Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- مدیرجهاد کشاورزی محمودآباد از برداشت برنج در 14 هزار و 300 هکتار مزارع شالیزاری این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگارآریادفترمازندران درمحمودآباد: محمد هادی زاده  با اشاره به شرایط مساعد آب و هوایی برای برداشت برنج، اظهار کرد: شهرستان محمودآباد دارای 18 هزار و 545 هکتار زمین شالیزاری است که تاکنون 14 هزار و 300 هکتار آن معادل 77 درصد برداشت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پیش بینی می‌شود امسال 90 هزار تن شلتوک شامل 83 هزار تن ارقام محلی و 7 هزار تن ارقام پرمحصول از این مزارع برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد با بیان اینکه کشت برنج در 10 هزار و 545 هکتار به صورت سنتی و 8 هزار هکتار به روش مکانیزه بود، ادامه داد: 573 دستگاه کمباین برنج در این شهرستان در حال برداشت برنج هستند.

به گفته این مسوول، مبارزه مکانیکی با علف های هرز با عملیات وجین دستی در 18 هزار و 533 هکتار، با وجین کن در 12 هکتار، مبارزه با بلاست برگ در یک هزار و 450 هکتار و بلاست خوشه در 3 هزار و 500 هکتار مزارع شالیزاری این شهرستان انجام شد.

وی با بیان اینکه صاحبان کمباین‌ها باید موارد اصولی و فنی را برای کاهش ضایعات رعایت کنند، گفت: کشاورزان بعد از برداشت محصول خود با کمباین باید نسبت به خشک کردن محصول خود برای جلوگیری از افزایش ضایعات و کاهش کیفیت محصول اقدام کنند.

هادی زاده بر پرهیز از سوزندان کاه و کلش از سوی شالیکاران تأکید و اضافه کرد: با توجه به ارزش اقتصادی کاه و کلش، این محصول یک منبع درآمدزایی برای شالیکاران است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: 14 هزار هکتار برنج محمودآباد برداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۰۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت ارگانیک رویکرد جهاد کشاورزی مازندران است

ایسنا/مازندران مدیر جهادکشاورزی شهرستان محمودآباد با بیان اینکه رویکرد جهاد کشاورزی، مصرف بهینه سم، کود و کاهش آلاینده‌های زیست محیطی و تولید محصول سالم و ارگانیک است، اظهار کرد: مبارزه با آفات به روش ارگانیک در کشاورزی مبتنی بر فناوری‌های روز دنیا است و بسیار فناوری پیشرفته‌ای دارد.

محمد هادی زاده در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه برخی افراد کشاورزی ارگانیک را بسیار سنتی و غیرمدرن می‌دانند، افزود: اساس کار در تولیدات کشاورزی باید تامین سلامت مردم بواسطه مصرف فرآورده‌های غذایی سالم باشد. اساس و فلسفه مبارزه با آفات در مجموعه جهاد کشاورزی، استفاده از شیوه‌های مکانیکی و تلفیقی است و اگر این روش‌ها پاسخگو نبود، روش‌های شیمیایی چاره کار است.

هادی زاده با اعلام اینکه ۱۶۵ تن قارچ خوراکی دکمه‌ای در محمودآباد تولید شده است، اظهار کرد: سطح پرورش قارچ خوراکی این شهرستان  ۶۷۰۰ مترمربع بوده و تعداد بهره‌برداران ۱۵ نفر هستند.

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد خاطرنشان کرد: قارچ یکی از سالم‌ترین مواد غذایی است که می‌تواند در ترکیب رژیم غذایی مبتلایان به دیابت قرار گیرد.

این مسئول تصریح کرد: برای کشت زراعی جدید در سال جاری ۲ هزار و ۳۷ تن انواع کود شیمیایی شامل ۱۲۵۵ تن ازت، ۳۵۷ تن فسفات و ۴۲۵ تن پتاس برای بخش کشاورزی محمودآباد تامین و بین کشاورزان متقاضی این شهرستان توزیع شد.

هادی زاده با اظهار اینکه هزینه‌های انجام شده برای تغذیه گیاه در برابر افزایش محصولی که به دست می‌آید، به صرفه است، گفت: برای کشت محصولات کشاورزی در سال زراعی جدید، انواع کود شیمیایی مورد نیاز کشاورزان توسط کارگزاران خریداری شده و در فروشگاه‌های عرضه کود شیمیایی موجود است.

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد با بیان اینکه از محل تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی در سال گذشته، مبلغ ۱۰۷ میلیارد و ۶۹۴ میلیون ریال به شهرستان محمودآباد تخصیص یافته است، اظهار کرد: متقاضیان برای خرید ۱۰۶ دستگاه تیلر و ۳۵ دستگاه نشاکار ۴ و ۶ ردیفه به بانک معرفی شدند.

وی ذکر کرد : امسال از محل خط اعتباری فاز ۱۱ مکانیزاسیون کشاورزی، تسهیلات با سود ۲۳ درصد و سهم آورده ۲۰ درصد به متقاضیان پرداخت می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سطح زیرکشت کلزا در آذربایجان‌غربی ۲ برابر شد/پیش‌بینی برداشت حدود ۱۲ هزار تنی
  • پیش بینی برداشت ۲۰۰۰ تن سیب زمینی در ایرانشهر
  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان
  • کشت ارگانیک رویکرد جهاد کشاورزی مازندران است
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • برداشت محصول از مزرعه طــرح مــقـایـســه گندم در هندیجان
  • جلسه ستاد برداشت سال زراعی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ برگزار شد
  • پیش بینی برداشت بیش از سه هزار تن انگور امسال از تاکستانهای مهاباد
  • برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین
  • تحویل گندم به مراکز سرپوشیده خوزستان با توجه با بارندگی‌ها