Web Analytics Made Easy - Statcounter


خبرگزاری آریا-طبق آخرین آمار جهانی در شب گذشته با ابتلای بیش از 711000 نفر به ویروس کرونا در سراسر جهان، شمار مبتلایان به 212 میلیون و 162 هزار نفر رسید.
به گزاش خبرگزاری آریا، بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز 212 میلیون و 162 هزار و 969 نفر در جهان به ویروس کرونا (کووید19) مبتلا شده‌اند که از این تعداد، 4 میلیون و 436 هزار و 906 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون 189 میلیون و 793 هزار و 91 نفر بهبودیافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.
کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش 90 هزار و 782 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 37 میلیون و 519 هزار و 294 مبتلا رسیده است؛ تاکنون 644 هزار و 840 آمریکایی مبتلا به کووید19 در این کشور جان خود را از دست داده‌‌اند.
کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش 31 هزار و 43 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 32 میلیون و 424 هزار و 234 مبتلا رسیده است. در این کشور تاکنون 434 هزار و 399 نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.
کشور برزیل به عنوان سومین کشور جهان با افزایش 28 هزار و 388 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 20 میلیون و 556 هزار و 487 مبتلا رسیده است. در این کشور تاکنون 574 هزار و 243 نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌‌اند.
کشورهای روسیه, فرانسه، انگلیس، ترکیه و آرژانتین نیز به ترتیب با 6 میلیون و 726 هزار و 523، 6 میلیون و 602 هزار و 311، 6 میلیون و 460 هزار و 930، 6 میلیون و 197 هزار و 41 و 5 میلیون و 130 هزار و 852 نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.
همچنین کشورهای کلمبیا با 4 میلیون و 886 هزار و 897 مبتلا و اسپانیا نیز با 4 میلیون و 770 هزار و 473 نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

نخست وزیر استرالیا: تا واکسیناسیون 80 درصدی قرنطینه ادامه می‌یابد
نخست وزیر استرالیا در دفاع از سیاست‌های خود تاکید کرد تا زمانیکه بخش قابل توجهی از مردم این کشور واکسینه نشده باشند اتخاذ سیاست‌های سختگیرانه اجتناب ناپذیر است.
به گزارش رویترز، اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا امروز (یکشنبه) از سیاست‌های این کشور در اعمال قرنطینه به منظور مهار ویروس کرونا دفاع کرد و گفت تا زمانی که حداقل 70 درصد جمعیت واکسینه نشده باشند این سیاست ادامه خواهد داشت.
این درحالی است که امروز تعداد مبتلایان 914 مورد ابتلا به سویه دلتا گزارش شد که در مقایسه با 894 مورد  روز گذشته شاهد افزایش است.
موریسون در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت: شما نمی توانید تا ابد با قرنطینه زندگی کنید، این سیاست باید تغییر کند و با واکسیناسیون 70 درصدی مردم این امکان وجود خواهد داشت.
روز گذشته پلیس استرالیا صدها معترض مخالف قرنطینه را در ملبورن و سیدنی بازداشت کرد و در نتیجه درگیری میان پلیس و معترضان 7 افسر پلیس به بیمارستان انتقال یافتند. این اتفاقات درحالی رخ داده که استرالیا امروز شاهد بیشترین تعداد مبتلایان به ویروس کرونا از ابتدا تا کنون بود.
در سیدنی معترضان با در دست داشتن پلاکاردهایی که بر روی آنها نوشته شده بود " آزادی" و "حقیقت" نسبت به سیاست‌های دولت انتقاد کرده و معتقدند دولت استرالیا به بهانه مقابله با کرونا سعی در کنترل آنها دارد.
در ملبورن پلیس برای متفرق کردن 4 هزار معترض به سیاست‌های قرنطینه مجبور به استفاده از گاز اشک آور شد. پلیس ویکتوریا نیز اعلام کرد که 28 نفر را در ملبورن بازداشت کرده است. باوجود در نظر گرفتن جریمه های 3900 دلاری بسیاری از مردم این مناطق به دلیل ادامه قرنطینه در شرایط روحی مناسبی به سر نمی برند.

