Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@19:12:52 GMT

اشعار برخی از مادحین در شأن مجالس اهل بیت (ع) نیست

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۸۱۲۰۹

اشعار برخی از مادحین در شأن مجالس اهل بیت (ع) نیست

امام جمعه همدان با قدردانی از توجه پنجمین دوره جشنواره بین المللی شعر اشراق به نوحه و سرود، گفت: گاهی اشعاری که مادحین اهل بیت (ع) در جلسات می‌خوانند در شأن مجالس اهل بیت (ع) نیست.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب‌الله شعبانی، نماینده ولی فقیه در استان همدان و امام جمعه همدان در دیدار دست‌اندرکاران پنجمین جشنواره بین‌المللی شعر حوزه (اشراق) تصریح کرد: این جشنواره از آنجا که در راستای جذب و پرورش استعدادهای حوزه می‌کوشد، اتفاق مبارکی است و به دست‌اندرکاران این جشنواره خدا قوت می‌گویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اهمیت نوحه و سرود افزود: امروزه، بیش از هر زمانی خلاء کار جدی در بخش نوحه و سرود احساس می‌شود و افزایش کیفیت آثار تولیدی بسیار اهمیت دارد.

امام جمعه همدان ادامه داد: گاهی اشعاری که مادحین اهل بیت (ع) در جلسات می‌خوانند در شأن مجالس اهل بیت (ع) نیست و احساس می‌کنم به اندازه کافی کار عمیق در این خصوص صورت نگرفته است.

وی با اشاره به ایجاد بخش نوحه و سرود در پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر اشراق گفت: این بخش از اتفاقات امیدبخش و ثمربخش است که باید با جدیت دنبال شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین شعبانی خاطرنشان کرد: ورود بیش از پیش طلبه‌های شاعر به فضای نوحه می‌تواند به غنای معرفتی آثار بیفزاید.

در ابتدای این دیدار نیز، حجت‌الاسلام سید محمدمهدی شفیعی، دبیر پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر اشراق ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های دبیرخانه این جشنواره، به معرفی بخش‌های مختلف جشنواره پرداخت.

وی گفت: در این دوره به جهت ارتقا کیفی جشنواره، بخش کتاب (مجموعه شعر) به بخش‌های جشنواره اضافه شده است و از سویی با توجه به این‌که در فضای نوحه‌سرایی حضور طلاب پررنگ است، بخش نوحه و سرود نیز از دیگر بخش‌های جدید فراخوان این دوره است و کارگاه‌هایی نیز در این راستا برگزار می‌شود.

دبیر پنجمین جشنواره بین‌المللی شعر حوزه افزود: علاوه بر بخش‌های مختلف جشنواره تلاش کرده‌ایم با برنامه‌ریزی برای برگزاری نشست‌های تخصصی، شب شعرها و کارگاه‌های آموزشی در پویایی شعر حوزه نقش مؤثری ایفا کنیم.

لازم به ذکر است، فراخوان پنجمین جشنواره بین‌المللی شعر اشراق(حوزه) از سوی معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم منتشر شده است و علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در این جشنواره می‌توانند به نشانی www.shear.eshragh.ir مراجعه کنند.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان معاونت فضای مجازی جشنواره بین المللی شعر اشراق نوحه و سرود اهل بیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۱۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری اولین جشنواره بین المللی فیلم دینی رضوان

عکاس: عباس تاجیک یار

دیگر خبرها

  • بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی برگزار شد
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم «کوثر»
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای برگزار شد
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • انتشار فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم «کوثر»
  • فائضه غفار حدادی با سفرنامه حج به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • انتشارات جمکران با ۵۰۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • نشست خبری اولین جشنواره بین المللی فیلم دینی رضوان
  • نشر آموت با ۱۸۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید