Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@12:58:56 GMT

دو خودروساز بزرگ مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۸۱۳۸۵

دو خودروساز بزرگ مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از سنا، در میز صنعت با موضوع «بررسی مشکلات و چالش‌های پیش‌روی صنعت خودرو و ساخت قطعات» مالک شرکت کروز، وضعیت فعلی صنعت خودرو و قطعه‌سازی را نابسامان اعلام کرد و گفت: متاسفانه طی چند سال گذشته قیمت‌گذاری دستوری مسائل حادی در صنعت خودروسازی ایجاد کرده است، به گونه‌ای که هر دو خودروساز بزرگ کشور مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت هستند و مقدار بسیاز زیادی بدهی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته حمید کشاورز، مدیران دو خودروساز بزرگ کشور انگیزه‌ای برای تغییر وضعیت  بحرانی این صنعت ندارند و این موضوع فروپاشی صنعت خودرو را در پی خواهد داشت. فروپاشی صنعت خودرو نیز به بازار سرمایه «عدم اعتماد» می‎بخشد.

او نگاه غالب به خودرو را یک نگاه و برداشت اشتباه خواند و اذعان داشت: براساس این تصور، خودرو یک کالای اساسی محسوب می‌شود که تغییر در قیمت خودرو، تغییر در نرخ تورم را در پی دارد. درحالی‌که اکنون خودرو یک کالای اساسی به شمار نمی‌آید.

مالک شرکت کروز ادامه داد: خودروسازان اعتقاد جدی دارند در صورت آزادسازی قیمت خودرو، شرکت‌های خودروساز نیز همانند هر بنگاه اقتصادی دیگر، پس از محاسبه قیمت تمام شده، سود عادلانه‌ای را با توجه به نوع هر محصول، درنظر می‌گیرند و قیمت فروش خود را اعلام کنند. معمولا بازار پس از مدتی به گونه‌ای خواهد بود که در صورت نیاز، خودروسازان سود خود را کاهش دهند و از قیمت نهایی خودرو در بازار بکاهند.

پربیننده ترین سنگین ترین صف های خرید و فروش(۳۱مرداد) / تقاضا ۱۳۵میلیارد تومانی برای کنور هواشناسی بورس در ابتدای شهریور تغییر زمان معاملات دارا یکم و پالایش در شهریور چه عواملی در بازگشت رشد به معاملات بورس تاثیر گذار بود؟ نقشه بورس(۳۱مرداد) / رشد پرقدرت ۱۳هزار واحدی شاخص کل پس از تعطیلات

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: خودروساز صنعت خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۱۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدهی صنعت برق به بورس انرژی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به گفته آقای رجبی مشهدی، با اصلاح مالی صنعت برق، حساب‌های وکالتی شرکت‌های توزیع، ماهانه تا دو هزار میلیارد تومان پُر می‌شود.

مدیر عامل شرکت توانیر افزوده: براساس هدف گذاری انجام شده، تامین برق مورد نیاز کشور از بورس به ۶۰ درصد می‌رسد و قرار است تا پایان برنامه هفتم، ۲۱۰ تراوات ساعت از برق کشور با بورس یا قرارداد‌های دوجانبه تأمین شود.

دیگر خبرها

  • خبر خوش برای کارگران/ شکل قراردادهای موقت تغییر می‌کند؟
  • کارگران هم مشمول «کاهش ساعت کاری» می‌شوند؟
  • بدهی صنعت برق به بورس انرژی
  • مالیات بر سوداگری و سفته بازی مشمول مردم نمی شود
  • سود مشارکت خودروسازان و دانش‌بنیان‌ها در تولید قطعات خودرویی
  • پتانسیل بازار آفریقا برای خودروهای اقتصادی سایپا
  • سازمان مالیاتی موظف به ارسال درآمدهای اشخاص غیرتجاری به وزارت تعاون شد
  • سازمان امور مالیاتی موظف به ارسال درآمد اشخاص غیرتجاری شد
  • اشخاص غیرتجاری مشمول معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه شدند
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری