Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@11:04:06 GMT

بهترین انواع درب اتوماتیک

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۸۲۰۴۳

بهترین انواع درب اتوماتیک

درب اتوماتیک یکی از اجزای بیرونی ساختمان است که به منظور امنیت و راحتی بیشتر از آن‌ها استفاده می­‌شود. از نظر کاربرد، درب اتوماتیک دارای انواع مختلفی مانند درب اتوماتیک لولایی(جک)، کرکره برقی، کشویی(جک ریلی) و زیر سقفی(سکشنال) هستند و برای این که خریدی متناسب با نیاز و بودجه خود داشته باشیم شناخت درب‌های مختلف که از نظر کاربرد، جنس، کیفیت و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. با یکدیگر تفاوت­ و شباهت­‌هایی دارند دارای اهمیت است. همچنین این درب‌ها باعث زیبایی، شکیل بودن، بهره­‌وری بالا، ورود و خروج راحت‌­تر، اتلاف انرژی و ایمنی ساختمان شده و به همین دلیل طرفداران زیادی در بین مصرف­‌کنندگان دارد. از جمله مکان­‌هایی که استفاده از درب اتوماتیک در آن الزامی می‌­باشد شامل مراکزی مانند بانک‌­ها­، بیمارستان‌­ها، فروشگاه‌­ها، هتل­‌ها و... می‌­باشد زیرا در این مکان­‌ها رفت و آمد افراد زیاد است و عموم مردم ترجیح می­‌دهند از باز و بسته کردن درب به طور دستی دوری کنند. در اینجا قصد داریم تا برخی از انواع درب‌های ورودی ساختمان­‌ها را معرفی کنیم.

ویژگی‌های درب اتوماتیک شیشه ­ای و انواع آن

یکی از پرکاربردی­‌ترین و پراستفاده‌­ترین درب اتوماتیک که در بسیاری از مکان دیده می­‌شود درب اتوماتیک شیشه ­ای می­‌باشد. این درب‌ها از نظر تنوع، طرح، زیبایی، کاربرد و دوام انواع مختلفی را شامل می­‌شوند. درب شیشه‌­ای اسپایدری، کشویی، ریلی، اتوماتیک و... از جمله درب‌های شیشه‌­ای هستند که نوع درب اتوماتیک آن خود دارای مدل‌های مختلفی مانند درب اتوماتیک شیشه ­ای گردان، تلسکوپی، اسلایدینگ، فولدینگ و کرو می‌­باشد. اجزای به کار رفته در این درب‌ها شامل موتور، کنترل باکس یا مادربورد، شیشه­‌ها، سنسور، چشمی، لاستیک دور شیشه، لت‌ها و... است. برخی از قطعات مانند تسمه انتقال قدرت، جنس گیره­‌های چرخدار، سنسورها یا میزان مقاومت مرکز کنترل درب در تعیین کیفیت آن دارای اهمیت می‌­باشد. این درب‌ها در برندهای مختلفی تولید می‌­شود که بهترین برند را از روی معیارهای مختلفی مانند سرعت، عملکرد صحیح، مواد اولیه متریال، نوع سنسور و... انتخاب می‌­کنند. البته با توجه به این که عموم افراد علم لازم برای تشخیص بهترین برند را ندارند بهتر است که با خرید از یک فروشگاه معتبر و مشورت با آن‌ها جنس مرغوبی را خریداری نمایند. در ادامه برخی از مشخصات درب‌های اتوماتیک شیشه‌­ای را بیان می­‌کنیم.

