Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استانها- در حال حاضر طبق اعلام ستاد مقابله با کرونا استان همدان همچنان در شرایط قرمز کرونایی به سر برده و به همین علت نیز برخی محدودیت کرونایی به قوت خود باقی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، اگر چه محدودیت‌های 6 روز کرونایی در کشور به پایان رسیده اما همچنان روند بیماران بستری در بیمارستان‌های همدان افزایشی بوده و در بخش فوتی‌ها نیز در سه ماه گذشته رکورد جدیدی در استان به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر طبق اعلام ستاد مقابله با کرونا استان همدان همچنان در شرایط قرمز کرونایی به سر برده و به همین علت نیز برخی محدودیت کرونایی به قوت خود باقی است.

سید سعید شاهرخی استاندار همدان با اعلام اینکه منع ترددها تا 5 شهریورماه امسال ادامه خواهد داشت اظهار داشت: ویروس کرونا به صورت پیوسته در جامعه وجود دارد و ضروری است که پروتکل‌های بهداشتی را کاملا رعایت کنیم.

وی با بیان اینکه کاهش میزان رعایت پروتکل‌ها سبب آسیب‌پذیری بیشتر و شیوع گسترده‌تر ویروس کرونا می‌شود ادامه داد: اگر به دنبال کم‌کردن ورودی بیمارستان‌ها هستیم باید پیشگیری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را با جدیت پیگیری کنیم.

استاندار همدان نباید با سهل‌انگاری و عدم‌رعایت پروتکل‌های بهداشتی، جان مردم را در خطر بیندازیم گفت: عموم شهروندان استان ضرورت دارد در این شرایط از تردد‌های غیرضروری در سطح جاده‌های استان خودداری کنند.

وی با اعلام اینکه ورود خودروهای با پلاک‌های غیربومی به استان ممنوع است افزود: از خروج خودروهای پلاک همدان به استان‌های دیگر نیز ممانعت می‌شود.

 به گزارش تسنیم در حال حاضر روند واکسیناسیون با سرعت بیشتری در مراکز واکسیناسیون و چند مرکز تجمیعی در حال انجام بوده و با آغاز مجدد طرح شهید سلیمانی در استان انتظار میرود این روند با سرعت بیشتری انجام شود.

فرمانده سپاه اردبیل: سپاه و بسیج تا زمان اتمام کرونا در کنار مردم می‌مانندتعداد بیماران کرونایی بستری در گیلان به 2000 نفر رسیدقرار داشتن چهارمحال و بختیاری در قله پیک پنجم کرونا/ مردم رعایت نکنند روند نزولی نمی‌شود

سرهنگ علی بقایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان با اعلام اینکه 52 تیم متشکل از بسیجیان شهرستان همدان در ایستگاه‌ها و مقرهای سلامت و واکسیناسیون مستقر هستند تا کار درمان را یاری دهند اظهار داشت: در حال حاضر سه ایستگاه ثابت واکسیناسیون و یک ایستگاه خودرویی در سطح شهرستان فعال شده که 50 درصد از نیروهای آن را بسیجیان و 50 درصد دیگر را اعضای کادر درمان تشکیل می‌دهند.

فرمانده سپاه ناحیه همدان از ابتکار گروه های جهادی در امر واکسیناسیون خبر داد و بیان کرد: با توجه به اینکه برخی افراد توانایی حضور در مراکز واکسیناسیون را ندارند گروه‌های جهادی با خودرو به درب منازل مراجعه کرده و این افراد را به مراکز واکسیناسیون انتقال می دهند و پس از تزریق واکسن نیز آنها را به منازل خود باز می گردانند.

وی ادامه داد: در بخش واکسیناسیون روستایی نیز به دلیل اینکه بخشی از جامعه روستایی قادر به ثبت نام در سامانه ثبت واکسیناسیون نیستند گروه‌های جهادی و پایگاه‌های بسیج روستایی به این عرصه ورود کرده و آنها را در امر ثبت‌نام و دریافت زمان برای تزریق واکسن یاری می‌کنند.

بقایی بیان کرد: از عموم مردم تقاضا داریم اگر در جمع بستگان و دوستان خود کسی را می شناسند که به دلیل مشکل سواد قادر به ثبت نام در سامانه واکسیناسیون نیستند یا خودشان اقدام به این کار کرده و آنها را یاری دهند و یا اینکه آنها را به پایگاه‌های بسیج معرفی کنند تا امر ثبت نام در سامانه واکسیناسیون با سرعت بیشتری انجام شود.

همچنین طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی از ابتدای واکسیناسیون تاکنون 480 هزار دز واکسن در استان تزریق شده است؛ در روند اجرای واکسیناسیون برای 88 درصد  از افراد بالای 80 در استان و  بیش از 28 درصد از جامعه هدف در استان همدان واکسن تزریق شده است.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در حال حاضر  رکورد بیشترین فوتی در استان همدان در 3 ماه اخیر با 15 فوتی در 24 ساعت گذشته به علت کرونا شکسته شده است.

حیدری مقدم در گزارش خود اعلام کرده  در طول 2 هفته گذشته 304 طغیان در مراکز روستایی و بیش از 51 طغیان نیز در مراکز شهری رخ داده است به همین دلیل انتظار می رود مردم همچنان با قوت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی بگیریند.

انتهای پیام/742/ح

  

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان همدان حال حاضر پروتکل ها ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۰۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا

آژانس دارویی اتحادیه اروپا به‌روزرسانی واکسن‌های کرونا را به منظور هدف قرار دادن سویه JN.۱ توصیه کرده است.

به گزارش ایسنا، سویه JN.۱ با خانواده سویه XBB که توسط واکسن های به روز شده قبلی هدف قرار گرفته بود، متفاوت است و اکنون موارد ابتلا به آن در جهان از انواع XBB پیشی گرفته است.

بنابر اعلام مرکز اطلاع رسانی آژانس دارویی اتحادیه اروپا، شواهد نشان می‌دهد هدف قرار دادن سویه JN.۱ به حفظ اثربخشی واکسن ها با ادامه تکامل سارس-کوو-۲ کمک می‌کند.

ویروس کرونا هنوز هم ماهانه باعث مرگ هزاران نفر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

کرونا در جهان؛ جدیدترین سویه‌های در گردش در ماه‌های اخیر

این آژانس می‌گوید می‌خواهد با سازندگان واکسن ملاقات کند و درباره چگونگی ساخت نسخه‌های جدید این واکسن برای برنامه واکسیناسیون امسال مشورت نماید.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در تاریخ جمعه ۵ مه ۲۰۲۳ به‌ طور رسمی پایان وضعیت اضطراری کووید ۱۹ در جهان را اعلام کرد. این سازمان در ژانویه ۲۰۲۰، شیوع ویروس کرونا را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی و نگرانی بین‌المللی اعلام کرده بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ادامه جستجو برای یافتن جوان غرق شده در رودخانه نازلوچای با پهپاد
  • ادامه جستجوی مغروق نازلوچای با پهپاد
  • راهپیمایی مردم همدان علیه جنایات صهیونیست‌ها
  • تداوم بارش‌های همدان تا فردا صبح/ مسافران نگران مسدود شدن جاده‌ها نباشند
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی پیاده‌روی بزرگ خانوادگی در شیراز
  • بارندگی در همدان تصادفات را ۴۰ درصد افزایش داد
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • پاسخ پرقدرت حزب الله به رژیم صهیونیستی و بحران در اتاق جنگ اسرائیل
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • بحران غذادهی غیراصولی به سگ‌های بلاصاحب ادامه دارد