Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس امریکایی با هشدار درباره شروع دوران جدیدی از افزایش قیمت ها و تورم در آمریکا تأکید کرد که دلار موقعیت خود را به عنوان ارز ذخیره جهان از دست خواهد داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، روزنامه هیل در مقاله ای به قلم "آلوارو وارگاس لوسا"، یکی از اعضای ارشد "موسسه مستقل" در اوکلند کالیفرنیا نوشت: فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) اصرار دارد که تورم فعلی در این کشور "گذرا" است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال، تمام نشانه ها حکایت از عکس این قضیه دارد و مردم آمریکا باید با پیامدهای اقتصادی و سیاسی آنچه که قرار است آغاز شود یعنی "دوران تورم بالا" مواجه شوند.

طی سال های بین پایان جنگ جهانی دوم تا سال 1980، کشورهای غربی از جمله ایالات متحده، تورم شدید قیمت ها را تجربه کردند.

این تورم در اوایل دهه 1980 پس از دهه ناگوار 1970 که طی آن فروپاشی سیستم پولی برتون وودز و ظهور حکومت های دیکتاتوری در کشورهای عربی تولید کننده نفت به عنوان بازیگران اصلی سیاست جهانی رخ داد، به پایان رسید. ما در شرف ورود به دوران جدیدی از سلطه تورم هستیم.

سال هاست که ایالات متحده و سایر کشورهای غربی مبالغ هنگفتی را خرج کرده و بدهی های هنگفتی را متحمل شده اند و تنها افزایش ناچیزی در قیمت مصرف کننده و تولیدکننده داشته اند.

اقتصاد آمریکا 19.2 درصد طی همه‌گیری کرونا کوچک شدگزارش بانک جهانی| انتقام کرونا از اقتصاد آمریکا در پی تحریم ایران/ ثبت رشد منفی بی سابقه اقتصاد آمریکا طی 50 سال گذشته

تورم در بخش های دیگر (به عنوان مثال در دارایی های مالی) رخ داد، اما چاپ پول از سوی فدرال رزرو به طور کلی افزایش قیمت را به همراه نداشت، چرا که خانواده ها و شرکت ها که از زیاده روی های مالی قبلی رنج می بردند، بدهی ها را پرداخت کردند و هزینه ها را کاهش دادند، در حالی که بانک ها بیشتر از وام دادن بر بازگرداندن سرمایه خود تمرکز کردند.

اما همه اینها رو به پایان است. نمی شود که یک کشور بدهی خود را طی دو سال 40 درصد افزایش دهد (همانطور که دولت آمریکا از سال 2019 طبق محاسبات من از بیانیه های ماهانه خزانه داری درباره بدهی های دولت، انجام داده است) و یا بیش از 6 تریلیون دلار در سال 2020 هزینه کند و 15 درصد کسری مالی متحمل شود و همه این ها بدون پیامد باشد.

همچنین فدرال رزرو نمی تواند برای خرید دارایی، ترازنامه خود را به بیش از 8 تریلیون دلار (از 4.3 تریلیون دلار در سال 2019) افزایش دهد و انتظار نداشته باشد که این پول در برهه ای از زمان به اقتصاد سرایت کند. نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد این اتفاق در حال رخ دادن است و این فقط آغاز این فرآیند است.

شاخص قیمت مصرف کننده در ماه ژوئیه معادل 5.4 درصد در سال افزایش یافت که تقریبا سه برابر هدف جادویی 2 درصد که بانک های مرکزی از آن استفاده می کردند، بود و شاخص قیمت تولیدکننده نیز به میزان خیره کننده 7.8 درصد رسیده است.

این امر به وضوح با این واقعیت در ارتباط است که با افزایش فعالیت های اقتصادی پول در حال تغییر است. به همین دلیل است که M2 که "میزان پول نقد، سپرده ها دارایی های قابل تبدیل به پول" را اندازه گیری می کند، اکنون سالانه 27 درصد رشد می کند. در عین حال، کمبودها و کسری ها در همه جا ظاهر شده اند، از جمله در بازار کار.