درب شیشه­ای فولدینگ: درب اتوماتیک اتوبوسی نام دیگر این درب می­‌باشد. از ویژگی‌­ها و مزایای درب فولدینگ می­‌توان به مقاومت بالا در برابر باد، امنیت بالا، باز و بسته شدن در یک یا دو طرف، مناسب مکان‌­ها با محدودیت فضایی، توانایی استفاده مکرر، هوابند عالی، سهولت در خلاص کردن و استفاده از دستی اشاره کرد. بازشوندگی این نوع درب بسته به مکان مورد نظر به صورت داخلی و خارجی است. درب شیشه­ای اسلایدینگ: از نوع کشویی می‌­باشند و به طور خودکار باز و بسته می‌­گردد. این درب در مکان­‌های پرتردد به صورت یک طرفه و دو طرفه نصب می­‌شود. درب یک طرفه یک لنگه متحرک و یک لنگه ثابت دارد؛ درب دو طرفه دارای دو لنگه ثابت که از سمت چپ و راست به دیوار متصل بوده و دو لنگه دیگر که باز و بسته می‌­شوند در وسط درب قرار می­‌گیرند. این درب‌ها مانند سایر درب‌های اتوماتیک مجهز به سنسور تشخیص حرکت یا تشخیص وزن بوده که برای ردیابی در دو طرف درب اتوماتیک اسلایدینگ نصب می­‌گردند. درب شیشه‌­ای تلسکوپی: این درب برای مکان‌­هایی که تردد در آن زیاد و عرض کمی دارند مناسب می‌­باشد و دارای چرخ­ه‌ای پلمیری بوده، به همین دلیل آرام و بی‌­صدا باز و بسته می‌­شوند. از مزایای آن جلوگیری از ورود گرد و غبار، جلوگیری از اتلاف انرژی، دارای برق اضطراری، طراحی زیبا و مدرن، دارای قاب یا فریمی از جنس آلومینیوم، مقاوم در برابر خوردگی، جنس شیشه سکوریت به صورت مات، سندپلاست یا طرح­دار و... را می‌­توان ذکر کرد. همچنین درب اتوماتیک شیشه ­ای تلسکوپی به دستگاه‌های حضور و غیاب متصل می­‌شوند. درب شیشه­‌ای گردان: از جمله ویژگی­‌های این نوع درب حرکت بی‌­صدا، روان و سریع، دارای میکروکنترل هوشمند، زیبایی منحصر بفرد، جلوگیری از ورود سر و صدا، عدم تداخل نفرات در زمان ورود و خروج به ساختمان می‌­باشد. این درب مناسب برای مکان­‌هایی است که دمای داخل و خارج آن تفاوت زیادی دارد و باعث کاهش هدر رفت انرژی تا حد زیادی می‌­شود و طراحی آن بگونه‌­ای است که در ظاهر بسته اما همیشه باز می­‌باشد. درب شیشه­ای کرو: یک نوع درب اتوماتیک نیم‌­دایره است که یکی از زیباترین درب شیشه‌­ای اتوماتیک می‌­باشد و بیشتر در ساختمان‌­های تجاری پرتردد، مراکز خرید، فرودگاه‌­ها و... نصب می­‌شود. قیمت این درب بدلیل جنس یراق‌آلات و مواد بکار رفته در آن، همچنین جنس و مدل منحنی شیشه گران‌تر می­‌باشد. این درب به دو شکل تمام گرد یا نیم­گرد در بازار موجود می‌­باشد و جذابیت مکان را بالاتر می‌­برند. درب اتوماتیک کرکره ­ای

روند شکل‌­گیری درب‌های اتوماتیک از گذشته آغاز شد و با گذر زمان دچار تغییر و تحول گردید و در حال حاضر با پیشرفت تکنولوژی و تخصصی شدن سطح علمی نیروی انسانی طیف وسیعی از درب‌ها به صورت اتوماتیک طراحی و ساخته شده است. درب اتوماتیک کرکره ­ای یکی دیگر از انواع این نوع درب­‌ها است که دارای تنوع می­‌باشد. از جمله درب‌های اسپید رول آپ، های اسپید، پانچ‌­دار، سریع بازشو، میکروپانچ و... که در مکان‌­های مختلف همچون پارکینگ‌­ها، ویلاها، شرکت و ادارت مختلف و... کاربرد دارد. این نوع درب‌ها از لحاظ جنس، ابعاد، کیفیت، زیبایی، برند، قیمت متفاوت از یکدیگر بوده که هر کاربر با توجه به نوع کاربرد، سلیقه و بودجه خود دست به انتخاب می­‌زند. از جمله نکاتی که باید در زمان خرید این نوع درب اتوماتیک دقت کنید نوع تیغه می­‌باشد. اگر تیغه نامرغوب باشد در زمان باز و بسته شدن سر و صدا ایجاد می­‌کند و اگر سبک باشند در اثر ضربه دچار فرورفتگی می‌­شوند. همچنین عرض تیغه کرکره با توجه به ابعاد کرکره متفاوت می‌باشد. داشتن پل در وسط تیغه موجب افزایش مقاومت در برابر ضربات می‌گردد و اگر تیغه دوجداره باشد طول عمر کرکره بیشتر خواهد شد.