افزایش بستری بیماران کرونایی در اورژانس‌های آلمان و ایتالیا
نهادهای بهداشتی در آلمان و ایتالیا از افزایش بیماران بستری شده در بخش‌های مراقبت‌های ویژه خبر داده‌اند.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، کرونا همچنان بحرانی حل نشده در اروپا باقی مانده و بسیاری مقامات این اتحادیه را درگیر خود کرده است.

تشدید محدودیت‌ها علیه واکسینه نشده‌ها در دستور کار دولت اتریش
جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که با توجه به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در اتریش از پاییز تنها افراد واکسینه شده در این کشور می توانند به برخی اماکن وارد شوند. در بیانیه دولت اتریش آمده است: با توجه به تغییر زندگی اجتماعی در پاییز تعداد مبتلایان همچنان رو به افزایش می گذارد و میزان واکسیناسیون در بین جوانان همچنان پایین است.

تداوم روند افزایشی مبتلایان در آلمان
"انستیتو رابرت کخ" آلمان هم صبح امروز از ابتلای 8092 مورد جدید به کرونا در عرض 24 ساعت خبر داد که به این ترتیب نرخ مبتلایان جدید در عرض یک هفته در ازای هر 100 هزار نفر به 51.6 افزایش پیدا کرده است. 17 نفر دیگر هم در این مدت در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

جمهوری چک آلمان را منطقه نارنجی کرونایی نامید
جمهوری چک هم با توجه به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در آلمان این کشور را به عنوان منطقه نارنجی کرونایی با ریسک متوسط ارزیابی کرد. این خبر را وزارت بهداشت این کشور روز جمعه اعلام کرد.
در جمهوری چک نرخ مبتلایان به کرونا پایین است و شمار مبتلایان جدید در عرض یک هفته به ازای هر 100 هزار نفر 12 مورد است.

ابتلای بیش از 3 هزار تماشاگر فینال مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا به کرونا
در دور نهایی مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا در لندن با ده ها هزار تماشاگر بیش از 3 هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا شدند. این از آمار سازمان بهداشت عمومی انگلیس برای دو بازی انگلیس در نیمه نهایی و نهایی در 7 و 11 جولای ناشی می شود که در روز جمعه منتشر شده است. بر این اساس احتمالا حدود 2295 نفر از حاضران در ورزشگاه و اطراف در زمان بازی ها به کرونا مبتلا بودند و حدود 3404 نفر دیگر هم بعد از آن آلوده شدند. در واقع آزمایش کرونا برای دسترسی به ورزشگاه ضروری بود، اما بازدیدکنندگان خود مدرک تست منفی را ارائه می دادند. به ویژه در بازی فینال بین انگلیس و ایتالیا صحنه های آشفته ای به نمایش درآمد و هزاران نفر بدون بلیط وارد ورزشگاه شدند. درگیری های زیادی هم رخ داد.

افزایش بیماران کرونایی بستری شده در بخش‌های مراقبت‌های ویژه آلمان
در ایتالیا هم شمار بیماران کرونایی بستری در اورژانس ها به شدت افزایش پیدا کرده است. بر اساس آخرین اطلاعات به صورت میانگین 4.5 درصد از تخت های مراقبت های ویژه در سراسر این کشور توسط بیماران مبتلا به کووید 19 اشغال شده است. این خبر را وزارت بهداشت ایتالیا در گزارش هفتگی خود اعلام کرد. هفته گذشته کارشناسان این آمار را 3.4 درصد اعلام کرده بودند. بر اساس اطلاعات کارشناسان بهداشت این افراد بستری شده اغلب افراد واکسینه نشده هستند.
نرخ مبتلایان جدید در ایتالیا به صورت میانگین در عرض یک هفته و به ازای هر 100 هزار نفر 74 مورد است.

هشدار آلمان درباره سویه جدید ویروس دلتا
کارل لایترباخ، از مشاوران دولت آلمان هم درباره یک نوع جدید دلتا ویروس هشدار داده است. به گفته وی این ویروس جهش یافته به نام AY.3 در انگلیس و آمریکا در حال گسترش است که احتمالا حتی مسری تر از نوع دلتا است. وی با توجه به خطر این ویروس بار دیگر بر اهمیت واکسیناسیون تاکید کرد.

