Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@09:47:17 GMT

تاریخچه تولید قوطی ستون

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۸۲۵۰۲

تاریخچه تولید قوطی ستون

طراحان در اولایل قرن ۱۹ شروع به استفاده از قوطی ستونی پرچ شده برای ساخت پل های خرپایی کردند. علت محدودیت استفاده از قوطی های ستونی در انواع سازه های حمال، هزینه نسبتا بالای این محصول بود.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام صباپروفیل، مشکلات اولیه استفاده از قوطی ستونی شامل کیفیت پایین، عدم آگاهی کافی برای اتصالات مستقیم، مصرف زیاد نیروی کار برای اجرای اتصالات، یعنی اتصال قوطی ستونی به سایر اجزا ساخته شده نظیر تیرآهن و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. می باشد. از زمانی که موتورهای بخار و حمل و نقل در مقیاس های صنعتی در بین اقشار جامعه محبوبیت پیدا کردند تقاضا برای قوطی ستونی نیز افزایش یافت.
در سال ۱۸۲۵ اولین روش تولید قوطی ستونی توسط جیمز وایت هاوس ثبت اختراع شد. در این روش قوطی ستونی های جوش داده شده از ورق های فولادی از طریق نورد گرم تولید می‌شوند. با توجه به فناوری تولید در سال ۱۸۸۶مقاطع توخالی فولادی بدون درز از طریق خطوط  نوردگرم توسط برادران مانیسمن ثبتِ اختراع شد. این محصول جدید پیشرفت قابل توجهی در استحکام قوطی ستونی حاصل کرد. در اوایل دهه ۵۰ تولید مقاطع قوطی ستونی مربع و مستطیل آغاز شد. از مقاطع مربع و مستطیل قوطی ستونی عمدتا در سازه ساختمان های تجاری و عمومی استفاده می‌شود. سرانجام قوطی ستونی طبق مفاد استاندارد PN-EN ۱۰۲۱۰ تولید می‌شود و برای کاربردهای ساختمان سازی و صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انواع قوطی ستونی

قوطی ستونی در دو نوع قوطی ستونی ساختمانی و قوطی ستونی صنعتی تولید می‌شود این دو محصول از لحاظ ضخامت و نوع کاربرد با یکدیگر متفاوت هستند.

ستونی ساختمانی

ستونی ساختمانی در واقع نوعی پروفیل است که از ورق سیاه تولید شده و در ساختمان سازی کاربرد دارد. شکل مقطع ستونی ساختمانی، مربع است و معمولا ابعاد این محصول از ۱۰۰ تا ۱۴۰ میلیمتر متغییر و دامنه ضخامت این محصول از ۲ تا ۶ میلی متر می باشد. وزن شاخه ستونی ساختمانی در مقایسه با ستونی صنعتی کمتر است. این محصول بیشتر در ساخت اسکلت فلزی بزرگ، ستون ساختمان ها و ... کاربرد دارد. مهمترین عامل در برآورد هزینه های ساخت در یک پروژه ساختمان قیمت ستونی ساختمان آن است.

ستونی صنعتی

ستونی صنعتی جز مقاطع توخالی فولادی پرکاربرد است. این مقطع فولادی دارای ضخامت ۶ میلیمتر به بالاتر و طول ۱۲ متر است. ستونی صنعتی همانند ستونی ساختمانی در ساختمان سازی کاربرد دارد و عموما در ساخت سوله،‌کارگاه ها و انبار ها و .. مورد استفاده قرار می‌گیرد. قیمت ستونی صنعتی تابع ورق

شکل ۲ -پروفیل  قوطی ستونی

آهن بوده و هر نوع تغییری در قیمت ورق سیاه تاثیر مستقیم بر قیمت ستونی صنعتی می‌گذارد. این پروفیل معمولا در شاخه های ۱۲ متری تولید و بسته بندی می‌شود.

کاربرد قوطی ستونی

قوطی ستونی کاربردهای مختلفی دارد اعم از : 

- کاربرد در لوازم پزشکی

کاربرد پروفیل های قوطی ستونی در ساخت انواع تخت های بیمارستانی و تجهیزات حمل بیمار،‌ تجهیزات آزمایشگاهی است.

