Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیت الله سید ابراهیم رییسی روز یکشنبه در دیدار وزیر امورخارجه ژاپن با قدردانی از کمک‌های انسان دوستانه ژاپن برای مقابله با کرونا، ابراز امیدواری کرد که تدوام همکاری های دو کشور در این زمینه به ریشه کنی بیماری عالمگیر کرونا در دو کشور و جهان کمک کند.

رییس‌جمهوری در این دیدار با تاکید بر ضرورت آزادسازی منابع ارزی مسدودشده ایران در ژاپن خاطرنشان کرد: تاخیر در آزادسازی دارایی های ایران در بانک های ژاپنی توجیه پذیر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییسی در پاسخ به اظهارات وزیر امور خارجه ژاپن مبنی بر ضرورت و اهمیت اجرای برجام به عنوان یک توافق بین المللی، گفت: ایران به همه تعهدات خود در برجام پایبند بوده و این آمریکایی ها هستند که به تعهدات خود عمل نکرده و یک جانبه از این توافق بین المللی خارج شدند و تحریم‌ها را گسترش دادند.

وی با اشاره به اینکه اروپایی‌ها نیز بدنبال آمریکا از عمل به تعهدات خود در برجام سرباز زده اند، تصریح کرد: به طور طبیعی از کشوری که به تعهدات خود پایبند بوده باید تقدیر کرد و اگر کشوری از برجام خارج شده و به تعهدات خود عمل نکرده باید مورد مواخذه قرار بگیرد و آمریکایی ها باید به افکار عمومی جهان پاسخ دهند که چرا به تعهدات خود در برجام عمل نکرده و از این توافق بین المللی خارج شده اند.

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه ایران با اصل مذاکره مشکلی ندارد، تصریح کرد: با چه توجیهی تحریم های آمریکا علیه ملت ایران باید همچنان ادامه داشته باشد.

آیت الله رییسی در بخش دیگری از این گفت و گو با اشاره به تحولات اخیر در افغانستان با استقبال از تلاش‌های ژاپن و دیگر کشورهای منطقه برای کمک به برقراری صلح و ثبات در افغانستان و منطقه، گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره از صلح و ثبات در افغانستان حمایت کرده و حمایت می‌کند البته معتقدیم که در افغانستان باید خود افغانستانی‌ها تصمیم بگیرند.

رییس جمهوری با بیان اینکه دخالت بیگانگان باعث شده که مشکلات افغانستان ادامه داشته باشد، تاکید کرد: حضور آمریکایی‌ها در کشورهای منطقه از جمله افغانستان نه تنها امنیت ساز نبوده بلکه تهدید آفرین نیز بوده و امروز آمریکایی‌ها بعد از ۲۰ سال اعتراف می کنند که حضورشان در افغانستان اشتباه بوده است که بی‌تردید در آینده نزدیک در مورد دیگر کشورهای منطقه و همچنین خلیج فارس نیز شاهد این اعتراف خواهیم بود.

آیت الله رییسی همچنین تامین امنیت آب های منطقه ای و بین‌المللی را به نفع همه دانست و اظهار داشت: ایجاد هرگونه ناامنی در منطقه را برای امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی خطرناک می‌دانیم و با آن مخالفیم.

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه اگر قدرت طلبی به هر شکلی در دنیا شکل بگیرد، به نفع هیچ ملت و منطقه‌ای نخواهد بود، گفت: زورگویی آمریکایی‌ها، استقلال، آزادی و هویت ملت‌ها را تهدید می کند و مقابله کشورها با یکجانبه گری و یکه تازی قدرت‌های زورگو یک ضرورت است.

توکیو همواره از برجام به عنوان یک توافق بین‌المللی حمایت کرده است

"توشیمیتسو موتگی" وزیرامور خارجه ژاپن نیز در این دیدار با تبریک آغاز به کار رییس جمهوری اسلامی ایران، بر توسعه و تعمیق روابط دیرینه دو کشور تاکید کرد و گفت: ایران و ژاپن از دیرباز روابط دوستانه و خوبی داشته‌اند و تردید ندارم که در دوره فعالیت دولت جدید نیز این روابط ادامه داشته و بیش از پیش توسعه خواهد یافت.

وزیر امور خارجه ژاپن با تاکید بر تلاش این کشور برای برقراری صلح و ثبات در منطقه، گفت: توکیو همواره از برجام به عنوان یک توافق بین‌المللی حمایت کرده و بر این باور هستیم که احیای برجام به نفع همه بوده و می‌تواند به حل و فصل مشکلات از مسیر گفت و گو و مذاکره کمک کند.

موتگی در ادامه با ابراز نگرانی از تحولات اخیر درافغانستان، بر ضرورت توقف خشونت و حفظ جان مردم تاکید کرد و گفت: توکیو از تلاش‌های دیپلماتیک کشورهای منطقه برای تحقق صلح و ثبات و آرامش در منطقه حمایت می‌کند و موضع اصولی ما این است که مشکلات و مسائل را باید از مسیر مسالمت‌آمیز وگفت و گو حل و فصل کرد.

