Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه آزادگان سرمایه‌های بزرگی هستند که باید همه نسل‌ها از آنها بهره مند شوند گفت: باید خاطرات آزادگان جمع آوری و در کلاس‌های درسی بازگو شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند ، آیت الله سید علیرضا عبادی ظهر امروز در دیدار با جمعی از آزادگان به مناسبت سالروز ورود آزادگان سرافراز به وطن اظهار داشت: خاطراتی که آزادگان نقل می‌کنند بسیار شنیدنی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه همان گونه که قبل تر در مورد کرامات شهدا پیشنهادی دادیم، در زمینه این خاطراتی که این عزیزان آزاده را در سطح کشور در جهات مختلف که بخشی فرهنگی است نیز باید جمع آوری شود،  افزود: خاطرات آزادگان خلاصه و به صورت کلاسیک درآمده و در کلاس‌های درسی که در سطوح مختلف است بخشی را بگنجانند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی گفت: انسان امروز اسیر است، چون اسیر است این بلاها سرش در می آید، تطمیع، تهدید، آلوده، دزد، خائن همه به این دلیل است که در بند حیوانیت است و  مسئله آزادی و بند و اسارت، این در تفاوت 180 درجه این واژه‌ها استعمال می شود، جهت آن این است که آزادی را باید معنی کرد که در چی، بعد متناسب با آن بند و اسارت معنی می شود.

عبادی با بیان اینکه شما آزادگان دشمن را به سطوح درآوردید و به راستی که فرزندان امام امت شما هستید،  ادامه داد: در آن دیکتاتوری‌ها و شکنجه که امام(ره) را در قم دستگیر کردند، خود امام (ره) نقل می کندکه افسری که کنارم نشسته بود داشت می لرزید در حالی که من او را تسکین دادم اما من نترسیم، که اگر می ترسیدم ایمان نداشتم و شما فرزند این امام(ره) هستید.

پایِ 6 داستان واقعی از آزادگان به رادیو باز شد/ ماجرای نامه‌نگاری‌هایی با رهبر انقلاب خاطرات آزادگان از لحظه آزادی/ آخرین اقدام بعثی‌ها پس از دفاع مقدس چه بود؟ آیت الله ناصری‌یزدی: آزادگان پیام استقامت و وفاداری به ولایت را به جهانیان ابلاغ کردند

وی بیان داشت: فردی که درگیر مسائل(حرص، طمم، آز، پول و ترس) است  دیگر نمی تواند انسان باشد چرا که خود را باید با آن موارد تطبیق دهد، از نظر حیوانی شاید آزادی یعنی قید و بندی نداشته باشد و شراب بخورد، منکر کند، موادمخدر استعمال کند در انسانیت کسی آزاد است که مال، طمع، ترس، حرص، پول و شهرت او را به خودش درگیر نکند، مصداق بارز این آزاد حضرت علی(علیه السلام)، امام حسین(علیه السلام) و حضرت یوسف صدیق است و مصداقشان پیروان آنها که شما هستید.

امام جمعه بیرجند تاکید کرد: من  در برابر شما آزادگان بسیار احساس کوچکی می کنم  چرا که در برابر شمایی که دوره‌هایی که شما در آزادی گذراندید و الان هم همان روحیه را دارید صحبت کنم که آیا این آزمایش اگر برای من پیش می آمد بنده با یک سیلی عقب گرد می کردم یا نه، شما به سطوح در نیامدید.

عبادی با اشاره به اینکه پیروزی‌های نظامی پیروزی است و باید خدا را بابت این پیروزی‌ها شکر کرد، افزود: اما پیروزی‌هایی از قبیل پیروزی اسرای ایرانی یک پیروزی ویژه است.

وی بیان داشت: نسل‌های آینده نباید از این سرمایه بزرگ «آزادگان و اسرا» غافل بمانند و آن را به صورت کلاسیک با رنگ و آب مسائل اسلامی انجام داد، چرا که این سرمایه بزرگی است که باید همه نسل‌ها از آن بهره مند شود.

عبادی اظهار داشت: آزادگان به عنوان اسوه و الگو در جامعه هستند که در شرایط فرهنگی موجود در جامعه انتظار است که آنچه اکنون  جنبه سلیقگی داشته و کمرنگ مانده است در آینده پر رنگ تر شود.

انتهای پیام/254/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نسل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۱۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به ۲ زبان ترجمه شد

 جعفری سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ گفت: در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴، اتفاق بی‌نظیر همدلی و همراهی بخش خصوصی و دولتی را شاهد هستیم. 

وی افزود: از روز گذشته که نمایشگاه افتتاح شد، نشست‌های دو جانبه‌ای بین بخش خصوصی خراسان جنوبی و دیگر استان‌ها برگزار شده که نتایج امیدوارکننده‌ای به همراه داشته است. 

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به حضور ۸۴ کشور دنیا در این نمایشگاه گفت: حضور هیئت‌هایی از کشور‌های ترکمنستان، تاجیکستان، کانادا، ترکیه و... در پاویون خراسان جنوبی با مذاکره‌های خوبی همراه بود. 

جعفری به حضور نماینده وزارت خارجه در استان در نمایشگاه اشاره کرد و گفت: برای استفاده حداکثری از حضور هیئت‌های تجاری و کنسولی برنامه‌ریزی شده است. 

وی از حضور هیئت مدیره اتاق بازرگانی و اتاق تعاون استان در نمایشگاه خبر داد و ادامه داد: برقراری ارتباط با تجار و سرمایه‌گذاران دیگر استان‌ها و حتی در حوزه بین‌المللی هم در دستور کار است. 

به گفته وی؛ نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران اکسپو ۲۰۲۴، فرصت مناسبی برای عرضه و معرفی تمام ظرفیت‌های استان به ویژه سه زنجیره ارزش گوهرسنگ‌ها، زرشک و بنتونیت است. 

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی در قالب کتابی به دو زبان زنده دنیا ترجمه شده و در اختیار سرمایه‌گذاران و تجار قرار می‌گیرد. 

جعفری ادامه داد: زنجیره‌های ارزش استان (گوهرسنگ‌ها، زرشک و بنتونیت) هم به ۵ زبان ترجمه شده‌اند. برای کتاب‌های فرصت‌های سرمایه‌گذاری و زنجیره‌های ارزش استان بارکد -رمزینه - تعریف شده است و این رمزینه‌ها دسترسی افراد به اطلاعات کامل و جامع درباره ظرفیت‌های استان را تسهیل می‌کند. 

به گفته وی؛ ۴۰ شرکت سرمایه گذاری در حوزه زنجیره‌های ارزش و ۶۰ هیئت تجاری از خراسان جنوبی در این نمایشگاه حضور دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین+ تصاویر
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین
  • ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به ۲ زبان ترجمه شد
  • ضرورت پاسخگویی به مطالبات و دغدغه مردم خراسان جنوبی
  • فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد
  • سرمایه‌های خُرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی ساماندهی می‌شود
  • آزمون سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده تکرار می‌شود
  • کنکور سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده برگزار می‌شود
  • آزمون کنکور سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده برگزار می شود
  • ادامه رگبار باران در جنوب شرق کشور