عوارض واکسیناسیون کودکان در آلمان
موسسه "پاول اوهرلیش"، مسئول ایمنی واکسن ها در آلمان 24 مورد عارضه التهاب عضله قلب بعد از واکسیناسیون کودکان 12 تا 17 سال با واکسن بیون تک را تا اواخر جولای ثبت کرده است. این موارد بیشتر بعد از واکسیناسیون مرحله دوم مورد ارزیابی قرار گرفته است.

آلمان در لیست مناطق خطر کرونایی اسپانیا
وزارت بهداشت اسپانیا هم آلمان را در لیست مناطق خطر کرونایی خود قرار می دهد و از 23 آگوست سراسر آلمان به عنوان منطقه خطر کرونایی ارزیابی شده و محدودیت های سختگیرانه ای علیه آن اعمال می شود. این محدودیت ها البته تا نیمه شب 29 آگوست ادامه خواهد داشت.

مسافران آلمانی واکسینه نشده در سفر به نروژ قرنطینه می‌شوند
همچنین افراد واکسینه نشده از آلمان باید هنگام سفر به نروژ در آینده در قرنطینه قرار گیرند. این خبر را دولت نروژ روز جمعه اعلام کرده و از اعمال محدودیت علیه مسافران از این کشور از روز دوشنبه خبر داد.

افزایش بستری‌های اورژانسی در آلمان
وزیر بهداشت آلمان هم درباره تاثیرات موج چهارم کرونا در کشورش هشدار داده و از تشدید اوضاع در بخش های مراقبت های ویژه خبر داده است.
وی در این باره گفته است: شرایط دوباره تشدید می شود. شمار بیماران بستری شده در بخش های مراقبت های ویژه دوباره افزایش می یابد. 90 درصد آن ها افراد واکسینه نشده هستند. انستیتو رابرت کخ آلمان از آغاز موج چهارم کرونا در این کشور خبر داده است.

جدیدترین آمار کرونایی در کشورهای مهم اروپا
بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه در عرض 24 ساعت 22,319 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 83 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.
در انگلیس هم در عرض 24 ساعت 37,222 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 114 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.
در ایتالیا هم در عرض 24 ساعت 7,220 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 49 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند
در اسپانیا هم در عرض 24 ساعت 12,450 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 132 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.
به این ترتیب بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه 6,579,675 نفر از آغاز شیوع کرونا به آن مبتلا شده‌اند و 113,186 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.
در انگلیس هم تاکنون 6,428,872 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 131,487 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.
در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 4,471,221 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 128,683 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.
آمارها نشان می‌دهد که در اسپانیا هم تا به حال 4,770,453 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 83,136 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.
در آلمان هم تا به حال 3,863,451 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 92,465 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

ابتلای بیش از 3 هزار نفر به کرونا در فینال یورو 2020
عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط هواداران انگلیسی در روز فینال رقابت‌های یورو 2020 باعث ابتلای شمار فراوانی از آنها به ویروس کرونا شد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، فینال یورو 2020 با توجه به شیوه حضور و تجمع هواداران انگلیسی در ورزشگاه ومبلی و اطراف آن در روز برگزاری این بازی منجر به ثبت آماری قابل توجه از ابتلا به ویروس کرونا در میان آنها شده است.
بر اساس آمارهای رسمی که روز گذشته (جمعه) توسط سازمان بهداشت انگلیس اعلام شد، تجمع هواداران انگلیسی پیرامون ورزشگاه ومبلی در روز مصاف سه‌شیر و تیم ملی ایتالیا در فینال روز 11 جولای،  حضور بیش از 2 هزار فرد مبتلا به کرونا در میان هواداران منجر به ابتلای 3 هزار و 400 فرد دیگر به کرونا شده است. نشریه تایمز انگلیس نیز با تأیید این خبر یورو 2020 را یک «اَبَرپراکنده» کرونا توصیف کرده است.
اشتیاق هواداران انگلیس برای تماشای اولین حضور تیم ملی کشورشان در فینال یک رویداد بزرگ فوتبال در رده ملی از سال 1966 سبب شده بود که آنها معیارهای بهداشتی و پروتکل‌های مربوط به کنترل شیوع کرونا را از یاد ببرند. در حالی که 67 هزار تماشاگر در داخل ورزشگاه حضور داشتند، بیرون از استادیوم جمعیتی بیشتر برای ثبت اولین قهرمانی سه شیر در یورو 2020 لحظه شماری می‌کردند.
انگلیس در ضربات پنالتی فینال به ایتالیا باخت اما این اتفاق خیلی هم به ضررش تمام نشد چرا این شکست منجر به بازگشت هواداران به منازل‌شان شد و از ادامه تجمع آنها که می‌توانست باعث افزایش آمار مبتلایان شود جلوگیری کرد.
نکته جالب درباره آمار مبتلایان به کرونا در فینال یورو 2020 در حالی است که در دیگر رویدادهای ورزشی که در سال جاری توسط انگلیسی‌ها برگزار شد، آمار کمتری از مبتلایان گزارش شده است. به عنوان مثال در گرندپری فرمول یک سیلوراستون که طی بازه زمانی سه روز، 350 هزار نفر از نزدیک آن را تماشا کردند و پر تماشاگرترین رویداد ورزشی بریتانیا طی 18 ماه گذشته بود، 585 مورد از ابتلا به کرونا در میان تماشاگران گزارش شد که احتمالاً 343 نفر از آنها هم در آن ایام به کرونا مبتلا بوده‌اند. همچنین در رقابت‌های تنیس ویمبلدون هم 300 هزار تماشاگر داشت و دو هفته به طول انجامید، 881 مورد از ابتلا به کرونا گزارش شد.