دلار هنوز ارز ذخیره جهان محسوب می شود اما در نهایت این وضعیت را از دست می دهد همانطور که پوند انگلیس این موقعیت را در دهه 1920 از دست داد و جای خود را به دلار داد.

سایر ارزها نیز قبل از آن تسلط خود را در جهان از دست داده بودند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آمریکا تورم آمریکا تورم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۲۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۱ ارديبهشت

ایتنا - اتریوم پیش از انتشار صندوق قابل معامله در بورس هنگ‌کنگ، به میزان سه درصد کاهش یافت و بیت‌کوین نیز در همان زمان افت کرد.
ارزهای دیجیتال پیشرو جهان نزول کردند و اتریوم بیش از سه درصد از دست داد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، این حرکت یک روز قبل از برنامه‌ریزی هنگ‌کنگ برای راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله در بورس لحظه‌ای روی بیت‌کوین و اتریوم اتفاق افتاد.
تحلیلگران بازار انتظار دارند ۲۵ میلیارد دلار به صندوق‌های بیت‌کوین نقدی هنگ‌کنگ وارد شود.

به نقل از مارکت، بیت‌کوین در ساعت سه و یک دقیقه بعد از ظهر به وقت شرقی ۰.۵۵ درصد سقوط کرد و به قیمت ۶۲هزار و ۷۶۲ دلار فروخته شد، در حالی که اتریوم با افت ۲.۹۲ درصدی به قیمت ۳۱۶۹ دلار در همان زمان رسید.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۲.۳۴ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل  ۱.۴۷ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۳.۴۲ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۳۱ درصد افزایش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۶۶.۰۶ میلیارد دلار است که ۱۷.۸۱ درصد افزایش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۵.۷۳ میلیارد دلار است که  ۸.۶۷ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال  بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۶۱.۵ میلیارد دلار است که ۹۳.۱۰ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی
این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.
۱- بیت‌کوین
قیمت: ۶۳ هزار و ۳۹۹.۱۱ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۹۴ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴.۵۳ درصد کاهش
۲- اتریوم
قیمت: ۳۱۷۲.۴۰ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۲۷ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۱۲ درصد کاهش
۳- تتر
قیمت: ۰.۹۹۹۹ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۲ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۶ درصد کاهش
۴- بایننس کوین
قیمت: ۶۰۱.۵۰  دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۸۵ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۰.۰۴ درصد کاهش
۵-  سولانا
قیمت: ۱۳۵.۶۷ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۶۴ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۲.۰۵ درصد کاهش
۶- یو اس دی کوین
قیمت: ۱.۰۰ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۰ درصد افزایش
۷-  ریپل
قیمت: ۰.۵۱۳۷ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۴۳ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۶.۶۵ درصد کاهش
۸- دوج کوین
قیمت: ۰.۱۴۲۹ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته ۱.۱۱ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۹.۵۴ درصد کاهش
۹ – تون کوین
قیمت: ۵.۳۷ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته:  ۲.۶۲ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:۳.۰۳ درصد کاهش
۱۰-  کاردانو
قیمت: ۰.۴۵۵ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۳۵ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۱۰.۹۹ درصد کاهش

دیگر خبرها

  • افزایش نرخ تورم و قیمت مواد غذایی در اسپانیا
  • دلیل کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر چیست؟ همتی پاسخ داد
  • همتی رئیس کل اسبق بانک مرکزی: کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر به دلیل تزریق است اما این روش جواب نمی دهد / دولت از مردم عذرخواهی کند
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۱ ارديبهشت
  • نقش انتخابات آینده آمریکا بر قیمت مسکن چیست؟
  • قیمت طلا به ۲۳۳۱ دلار رسید
  • اسفند ماه «مرغ حذفی» بیشترین افزایش قیمت را داشت
  • قیمت نفت یک‌درصد کاهش یافت
  • تورم تولید گوشت از مرز ۱۰۰ درصد عبور کرد
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۹ ارديبهشت