Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران،  انگشت بزرگ (شست) پا وظیفه تحمل فشار بدن را برعهده دارد. شاید برای شما هم اتفاق افتاده است که در این انگشت احساس درد کرده باشید. این درد به طور معمول ناشی از جراحت یا بیماری‌های زمینه‌ای است.

به گزارش مدیکال نیوز تودی،در بسیاری از موارد درد انگشت بزرگ با روش‌ها و دارو‌های بدون نسخه قابل درمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال، در برخی موارد مانند استخوان سزاموئید نیازمند درمان‌های تخصصی در کلینیک است. در این مطلب به رایج‌ترین دلایل بروز درد در انگشت شست پا می‌پردازیم:

۱- آرتروز:

شست خشک (Hallux rigidus) یکی از بیماری‌های شایع انگشت پاست که به دلیل سائیدگی و از بین رفتن غضروف مفصل بین شست و کف پا بروز می‌کند. این نوع آرتروز یک نفر از هر ۴۰ فرد بالای ۵۰ سال را درگیر می‌کند و در زنان شایع‌تر از مردان است.

رایج‌ترین علامت این بیماری درد در زمان راه رفتن یا هر گونه فعالیت جسمانی است که به دلیل فشار به انگشت شست بروز می‌کند. از دیگر علائم این بیماری می‌توان به تورم در نزدیک مفاصل انگشت بزرگ پا، یک برآمدگی دردناک در بخش فوقانی مفاصل، و مشکل در حرکت دادن انگشت شست اشاره کرد.

۲- رشد ناخن در گوشت پا

یکی از ساده‌ترین دلایل بروز درد در انگشت بزرگ پا، رشد کردن ناخن به سمت داخل گوشت است. این موضوع به طور معمول زمانی رخ می‌دهد که فرد اقدام به کوتاه کردن بیش از حد ناخن خود کند. همچنین پوشیدن کفش تنگ می‌تواند باعث بروز این حالت شده و یا آن را تشدید کند.

۳- نقرس

نقرس زمانی بروز می‌کند که اوریک اسید در مفاصل تجمع می‌کند. براساس اعلام مرکز جراحی‌های پا و مچ آمریکا این بیماری در انگشت شست پا بسیار شایع است. به طور معمول بدن اوریک اسید را از طریق ادرار دفع می‌کند، اما در برخی افراد این اسید در مفاصل به صورت کریستال تجمع کرده و باعث بروز بیماری نقرس می‌شود.

از رایج‌ترین علائم این بیماری می‌توان به التهاب اشاره کرد که باعث سیاهی و تورم پوست و گرمی مفاصل می‌شود. درد در این افراد در نیمه‌های شب و اوایل صبح زیاد است. همچنین پوست اطراف مفاصل درگیر نقرص روشن‌تر از سایر مناطق می‌شود.

۴- انگشت چمنی

انگشت چمنی (turf toe) که به انگشت شست فوتبالیست‌ها نیز معروف است به دلیل جراحت مفاصل انگشت شست پا در فعالیت‌های ورزشی بروز می‌کند. براساس اعلام مرکز جراحی‌های پا و مچ آمریکا این عارضه به طور معمول ناشی از انجام فعالیت‌های مداوم و مستمری مانند پریدن یا دویدن است که باعث فشار بیش از حد به انگشت شست می‌شود.

پربیننده ترین ثبت نام واکسن کرونا ( بروزرسانی جدید ) یک آنتی‌ بادی برای همه‌ جهش‌های کووید-۱۹ ۱۵ نشانه افراد مبتلا به کرونا دلتا واکسن فایزر یا آسترازنکا، کدامیک مقاوم تر است؟ رنگ لب شما خبر از سر درون شما می دهد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: نقرس طور معمول انگشت بزرگ انگشت شست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۲۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژنتیک و قرارگیری در معرض آفت کش ها خطر پارکینسون را افزایش می دهد

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، تحقیقات جدید ژنتیکی اکنون افرادی را که ممکن است آسیب پذیرترین وضعیت را در این رابطه داشته باشند نشان می‌دهد.

