Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@20:41:17 GMT

تلاش برای تربیت فرزندان در مکتب اهل بیت

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۸۲۴۰۶

تلاش برای تربیت فرزندان در مکتب اهل بیت

داوود خدادادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در رابطه به خدمت در دستگاه اهل بیت اظهار کرد: فعالیت خود را به عنوان قاری قرآن آغاز کردم و در طی سال‌های متعدد مقام‌های بسیاری را به دست آوردم.

این پیر غلام دستگاه اهل‌بیت (ع) اذعان کرد: پدربزرگم استاد مکتب قرآن بود و همین امر سبب شد تا من دروس قرآنی به ویژه صوت و لحن را به نحو احسنت بیاموزم و در کنار پدربزرگ با مکتب قرآن نیز انس بگیرم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با گذشت زمان در کنار قرآن ادعیه خوانی و مداحی در دستگاه اهل بیت را نیز آغاز کردم و از همان ابتدای کار به عنوان مداح کاروان عازم سفرهای زیارتی می‌شدم که این توفیقات را تنها از دستگاه اهل بیت می‌دانم.

این مداح گفت: از کودکی آرزو داشتم زائر خانه‌ی خدا باشم هر چند که این آرزو در سن نوجوانی و جوانی جز محالات بود اما زمانی که ۱۸ سالم شدم به عنوان قاری مطرح استان از سوی اداره اوقاف عازم مکه شدم.

وی ادامه داد: از کرامات اهل بیت در این ۳۰ سال دوران خدمتم کم ندیده‌ام و مرا همین بس که خدمت به خاندان عصمت و طهارت سبب آرامش زندگی من است و به صراحت می‌توانم بگویم که به مدد اهل بیت تمام مشکلات من برطرف می‌شود.

خدادادی تصریح کرد: از دیگر توفیقات و برکاتی که خادمی مکتب اهل بیت برای من به همراه داشت همراه شدن با کاروان زائرین در سفرهای زیارتی بود که این امر سبب شد من ۳۶ بار زائر عتبات عالیات، ۱۲ بار سوریه و ۱۸ بار زائر مکه مکرمه باشم.

وی تصریح کرد: به خاطر دارم در یکی از سفرهایم به عتبات عالیات لب مرز متوجه شدیم که یکی از زائرین پاسپورت خود را فراموش کرده بود و به همین جهت مضطر شده بود، نه می‌توانستم مدت زیادی در مرز بمانیم و نه می‌توانستیم با توجه به شرایط بازگردیم.

این مداح بیان کرد: تقریباً تمام کاروان نگران بودند که در آن لحظه نشستیم به همراه زائرین زیارت عاشورا خواندیم و برای حل این مشکل به امام حسین (ع) متوسل شدیم بعد زائرین یکی یکی از مرز عبور کردند زمانی که نوبت به زائری که پاسپورت خود را فراموش کرده بود رسید مأمور عراقی بدون چک کردن پاسپورت و یا هیچ صحبتی زائر را از مرز عبور داد که این صحنه برای من بسیار ارزشمند بود.

وی ادامه داد: عشق به اهل بیت در دل انسان مختص به زمان خاصی نیست و این محبت حتی به پیش از زمان تولد باز می‌گردد زمانی که فرزند در رحم مادر است و مادر در مجلس اهل بیت حاضر می‌شود یا زمانی که والدین فرزندان خود را به هیئت می‌آوردند در واقع فرزندان خود را پای مکتب اهل بیت می‌نشانند.

خدادادی تصریح کرد: دلیل اینکه امروز محرم رنگ و بوی سابق را ندارد این است که ما هنوز نتوانستیم نسل جوان و فرزندان خود را با حضور در هیئات پای مکتب اهل بیت بنشانیم که البته در این امر دشمن سکوت نکرده و از هر راهی به ویژه شبکه‌های مجازی وارد شده تا بتواند نسل جوانان ما را مکتب اهل بیت دور کند که در این میان وظیفه‌ی ما دوچندان می‌شود.

وی گفت: در عرصه‌ی که دشمن از هیچ راهی برای کمرنگ شدن مکتب اهل بیت و اسلام کوتاهی نمی‌کند وظیفه‌ی ماست که به شعارهای اسلام و وظایف خود جامه عمل بپوشانیم و نه تنها فرزندان و نسل جوان را بلکه زندگی خود را امام حسینی کنیم.

این مداح در پایان گفت: با توجه به اینکه ما امروز پیر غلام مکتب اهل بیت محسوب می‌شویم ملزمیم تا آمران مکتب اهل بیت برای جوانان باشیم چرا که تجلی مکتب اهل بیت در زندگی، بسیاری از مشکلات را که نشأت گرفته از گناه و معصیت است از زندگی کم می‌کند.

کد خبر 5286603

منبع: مهر

کلیدواژه: پیرغلام اهل بیت ع قزوین سازمان تبلیغات اسلامی محرم 1400 ویروس کرونا عاشورا ماه محرم مراسم عزاداری عکس استانها آمار کرونا واکسن کرونا شیوع کرونا تاسوعا و عاشورا بوشهر محدودیت های کرونایی نماز ظهر عاشورا کرمانشاه دستگاه اهل بیت مکتب اهل بیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۲۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون

حجت‌الاسلام غفوری، امام جمعه خانوک در یادواره شهید دانشجو سید احمد حسینی که در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) روستای داربیدخون برگزار شد، گفت: باران رحمت الهی که این چند روز نازل شده است، کوه ها دشت ها و روح دل هایمان را طراوت بخشیده است.

وی افزود: به لطف الهی و به همین خون پاک شهیدان، امروزه شاهد نابودی اسرائیل و فروپاشی غرب هستیم.

 حجت‌الاسلام غفوری تصریح کرد: شهید سلیمانی‌ها به این مسیر پرتو می‌دهند و چنین مکتبی، شکست نمی‌خورد و این مکتب در همه جا پیروز است.

وی با اشاره به شهدای دفاع مقدس بیان داشت: در هر جایگاهی که باشیم، هیچ زمانی نباید رشادت‌ها و از خود گذشتگی‌های شهدای گرانقدر را فراموش کنیم؛ زیرا آرامش و آسایش امروز ما مرهون فداکاری و جانفشانی‌های آن عزیزان است و احترام به شهدا و امام شهدا وظیفه آحاد مختلف مردم است. 

در پایان مراسم گروه سرود دختران حاج قاسم سلیمانی اجرا کردند و از طرف مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی از خانواده شهید حسینی تجلیل شد. 

شهید دانشجو، سید احمد حسینی در سال ۶ اردیبهشت ۱۳۶۵ در عملیات خیبر جزیره مجنون به شهادت نائل آمد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • جغرافیای اصفهان از منظر علم فلسفه جایگاه بی‌نظیری دارد
  • مداح معروف عراق برای عملیات وعده صادق نوحه خواند | ویدئو
  • ویدئو| نوحه‌خوانی مداح عراقی برای عملیات «وعده صادق»
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • فرزندان با استعداد خود را به حوزه های علمیه بفرستید
  • کارگران بازوان توانمند اقتصاد کشور هستند
  • بر تلاش مسئولان برای تحقق شعار سال تأکید کرد
  • نشستی دربارۀ ابن‌سینا و مکتب فلسفی اصفهان
  • همه فرزندان من... + فیلم