-صنایع خودرو سازی و حمل و نقل عمومی

کاربرد پروفیل های قوطی ستونی در ساخت اتاق انواع خودروهای سنگین و سبک،‌انواع تریلرها،‌انواع یدک کش ها،‌انواع استراکچرها و سازه ها،‌انواع چرخ های دستی و برقی،انواع باربندها

 -لوازم آموزشی

کاربرد پروفیل های قوطی ستونی در ساخت انواع میز و صندلی های فلزی،‌انواع میزهای تحریر و نیمکت ها، انواع تجهیزات آزمایشگاهی

- لوازم خانگی

کاربرد پروفیل های قوطی ستونی در ساخت انواع تخت خواب های فلزی، انواع زیرپایه ها، انواع سرویس های غذاخوری فلزی، انواع مبلمان فلزی، انواع جالباسی ها، انواع قفسه های فلزی

-مصارف عمومی

کاربرد پروفیل های قوطی ستونی در ساخت حفاظ برای اطراف پارکها، دانشگاهها  مراکز نظامی، اطراف بانک ها، مناطق مسکونی ، مزارع و باغ ها،  نمای پوشش ایستگاه های مختلف، دربها و پنجره ها، انواع نرده بسته بندی وکمک در حمل ونقل ماشین آلات

- عمران و ساختمان سازی

کاربرد پروفیل های قوطی ستونی در ساخت انواع پل های هوایی و عابر پیاده  نمای بیرونی برج ها و ساختمانهای اداری و تجاری و مسکونی، ساخت انواع پایه ها در صنایع پتروشیمی و پالایشگاهها، ساخت انواع پایه های اسکله ها و بنادر، ساخت انواع ماشین آلات ماسه شویی، درب و پنجره، بار اندازها استفاده در پوشش انواع سوله های سقفی و دیوارهای آن

شکل ۳ -کاربرد قوطی ستونی در ساختمان سازی

-تابلوهای راهنمایی و رانندگی و تبلیغاتی

استفاده از پروفیل های قوطی ستونی در تابلوهای (تبلیغاتی و راهنمایی) کوچک و بزرگ برون شهری و درون شهری و بین جاده ای

-لوازم ورزشی و تفریحی

کاربرد پروفیل های قوطی ستونی در ساخت لوازم ورزشی از قبیل تجهیزات بدن سازی مستقر در پارکها، ایستگاههای سلامت، باشگاههای ورزشی، شهر بازیها، انواع صندلی ها، انواع آلاچیق ها و سایه بانها در سواحل، مجتمع‌های تفریحی، تالارها و …

-صنعت

کاربرد پروفیل های قوطی ستونی در ساخت انواع ماشین آلات و جرثقیل ها

قیمت قوطی ستونی

بر خلاف قیمت پروفیل مبلی یا قیمت پروفیل سبک که به قیمت ورق سرد وابسته است، قیمت قوطی ستونی به عوامل مختلفی بستگی دارد. از عوامل مهم در تعیین قیمت قوطی ستونی نوع ورق استفاده شده در مراحل ساخت این محصول می باشد . بطور معمول قوطی ستونی از ورق سیاه یا ورق نورد گرم تولید می شود،  ورق پروفیل تحت استاندارد JIS G۳۴۶۶ و DIN ۲۳۹۵  می باشد تا از لحاظ کیفی نیاز مشتریان را تامین کند. 
انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قیمت پروفیل سبک ساخت انواع ساختمان سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۲۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت ساندرو در بازار امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت انواع ساندرو در بازار امروز مشخص شد. 

به گزارش اقتصاد آنلاین، رنو ساندرو اتوماتیک مدل ۱۳۹۸ با کارکرد ۳۷ هزار کیلومتر یک میلیارد و ۲۸۵ میلیون تومان قیمت خورده است.

همچنین ساندرو مدل ۱۳۹۷ با کارکرد ۴۰ هزار کیلومتر، یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

شما در جدول زیر می‌توانید قیمت انواع ساندرو در بازار آزاد تهران را مشاهده کنید: 

دیگر خبرها

  • کارگر ستون و ضامن پایداری تولید است
  • قیمت انواع میوه در میادین و بازارهای میوه و تره بار اعلام شد
  • انواع ورق صنعتی مهم کدام‌اند؟ چه کاربردی دارند؟
  • ساخت نازک‌ترین ورقه طلای جهان با ضخامت یک اتم
  • پنجره دوجداره upvc چی بخرم؟ معرفی بهترین برند پنجره دوجداره upvc
  • قیمت ساندرو در بازار امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کاربرد انواع سنگ های مختلف
  • کارگران پشتوانه و ستون اصلی تولید در کشور هستند
  • قیمت انواع ملک در تهران در سال ۱۳۵۳
  • کارگران ستون فقرات تولید هستند