Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از صادرکنندگان خدمات مهندسی به کشور عراق تاکید کرد: بدون شک درشرایط فعلی،یک وزیرتوانمند باید درراس وزارتخانه راه وشهرسازی قراربگیرد،تا بتواند با برنامه ریزی های  منسجم و ترسیم نقشه راه،شرایط را برای رونق بخش مسکن فراهم کند.

به گزارش جماران، مهندس آرش بازیار با اشاره به توانمندی های رستم قاسمی گفت: بنده با ایشان زمانی که در کسوت دبیر ستاد اقتصادی ایران و عراق مشغول به فعالیت بودند آشنا شدم و با قاطعیت می توانم اعلام کنم که ایشان تنها فردی بود که اشراف جامع و تخصصی به روند کار اجرایی و پیمانکاری در کشور عراق داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازیار خاطرنشان کرد: در آن مقطع به دلیل شرایط جنگی عراق ناشی ازحملات داعش، پروژه های اجرایی تعطیل شدند. در این شرایط، نظر به خاص بودن پروژه شرکت متبوع ما و واقع شدن در منطقه بسیار خطرناک جنگی، این پروژه به دستور سفارت کشورمان در عراق تعطیل شد.

این سازنده مسکن تاکید کرد: در آن مقطع زمان، آقای قاسمی برآورد بسیار خوبی از کار داشتند و ایشان کاملا خالصانه و بدون هیچ چشم داشتی، درجهت کمک به تمامی شرکتهایی که در عراق دچار بحران شده بودند، گام برداشت و درنهایت با تلاش ایشان مشکلات شرکتها تا حدود زیادی برطرف شد.

وی تصریح کرد: اگر پیگیری ها و مدیریت قوی ایشان نبود، شاید بسیاری از شرکتهایی که در حال حاضر در ایران وعراق مشغول به فعالیت  و همچنان زنده هستند، قطعا به وضعیت بدی گرفتارشده بودند ولی ایشان در آن شرایط دفاع تمام قدی از تمامی شرکتها  به عمل آورد و مشکلات آنها را برطرف کرد.

بازیار اظهار داشت: مهندس رستم قاسمی بر این باور بودند، دولت موظف است که از تمامی شرکتهایی که اقدام به صدورخدمات مهندسی به کشورهای دیگر کرده اند  حمایت کند، چرا که به باور ایشان، تقویت صدور خدمات فنی مهندسی با مزایا و دستاوردهای دو جانبه فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و.. همراه است.

وی یادآور شد: صنعت ساختمان با  مشاغل متعددی به صورت  مستقیم و غیرمستقیم در ارتباط است و رونق این بخش، سبب راه افتادن چرخ اقتصاد کشور خواهد شد. به عنوان مثال در کشور ترکیه هر زمان که می خواهند چرخ اقتصاد کشور را به گردش دربیاورند، فورا بخش مسکن خود را فعال می کنند.

بازیار تاکید کرد : از این رو در کشور ما نیز به منظور تعادل بخشی به عرضه و تقاضای مسکن و نیز در جهت بهبود وضعیت کلان اقتصادی، ضروری است که در جهت رونق بخشی به صنعت ساختمان گام برداریم.

وی گفت: متاسفانه در دولت گذشته، دست اندرکاران میانه خوبی با پروژه مسکن مهر نداشتند و بدون توجه به زمینگیر شدن شرکتها و بی خانمان شدن مردم، پروژه ها تعطیل شدند و در اوج متعادل بودن قمیتهای بازار، دولت به جای تمرکز و اهتمام خود بر اتمام پروژه ها، درجهت تعطیلی پروژه های مسکن مهر که منجر به ورشکشستگی بسیاری از شرکتهای ساختمانی شد، گام برداشت.

بازیار اظهار داشت: بنده نمی خواهم بگویم که مسکن مهر صد درصد بی عیب و نقص بوده است ولی به هرحال هر طرحی دارای معایب و محاسن خاص خود است. قطعا اگر مسکن مهر در مقیاس کوچکتر اجرا شده بود، موفقیت این طرح افزونتر بود، هرچند که بر این باورم، محاسن این طرح از معایبش برای خانه دار کردن مردم بیشتر بوده است.