تیمی در دانشگاه کالیفرنیا، اطلاعات ژنتیکی ۸۰۰ بیمار پارکینسونی را که در مرکز کشاورزی آن ایالت، زندگی و کار می‌کنند، بررسی کردند.

محققان خاطرنشان کردند که بسیاری از این افراد حداقل یک دهه قبل از ابتلاء به این بیماری در معرض ۱۰ آفت کش مورد استفاده در محصولات پنبه قرار داشتند و برخی از بیماران تا سال ۱۹۷۴ در معرض این بیماری بودند.

آن‌ها انواع ژن‌های مرتبط با لیزوزوم‌ها، بخش‌هایی از سلول‌ها که ضایعات سلولی را تجزیه می‌کنند، تقویت کردند.

دکتر «برنت فوگل»، استاد نورولوژی و ژنتیک انسانی، توضیح داد که اختلال در عملکرد لیزوزومی مدت‌هاست با ظهور پارکینسون مرتبط است.

این مطالعه نشان داد که انواع مرتبط با فرآیندهای لیزوزومی در بیمارانی که مدت طولانی در معرض آفت کش‌ها قرار داشتند بیشتر بود.

به نظر می‌رسد که این گونه‌های ژنی با عملکرد مناسب پروتئین تداخل داشته باشند. به گفته محققان، این نشان می‌دهد که دفع نابهنجار ضایعات در سلول می‌تواند یکی از دلایل زمینه‌ای پارکینسون باشد که در کنار قرار گرفتن طولانی در معرض آفت کش‌ها رخ می‌دهد.

همانطور که ترکیبات سمی- از جمله پروتئینی به نام آلفا سینوکلئین، که مدت‌ها با پارکینسون مرتبط است- در سلول‌های مغز ساخته می‌شوند، می‌توانند در آنچه که به نام اجسام لویی در بافت‌ها شناخته می‌شوند، نیز تشکیل شوند. محققان خاطرنشان کردند که تجمع جسم لویی یکی از مشخصه‌های پارکینسون در مغز است.

فوگل در بیانیه خبری دانشگاه گفت: «این مطالعه از این فرضیه حمایت می‌کند که استعداد ژنتیکی ناشی از تغییرات جزئی در ژن‌هایی است که با عملکرد لیزوزومی مرتبط هستند.»

وی افزود: «به صورت روزانه، این گونه‌ها تأثیر زیادی ندارند. اما تحت استرس مناسب، مانند قرار گرفتن در معرض برخی آفت کش‌ها، ممکن است از بین بروند و به مرور زمان منجر به ابتلاء به بیماری پارکینسون شوند. به این حالت تعامل ژن-محیط زیست گفته می شود».

فوگل گفت: «داده‌هایی برای بسیاری از اختلالات رایج وجود دارد که نشان می‌دهد تأثیرات محیطی بر توسعه این بیماری‌ها تأثیر می‌گذارد، اما ما هنوز راه خوبی برای اندازه‌گیری این تأثیر یا تعیین اینکه چه کسی به‌طور خاص در معرض خطر است، نداریم».

کد خبر 6090455

دیگر خبرها

  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • هوش مصنوعی آرتروز زانو را ۸ سال زودتر تشخیص می‌دهد
  • این دو عامل احتمال پارکینسون را افزایش می دهد
  • تاثیر آفت‌کش‌ها بر افزایش احتمال پارکینسون
  • ژنتیک و قرارگیری در معرض آفت کش ها خطر پارکینسون را افزایش می دهد
  • مراقب باشید بیماری ترانه علیدوستی را نگیرید | این افراد در معرض «سندرم DREES» هستند
  • درباره بیماری مرموز ترانه علیدوستی؛ چه کسانی در معرض آن هستند؟ | فیلم
  • (ویدئو) تصاویر روباتی که حرکاتش شما را انگشت به دهان می کند!
  • چه کسانی در معرض بیماری ترانه علیدوستی هستند؟