Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@04:42:34 GMT

کاهش ۵۷ درصدی سفرهای هوایی در تعطیلات کرونایی

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۸۱۳۶۵

کاهش ۵۷ درصدی سفرهای هوایی در تعطیلات کرونایی

به گزارش ایسنا، وزارت راه اعلام کرد: به عنوان نمونه، ۲۸ مرداد امسال (روز عاشورا) ۷۶ پرواز خروجی و ۷۴ پرواز ورودی در فرودگاه مهرآباد انجام شده است که در مقایسه با روز مشابه در تیرماه به ترتیب ۵۶.۶ و ۵۷.۵ درصد کاهش داشته است.

در روز سه شنبه ۲۶ مرداد در فرودگاه کیش ۳۲ پرواز (شامل ۱۶ پرواز ورودی و ۱۶ پرواز خروجی) انجام شد؛ حال آنکه شنبه ۳۰ مرداد بر اساس اعلام اطلاعات پرواز این فرودگاه، ۱۶ پرواز شامل ۸ پرواز ورودی و ۸ پرواز خروجی انجام شد که نشان‌دهنده کاهش ۵۰ درصدی پروازهای فرودگاه کیش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در فرودگاه مشهد نیز روز شنبه ۳۰ مرداد ۲۶ پرواز ورودی داخلی، ۲۲ پرواز خروجی داخلی، ۲ پرواز ورودی خارجی و ۳ پرواز خروجی خارجی و مجموعاً ۵۳ پرواز انجام شد.

بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص کاهش سفر به شهرهای مختلف، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نیز به مدیریت سازمان هواپیمایی کشوری، اقدام به کاهش و کنترل پروازها کرد.

با این اقدام، پروازها تا حدود یک‌سوم کاهش پیدا کرد اما این میزان، در شهرهای مختلف با توجه به تعداد پروازها، متفاوت است. مثلاً اگر فرودگاهی ۲ پرواز در روز داشت، یک پرواز آن کاهش یافت و امکان توقف هر دو پرواز وجود نداشت که در نتیجه در چنین فرودگاه‌هایی، تعداد پروازها کاهش ۵۰ درصدی داشته است.

متوسط پروازهای فرودگاه مشهد در روزهای عادی و پیش از اعمال محدودیت‌ها، ۱۷۰ پرواز در روز بود که این آمار نشان می‌دهد در مقایسه با مدت‌زمان مشابه در ماه گذشته ۶۹ درصد کاهش پرواز و ۷۲ درصد کاهش مسافر داشته‌ایم.

منبع: تابناک

کلیدواژه: محرم افغانستان اشرف غنی رای اعتماد کابینه پیشنهادی رئیسی طالبان هفت تپه وزارت راه و شهرسازی سفرهای هوایی سفر محرم افغانستان اشرف غنی رای اعتماد کابینه پیشنهادی رئیسی طالبان هفت تپه پرواز خروجی پرواز ورودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۱۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر به دادگستری

به گزارش خبرگزاری‬ مهر، ابوالفضل نیکوکار، ‬ معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران گفت: امروزه به لحاظ پیچیدگی روابط اجتماعی و وجود رابطه اجتناب‌ناپذیر در زندگی شهروندان، سرقت نه تنها شخص مال‌باخته، بلکه به‌موازات آن امنیت جامعه را نیز متزلزل می‌کند و انگیزه کار و تلاش و سرمایه ‏گذاری را در بین مردم از بین می‌برد.

وی افزود: سرقت موجب افزایش هزینه‌های تولید می‏‌شود و بخش‌های زیادی از بیت‌المال و سایر امکانات کشور باید صرف پیشگیری از سرقت و مبارزه با تبهکاران و سارقان، اداره زندان‏‌ها، تأمین زندگی خانواده‌های زندانیان و … شود، که آثار زیان‌بار آن بر مصرف‌کننده‌ها و شهروندان تحمیل و اضطراب و نگرانی دامن‌گیر خانواده‌ها می‌‏شود و از لحاظ سیاسی، امنیت داخلی مخدوش شده و موجبات نارضایتی و اعتراض مردم را فراهم می‏‌کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران تصریح کرد: در راستای ارتقای هماهنگی بین دستگاه قضائی و نیروی انتظامی در پیشگیری از جرم به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران در پیگیری مصوبات جلساتی برگزار شده است که اقدامات صورت گرفته منجر به کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر در شهر تهران شده است.

کد خبر 6089662

دیگر خبرها

  • همه کارهایی که باید قبل از پرواز انجام داد
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • شوخی مردم با موضوع «جت شخصی»/ کمک «ایر تاکسی» به صنعت هوایی
  • فعالیت های فرهنگی در فرودگاه های کشور +فیلم
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان را ببینید
  • تاخیر ۵۰۰دقیقه‌ای پرواز مشهد به تهران
  • کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر به دادگستری
  • فناوری‌های وارسی پروازی در فرودگاه گرگان انجام شد
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛شنبه هشتم اردیبهشت