وی گفت: البته انتقادهای زیادی درباره مسکن مهر به لحاظ موقعیت یابی نامناسب، فقدان زیرساختهای لازم، عدم رعایت کیفیت ساخت و ساز، تاثیرات فرهنگی نامناسب و ... وارد است ولی در یک نگاه جامع، پروژه مسکن مهر در آن مقطع زمانی، زمینه ساز ایجاد مشاغل مستقیم و غیر مستقیم مرتبط با مقوله ی مسکن شد و همچنین سبب تقویت توان داخلی بسیاری از کارخانجات داخلی شد به طوری که بسیاری از آنها به حدی رشد کرده اند که  در حال حاضر محصولات خود را به کشورهای همسایه صادر می کنند.

این تولید کننده مسکن گفت: این درحالی است که در دولت قبل فقط به نقد و تعطیلی این پروژه پرداخته شد که ماحصل آن ورشکستی شرکتهای پیمانکاری، ایجاد شکاف بیشتر بین عرضه و تقاضای مسکن و.. بود.

بازیار تاکید کرد: با توجه به درایتی که از وزیر راه و شهرسازی در جهت حل مشکلات شرکتهای صادرکننده فنی مهندسی از نزدیک دیده ایم و نظر به پاره ای از خصایص ذاتی ایشان  شامل عرق ملی، توانمندی اجرایی و مدیریتی و.. به نظر می رسد که ایشان بهترین گزینه برای قرارگیری در راس وزارتخانه راه و شهرسازی است و امیدواریم که با حضور ایشان و به حرکت درآمدن چرخ مسکن، شاهد گشایشی در سطح کلان اقتصاد باشیم.

وی یادآور شد:  همچنین با توجه به اشراف وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی  بر شرایط عراق، سوریه و حتی یمن، ایشان نه تنها قادر خواهد بود بازار تولید مسکن داخلی را فعال کند، بلکه قادر خواهد شد که بازارهای کشورهای یاد شده را برای صادرات خدمات مهندسی رونق بخشد.

وی در تشریح مزایای تقویت صدورخدمات فنی، مهندسی گفت: ایجاد بالاترین سطح اشتغال با کمترین سرمایه گذاری، ارز آوری به کشور با کمترین سرمایه گذاری، فعال کردن تولید کارخانه ها با صادرات کالاهای ایرانی مصرفی در صدور خدمات مهندسی مسکن، تاثیرات فرهنگ ایرانی  برروی کشورهای هدف و کمک به امنیت کشور از راه ایجاد روابط انسانی و.. از جمله شاخص ترین مزیت های صادرات خدمات فنی،مهندسی است.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 مسکن مهر رستم قاسمی سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 خدمات مهندسی پروژه ها مسکن مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۰۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران ظرفیت‌های خوبی برای صدور خدمات فنی-مهندسی دارد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سید ابراهیم رئیسی بامداد پنجشنبه پس از بازگشت از سفر رسمی به دو کشور پاکستان و سریلانکا، در گفتگویی درباره نتایج و دستاورد‌های این سفر گفت: بخش اول سفر ما به پاکستان بود که مردم آن علاقه بسیاری به انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی دارند.

رئیس جمهور با بیان اینکه شور و شوق و نشاط مردم پاکستان نسبت به مردم ایران بالاست، افزود: علیرغم برخی محدودیت‌های امنیتی برای حضور در اجتماعات، اما در آن بخش از اجتماعات نخبگان علمی و فرهنگی که حضور یافتیم، با استقبال و شور و نشاط بالای مردم پاکستان مواجه شدیم که این مقدار ابراز علاقه به امام راحل، رهبری معظم انقلاب، انقلاب شکوهمند اسلامی و مواضع جمهوری اسلامی طبیعی بود.