برچسب‌ها برجام جمهوری اسلامی ایران سید ابراهیم رییسی توکیو افغانستان ایالات متحده آمریکا خلیج فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برجام جمهوری اسلامی ایران سید ابراهیم رییسی برجام جمهوری اسلامی ایران سید ابراهیم رییسی توکیو افغانستان ایالات متحده آمریکا خلیج فارس توافق بین المللی کشورهای منطقه تعهدات خود رییس جمهوری آمریکایی ها صلح و ثبات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۱۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارگیری غیراستاندارد محموله افغانستان توسط کنسرسیوم ریلی+عکس

در حالی راه آهن از عبور محموله ترانزیتی افغانستان بدون اخذ مجوزهای لازم از سوی کنسرسیوم ریلی از ایستگاه راه‌آهن تهران خبر داده که به‌نظر می‌رسد این محموله به‌صورت غیراستاندارد بارگیری شده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، پس از حدود دو هفته کنش و واکنش رسانه‌ای درباره قطار ترانزیتی افغانستان، سرانجام شب گذشته راه آهن جمهوری اسلامی ایران از عبور این بار ترانزیتی از ایستگاه راه آهن تهران خبر داد.

راه‌آهن در این‌باره طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد:

با وجود عدم اخذ مجوزات لازم و‌ عدم هماهنگی با راه آهن 10 واگن محموله صادراتی کشور افغانستان به ترکیه که لکوموتیو آن توسط مجموعه موسوم به کنسرسیوم جدا و در مرز شمتیغ رها شده بود، روز پنجشنبه 13 اردیبهشت، توسط راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با همراهی مرزبانی به سمت مرز رازی در غرب کشور حمل شد.

راه آهن جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را جهت حمل قطار دوم محموله تجاری پس از انجام تشریفات گمرکی و مرزبانی توسط صاحبان بار و شرکت فورواردر اعلام می‌کند. در پی اطلاع‌رسانی‌های گذشته تاکید می‌شود، متاسفانه مجموعه موسوم به کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان بدون طی روال قانونی اعم از اخذ مجوزات مرزبانی و گمرک و همچنین عدم اخذ مجوز از راه آهن جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان متولی حمل‌ونقل ریلی کشور، اقدام به ارسال تعدادی واگن با محموله تجاری به مرز شمتیغ و سپس رها کردن این  10 واگن در شمتیغ کرد. -این کنسرسیوم- تلاش کرد با فشارهای رسانه‌ای و توسل به برخی ادعاهای بعضا کذب، نسبت به عبور این بار از مسیر ریلی جمهوری اسلامی ایران اقدام کند.

در این راستا راه آهن جمهوری اسلامی ایران برغم ناپختگی و بی‌صداقتی صورت گرفته از سوی کنسرسیوم، با لحاظ کردن مصالح ملی و با حسن نیت، حمل بخش اول محموله تجاری را روز پنجشنبه 13 اردیبهشت آغاز کرد. این محموله 15 اردیبهشت از تهران نیز عبور کرده و اکنون در مسیر مرز رازی واقع در شمالغرب کشور است. راه آهن جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود جهت حمل محموله تجاری بعدی را پس از کسب مجوزات لازم از سوی مراجع ذی‌ربط از جمله مرزبانی و گمرک اعلام می‌دارد.

راه آهن در راستای سیاست دولت سیزدهم مبنی بر توسعه ارتباط با همسایگان، ضمن تاکید مجدد بر تمایل خود برای گسترش هرچه بیشتر حمل ریلی محموله‌های تجاری کشور افغانستان به صورت صادرات، واردات یا ترانزیت آمادگی خود جهت کمک به بهسازی و بازسازی خطوط مربوطه و تسریع در برقراری مبادلات تجاری ریلی میان دو کشور ایران و افغانستان را اعلام می‌دارد.

به گزارش تسنیم، محموله تجاری افغانستان در زمان حاضر در مرکز لجستیک اپرین اسلامشهر قرار دارد. بررسی تصاویر این محموله نشان می‌دهد کنسرسیوم توسعه ریلی بار مذکور را  به‌صورت غیراستاندارد بارگیری کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اهمیت پیام‌های رئیس اقلیم کردستان عراق در تهران
  • چرا سفر «نیچروان بارزانی» به ایران مهم است؟
  • اربیل: در روزهای سخت اولین تماس ما با جمهوری اسلامی ایران است
  • اقلیم کردستان: روابط تاریخی ما را به ایران پیوند داده است
  • روسیه: به نظرات طالبان در نشست‌های بین‌المللی اهمیت می‌دهیم
  • بارگیری غیراستاندارد محموله افغانستان توسط کنسرسیوم ریلی+عکس
  • ۱۰ واگن جدا شده محموله های ترانزیتی افغانستان به مرز رازی رسید
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • دیدار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اندونزی
  • تثبیت جایگاه ایران در منطقه پس از «وعده صادق»