Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه که با رکوردشکنی حجم و ارزش معاملات بورس در سال ۱۴۰۰ همراه بود، با رشد ۱۵هزارواحدی روبرو شد.

در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از 13میلیارد و 407میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر 10هزار و 158میلیارد تومان در بیش از یک میلیون و 366هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد 15هزار و 555واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و 515 هزارواحد قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی نوری، پالایش نفت تهران و پتروشیمی پردیس شد و در مقابل شرکت‌های سرمایه‎‌‌گذاری تامین اجتماعی، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه و سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان خراسان رضوی با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

 

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی مثبتی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) 3893واحد، کل (هم‌وزن) 7707واحد، قیمت (هم‌وزن) 4865واحد، آزاد شناور 14227واحد و شاخص‌های‌‌‌ بازار اول و دوم به ترتیب 14184 و 22657 واحد رشد کردند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله 3 میلیارد و 910میلیون ورقه به‌ارزش 10هزار و 851میلیارد تومان در 530هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) 318واحد رشد کرد و در ارتفاع 21هزار و 876واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی پتروشیمی مارون، پلیمر آریا ساسول و پتروشیمی زاگرس شد و در مقابل شرکت‌های بیمه پاسارگاد، سنگ‌آهن گهر زمین و ذوب آهن اصفهان بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

 

 تسنیم

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۱۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار

شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز با رشد ۴۶۳ واحدی به ۲,۲۸۱,۴۶۱ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ با رشد ۴۶۳ واحدی به ۲,۲۸۱,۴۶۱ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۶۵۳.۱۴ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

حجم معاملات تاکنون ۳۸۴.۹۴۷ میلیارد سهم بود که طی ۱۹,۸۳۵ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۳,۱۲۷.۵۵۵ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۸,۸۰۸,۷۰۹.۸۸۳ میلیارد ریال شد.

کد خبر 748263

دیگر خبرها

  • خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز منفی شاخص‌های بازار سرمایه
  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل بورس
  • بورس همچنان ریزشی؛ سهامداران نگران شدند
  • گزارش روزانه بورس ۱۱ اردیبهشت؛ افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل
  • گزارش روزانه بورس ۱۱ اردیبهشت؛ افت ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس
  • مشکلات اقتصاد ایران راه‌حل سیاسی دارد؟
  • ریزش ۳۳۹ واحدی بورس در شروع معاملات امروز
  • بورس امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • کاهش ۲۰ هزار و ۱۴۴ واحدی شاخص کل بورس
  • سیمان، سنگ آهن و فولاد در صدر معاملات در بورس کالا