رئیسی دیدار‌های صورت گرفته با مسئولان عالی پاکستان را هم عمدتا ناظر به کارها، همکاری‌ها و مسائلی دانست که در گذشته با پاکستانی‌ها دنبال می‌شد و به هر دلیلی دچار وقفه شده بود و اظهار داشت: از جمله درباره همکاری‌ها در حوزه انرژی تصمیماتی اتخاذ و مقرر شد این همکاری‌ها با قوت ادامه پیدا کند. همچنین در حوزه همکاری‌های تجاری و اقتصادی، با موافقت دو کشور رسیدن حجم مبادلات به ۱۰ میلیارد دلار در گام اول هدف‌گذاری شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه در دیدار‌هایی که با فعالان اقتصادی پاکستانی داشتیم آنها مصمم بودند کار را به نحوی دنبال کنند که در زمان کوتاهی به حجم تجارت ۱۰ میلیارد دلاری برسیم، تصریح کرد: در حوزه کار فرهنگی نیز به دلیل قرابت‌های فرهنگی و ارتباطات همسایگی قلبی و قبلی تصمیمات خوبی اتخاذ شد و در مجموع آنچه ضرورت داشت میان دو کشور در جلوه اسناد همکاری متجلی شود، انجام شد. همچنین در مذاکرات صورت گرفته با مسئولان عالی دو ایالت پنجاب و سند نیز که همکاری‌های فرهنگی و اقتصادی زیادی با ایران دارند، توافق شد موانع گسترش همکاری‌ها رفع و کار با قوت دنبال شود.

رئیسی با اشاره به بخش دوم سفرش به سریلانکا، خاطرنشان کرد: اولین موضوع سفر به سریلانکا که ارتباطات خوبی با ما دارد، افتتاح طرح بزرگ و چند منظوره برق‌آبی در این کشور بود که از سوی شرکت ایرانی فرآب با تکنولوژی کاملا به‌روز و سطح بالا و پیچیده و کار علمی قابل توجه اجرا شده بود. بهره‌برداری از این سد خبر خوبی برای مردم سریلانکا بود و قرار شد نسبت به صدور خدمات فنی و مهندسی از ایران به سریلانکا کار با قوت دنبال شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران ظرفیت‌های خوبی در عرصه‌های مختلف از جمله صدور خدمات فنی-مهندسی دارد که می‌توانیم بر اساس آنها همکاری‌های خوبی با کشور‌های همسو، همسایه و آسیایی داشته باشیم، گفت: موضوع دوم سفر به سریلانکا گسترش تجارت و همکاری اقتصادی با این کشور بود که تصمیمات خوبی درباره آنها اتخاذ شد.

رئیسی با اظهار امیدواری نسبت به اینکه ارتباط با کشور‌های آسیایی به ویژه پاکستان و سریلانکا در حوزه همکاری‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی بیش از پیش گسترش یابد، افزود: این سفر در مقطع فعلی می‌تواند گام مثبتی در جهت توسعه روابط سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، تجاری، علمی و فناوری با همسایگان و کشور‌های همسو و مستقل باشد.

رئیس جمهور همچنین در پاسخ به این سوال که با توجه به شرایط منطقه، تحولات اخیر و نیز مسئله غزه نَفس برگزاری این سفر چه دستاورد‌هایی داشت؟ گفت: این سفر از قبل برنامه‌ریزی شده بود، اما انجام آن در این مقطع نشان دهنده اقتدار، عزت و عزم جمهوری اسلامی برای توسعه روابط با همسایگان و کشور‌های همسو و مستقل بود. منطقه و جهان این پیام را از این سفر دریافت کردند که جمهوری اسلامی ایران کشور قدرتمندی است که هم می‌تواند از جایگاه اقتدار و عزت سخن خود را با دشمنان بیان کند و هم ارتباط خود را با دوستان تداوم و تحکیم بخشد.

دیگر خبرها

  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات مهندسی
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات فنی و مهندسی
  • عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟
  • ایران می‌تواند با صدور خدمات فنی و مهندسی، در توسعه سریلانکا مشارکت کند
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • پروژه «اومااویا» سریلانکا، نماد توان صادرات خدمات فنی - مهندسی ایران
  • صادرات خدمات فنی و مهندسی با هدف خنثی‌سازی تحریم‌ها افزایش یافت
  • ایران ظرفیت‌های خوبی برای صدور خدمات فنی-مهندسی دارد
  • چرا صادرات خدمات سدسازی و نیروگاهی مهم است؟
  • وحیدی: سفر رئیس‌جمهور به کشورهای همسایه و منطقه فرصت سرمایه‌گذاری فراهم می‌کند