نوع موتور از جمله مواردی است که باید مدنظر داشته باشید زیرا بر عملکرد کرکره تأثیر می‌گذارد. علاوه بر این از عوامل تعیین کننده‌ی قیمت درب کرکره ای نیز می‌باشد. در ادامه توضیحاتی درباره برخی از انواع درب‌های اتوماتیک کرکره­‌ای خواهیم داد.

درب اتوماتیک پرسرعت یا های‌­اسپید: این درب‌ها مناسب کارخانجات، پالايشگاه‌­ها، نیروگاه‌ها، محيط‌­های صنعتی و... است که برای جلوگیری از اتلاف انرژی، کاهش فشار، جلوگیری از آلودگی هوا، ذخیره سازی سرما و گرما، سرعت بخشیدن به کار و... کاربرد دارد. جنس بدنه و نوع تیغه‌های این نوع کرکره از نوع باکیفیت می‌باشد. زیرا در طول شبانه روز به طور مکرر و پیوسته باز و بسته می‌شوند. این درب‌ها دارای سنسور حرکتی و چشم مادون قرمز، قابلیت تنظیم نرم افزاری برای تعیین میزان بازشوندگی درب می‌باشند. همچنین در زمان قطعی برق کارایی خود را حفظ می‌کنند زیرا مجهز به باطری ذخیره کننده هستند و برخی امکانات دیگر. درب­های اسپید رول آپ: نصب و راه انداری این درب‌ها نیاز به تجربه و مهارت تکنسین‌های این حرفه دارد؛ در اندازه و قابلیت‌­های گوناگون تولید می‌شوند؛ از لحاظ ایمنی و سرعت باز و بسته شدن بسیار عالی عمل می­‌کنند؛ در برابر ضربه مقاوم، نمای زیبا و شیکی را به ساختمان می‌­دهند؛ مجهز به حسگرهای قوی و کنترل نرم ­افزاری و برخی قابلیت­‌های دیگر هستند. درب اتوماتیک شفاف: نام دیگر آن کرکره برقی پلی­ کربنات می­‌باشد. دارای تیغه‌­های شفاف و از پلی ­کربنات که خاصیت ضد شعله‌­ور شدن دارد ساخته شده‌­اند و این نوع کرکره از طرفداران زیادی در سراسر دنیا برخوردار می­‌باشد و در مکان‌هایی مانند صرافی‌­ها و بانک­‌ها استفاده بیشتری دارند. دارای قفل مکانیکی داخل موتور، قابلیت عملکرد دستی در زمان قطعی برق، دارای ایمنی بالا، ضد ضربه، ضد گلوله و... هستند. درب رول آپ رول فوم: جنس این درب از آلومینیوم، استیل گالوانیزه، پلی­ کربنات می­‌باشد که کاربرد تجاری و صنعتی دارد و در رنگ­‌های سفید، سیاه، قهوه‌­ای، سرمه‌­ای و... در بازار موجود است. نصب و راه‌­اندازی آن مانند سایر درب‌های صنعتی نیاز به تخصص دارد و روش نصب آن با توجه به ابعاد و وزن به سه روش نصب با 3 پایه موتور، با سیستم پایه متحرک، با سیستم چرخ دنده و زنجیر انتخاب می­‌گردد. کرکره پانچ‌­دار: این نوع از درب اتوماتیک به دلیل پانچ­‌خور بودن تک جداره تولید می­‌شوند و به همین دلیل از نظر مقاومت ضعیف‌­تر از سایر کرکره­‌های اتوماتیک عمل می­‌کنند. همچنین اگر می­‌خواهید گرد وغبار وارد ساختمان نشود سوراخ­‌های کرکره را با پلی­ کربنات بپوشانید. اما بطور معمول برای ساختمان­‌هایی استفاده می­‌شود که افراد تمایل دارند نور به داخل ساختمان وارد شود. وزن و تیغه این کرکره دارای انواع مختلفی بوده که هر اندازه وزن و ضخامت آن بیشتر باشد از لحاظ استحکام بالاتر می‌­باشد.

