتشر شده است که آتش‌سوزی جنگلی مناطق ناوالاکروز و سِپادا دِ لا مورا در ایالت «کاستیا و لئون» را شامل نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس داده‌های سیستم سنجش کوپرنیکوس، این آتش‌سوزی به عنوان جدی ترین مورد در سال جاری میلادی و یکی از بزرگترین آتش‌سوزی‌ها در ۲۱ سال گذشته در اسپانیا، ۲۲ هزار هکتار را طی یک هفته (از شنبه گذشته) از بین برده است.  

به گفته دولت منطقه‌ای کاستیا و لئون، آتش سوزی که شنبه صبح نزدیک منطقه ناوالاکروز در شمال غرب مادرید آغاز شد، به علت دمای بالای هوا در اسپانیا از روز چهارشنبه و وزش بادهایی با سرعت بیش از ۷۰ کیلومتر در ساعت تشدید شد.

سال ۲۰۱۲ با ثبت بیش از ۱۲ هزار و ۲۰۰ مورد آتش‌سوزی و ویرانی بیش از ۱۶۶ هزار هکتار اراضی سبز و سال ۲۰۱۸ با ثبت چهار هزار و ۱۲۰ مورد آتش‌سوزی و تخریب حدود ۱۶ هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی جنگلی در اسپانیا به ترتیب به عنوان بدترین و مطلوب‌ترین سال‌ها به لحاظ وقوع آتش‌سوزی‌ها در یک دهه اخیر به شمار می‌روند.

بحران آب‌وهوایی در میانه تابستان در حالی دامنگیر اروپا شده که هزاران هکتار از مناطقی در شمال تا جنوب اسپانیا، شاهد پیشروی شعله‌های آتش است.

طبق اطلاعات رسمی، تا ۱۸ ژوئیه (۲۷ تیر)، میزان اراضی سوخته شده در اسپانیا در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، حدود ۱۵ هزار هکتار بیشتر گزارش شده است.

تارنمای شبکه آرتی‌وی‌ای اسپانیا نوشت: در حالی که خشکسالی و وضعیت پوشش گیاهی از عوامل تعیین کننده ای هستند که خطر آتش سوزی را افزایش می دهند، اما فعالیت های انسانی، سهل‌انگاری‌ها و تغییرات آب و هوایی نیز از عوامل موثر در بروز اینگونه حوادث ناخوشایند هستند.

دانشمندان معتقدند با گرم شدن زمین به میزان ۱.۵ درجه سانتی گراد، ۶۸ درصد از مناطق مدیترانه ای اروپا شامل جنوب ایتالیا، اسپانیا، فرانسه، پرتغال و یونان دچار خشکسالی خواهد شد و با افزایش ۳ درجه ای، این رقم به ۸۲ درصد خواهد رسید.

برچسب‌ها آتش سوزی اسپانیا اتحادیه اروپا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آتش سوزی اسپانیا اتحادیه اروپا آتش سوزی اسپانیا اتحادیه اروپا آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۰۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا معرفی شد

پس از ماه‌ها بلاتکلیفی در فدراسیون فوتبال اسپانیا، سرانجام به صورت رسمی رئیس این سازمان معرفی شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، فدراسیون فوتبال اسپانیا امروز (جمعه) پدرو روچا را به عنوان رئیس جدید این سازمان و جانشین لوئیس روبیالس، معرفی کرد.

فدراسیون فوتبال اسپانیا از ماه سپتامبر سال گذشته در پی ماجرای رسوایی اخلاقی لوئیس روبیالس و استعفای او؛ به صورت موقت توسط روچا اداره می‌شد تا اینکه انتخابات میان دوره ماه می برای معرفی رئیس جدید برگزار شود اما به دلیل اینکه جز روچای 69 ساله شخص دیگری برای شرکت در این انتخابات نامزد نشده بود، او با حمایت اکثریت اعضای مجمع فدراسیون زودتر از موعد مقرر به عنوان رئیس جدید این سازمان منصوب شد.

حمله پلیس به فدراسیون فوتبال اسپانیا و خانه روبیالس

انتخاب روچا به عنوان رئیس جدید فدارسیون فوتبال اسپانیا، پس از ابراز نگرانی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) و اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) از وضعیت موجود وگمانه‌زنی‌ها درباره احتمال محرومیت نمایندگان باشگاهی و ملی این کشور به دلیل مداخله دولت در امور فوتبال صورت گرفته است.  

دوره ریاست رسمی روچا بر فدراسیون فوتبال اسپانیا کوتاه و تنها سه ماه خواهد بود (تا زمان برگزاری انتخابات عادی بعدی ریاست فدراسیون) اما همین هم برای نجات پیدا کردن نمایندگان فوتبال اسپانیا از محرومیت‌های فیفا و یوفا کافی خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زیر آب رفتن شهرهای اسپانیا تا ۲۰۵۰
  • زیر آب رفتن شهرهای اسپانیا تا سال ۲۰۵۰
  • لواندوفسکی: توپ طلای 2021 حق مسی بود؛ بلینگام و ام باپه بهترین بازیکنان دنیا هستند
  • عملیات کنترل آفت در ۵۰۰ هکتار از تاغزارهای شاهرود آغاز شد
  • آغاز تخفیفات بهاره بیمه نوین
  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد
  • واکنش باخ به دوپینگ شناگران چینی
  • سقوط اندلس با یک تار مو
  • بارسلونا؛ خواهرخوانده‌ای با شاهکارهای معماری برای اصفهان
  • رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا معرفی شد