در این مقاله ما به بررسی برخی از انواع درب‌های اتوماتیک پرداختیم. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌­توانید به فروشگاه‌های مجاز کشور یا سایت‌­های معتبر مراجعه کنید.

بهترین مرجع برای خرید درب اتوماتیک

شرکت اشل با ارائه محصولات باکیفیت در برندهای معتبر و با سابقه درخشان فعالیت چندین ساله در زمینه فروش محصولاتی همچون درب اتوماتیک، سقف اتوماتیک، راهبند، درب پارکینگی، دوربین­‌های مداربسته و... توانسته اعتماد مشتریان را به خود جلب نماید. جهت آشنایی بیشتر با محصولات و خرید محصولات موردنظر می­‌توانید وارد سایت تخصصیhttps://www.eshel-ir.com شوید. همچنین در بخش سؤالات متداول به سؤالات شما پاسخ داده شده که می­‌توانید مطالعه نمایید و در صورت لزوم از طریق راه‌های ارتباطی می‌­توانید راهنمای لازم را از کارشناسان شرکت اشل دریافت کنید. شرکت اشل بدلیل ارائه محصولات باکیفیت به مشتریان عام و خاص خود دارای اعتبار می­‌باشد. گارانتی محصولات، خدمات پشتیبانی فروش، پشتیبانی 24 ساعته، خدمات پس از فروش، مشاوره و طراحی رایگان از جمله ویژگی­‌های این شرکت معتبر می­‌باشد.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: محرم افغانستان اشرف غنی رای اعتماد کابینه پیشنهادی رئیسی طالبان هفت تپه درب اتوماتیک درب اتوماتیک شیشه ای درب اتوماتیک کرکره ای خرید درب اتوماتیک درب پارکینگی دوربین مداربسته شرکت اشل رپرتاژ آگهی محرم افغانستان اشرف غنی رای اعتماد کابینه پیشنهادی رئیسی طالبان هفت تپه درب اتوماتیک شیشه درب های اتوماتیک باز و بسته نوع درب درب ها انواع درب درب شیشه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۲۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود

ایسنا/فارس معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی گفت: شهر میمند در استان فارس قابلیت تبدیل شدن به شهر ملی شیشه‌گری را دارد.

مریم جلالی جمعه، ۷ اردیبهشت‌ماه در مراسم بزرگداشت روز ملی شهر میمند و برگزاری جشنواره گل و گلاب گفت: میمند ظرفیت‌های اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی زیادی دارد که باید این ظرفیت‌ها در خدمت ارزش‌افزوده و ارزش‌آفرینی شود.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی افزود: رویدادها زمینه تقویت توجه را ایجاد می‌کنند و تقویت توجه نخستین گام در راستای متمایزسازی و ایجاد وضعیت مطلق است.

جلالی افزود: به‌عنوان معاون صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی و همکارانم در اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس به دنبال این هستیم که ظرفیت‌های میراث فرهنگی و آنچه ریشه در تاریخ دارد به‌اضافه جاذبه‌های گردشگری در کنار محصولات صنایع‌دستی یک پیوستاری درست کند که به اقتصاد منطقه کمک کند که لازمه‌اش همگرایی خانواده است.

 وی ادامه داد: خانواده چه در سطح کوچک چه در سطوح محله، شهر، شهرستان و استان باید رویکرد اقتصاد هویت بنیان را سرلوحه قرار دهند و ما هم بتوانیم تسهیل گری و رفع موانع کنیم.

جلالی در ادامه خطاب به مسئولان و مدیران حاضر در این جلسه گفت: تمامی مسئولان و مدیران میراث فرهنگی، استانداری و دیگر ادارات دولتی فرزندان این دیار هستند و مانند یک خانواده کار می‌کنند و وقتی خانواده مبنا باشد دیگر فرقی نمی‌کند من چه سهمی دارم. این همکاری و هم‌افزایی و هم‌جوشی باید منجر به این شود که ما معیشت عزت‌آفرین داشته باشیم.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی تأکید کرد: صنایع‌دستی و هنرهای سنتی هوش و استعداد تاریخی ماست و یک پیوستار کامل است؛ یعنی یک هوش و حکمتی بوده به‌طوری‌که از گلی که می‌روییده گلاب در ظرف مسی درست می‌شود و بعد شیشه درست‌شده و ترکه‌بافی برای نگهداری شیشه درست‌شده و این توسعه است و ما باید سوار بر آن اقتصاد هویت بنیان را رونمایی کنیم.

وی با اشاره به اینکه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فردای روشنی دارد، اضافه کرد: میراث فرهنگی ما تنها میراث، ملموس نیست بلکه در برگ این گل‌ها قصه‌ها و لالایی‌هایی نهفته است و روایت‌هایی که در دنیای امروز ارزش‌افزوده دارد.

 معاون صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد: قصه میمند خریدار دارد و ما باید ان را روایتگری کنیم تا دنیا این قصه‌ها را خریداری کند.

وی به ذکر مثال‌هایی به تکمیل سخنانش پرداخت و گفت: یک روزگاری جمشید و اردشیر و شاپور کشورگشایی می‌کردند و جهان‌گشایی قدرت بود، یک روزگاری جهان دانی و اطلاعات قدرت بود و امروز جهان آرایی قدرت است و به همه دلیل ایران قدرت سوم را ایجاد کرده است و می‌تواند حرف در جهان داشته باشد چون روایت‌هایی زیبایی دارد.

جلالی با بیان اینکه شیشه‌گری یکی از مهارت‌های اصیل میمند در کنار گلاب‌گیری بوده و صنعت شیشه‌گری می‌تواند به دلیل بازیافت و دوست دار محیط‌زیست بودن، به ترویج گلاب‌گیری کمک کند ابراز امیدواری کرد که عزم مسئولان محلی مبنی بر ایجاد کارگاه‌ها بتواند شاخص‌های شهر ملی شیشه‌گری را برای میمند فراهم کند و ما هم تلاش می‌کنیم این پرونده کامل شود و بتوانیم در آینده‌ای نزدیک شهر ملی شیشه‌گری را در میمند داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، معاون صنایع‌دستی وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی و مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس و هیات همراه روز جمعه با سفر به شهرستان فیروزآباد ضمن حضور در مراسم روز ملی میمند از کارگاه‌های شیشه‌گری، گلاب‌گیری همچنین مزارع گل محمدی و تعدادی از اقامتگاه‌های سنتی و بومگردی شهر میمند بازدید کردند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۲۵ کیلوگرم هروئین و شیشه
  • متقاضیان خودرو دست نگه دارند
  • قیمت خودروهای داخلی و خارجی +جدول
  • قیمت خودرو امروز ۸ اردیبهشت + جدول
  • ریزش قیمت‌ها در بازار خودرو
  • میمند شهر ملی شیشه گری
  • قیمت جدید ۲۲ محصول ایران خودرو و سایپا در بازار + جدول
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • کاربرد انواع سنگ های مختلف
  • ریزش سنگنین قیمت سواری اتوماتیک ایران خودرو