قرنطینه صدها نفر درپی مشاهده کرونا در فرودگاه شانگهای
مشاهده کرونا در فرودگاه شانگهای باعث اتخاذ تدابیر کرونایی در این شهر شده و مقامات دولتی بیش از 100 نفر قرنطینه کرده‌اند.
به گزارش رویترز، مقامات شهرداری شانگهای  اعلام کردند که صدها نفر از مردم این شهر را در تلاش برای مقابله با موج جدید شیوع کرونا در این شهر قرنطینه کردند.
به نظر می‌رسد 120 نفر به دلیل تماس با  کارگر خدماتی در فرودگاه پودونگ و صدها نفر دیگر نیز به دلیل تماس با گروه دوم راهی قرنطینه شدند.
دو کارگر خدماتی، که یکی از آنها تبعه چین و دیگری شهروند اتیوپی بود در بین 4 فردی بودند که از کل 20 نفر در 20 آگوست به ویروس مبتلا شده بودند.
مقامات شانگهای روز شنبه اعلام کردند که 3 کارگر خدماتی دیگر نیز در فرودگاه پودونگ به عنوان موارد مثبت کرونایی تایید شدند.
تا 20 آگوست هیچ مورد مرگ و میر جدیدی در این کشور ثبت نشده و تا روز گذشته تعداد کل مبتلایان به کرونا 94599 مورد و تعداد مرگ و میر نیز همچنان 4636 باقی مانده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کرونا واکسن اروپا چین نفر به کرونا مبتلا شده اند بخش های مراقبت های ویژه مبتلایان به کرونا هواداران انگلیس تعداد مبتلایان ابتلا به کرونا ویروس کرونا جدیدترین آمار افراد واکسینه آمار مبتلایان هزار تماشاگر عرض 24 ساعت واکسینه نشده روز گذشته بستری شده 6 میلیون تا به حال هزار نفر گزارش شد آلمان هم یورو 2020 بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۲۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، نتایج یک پژوهش‌ جدید در بریتانیا نشان می‌دهد که ۲ میلیون نفر در سراسر این کشور همچنان از علایم کووید طولانی رنج می‌برند که ۳۸۱ هزار نفر از این افراد، فعالیت‌های روزانه خود را محدود کرده‌اند.

اداره ملی آمار بریتانیا اعلام کرد که ۳.۳ درصد از افرادی که داده‌هایشان در این پژوهش مورد مطالعه قرار گرفته است، بین ۶ فوریه تا ۷ مارس اعلام کردند که پس از ۴ هفته همچنان دارای علایم کووید هستند.

نتایج این پژوهش که روز پنج‌شنبه ۲۵ آوریل منتشر شده، نشان می‌دهد که ۰.۴ درصد به تعداد افرادی که در ماه مارس ۲۰۲۳ از علایم کووید طولانی رنج می‌بردند افزوده شده است.

کووید طولانی یکی از عوامل افزایش جمعیت غیرفعال در بریتانیا بوده که از زمان همه‌گیری کرونا حدود ۷۰۰ هزار نفر به آن افزوده شده است.

داده‌های این پژوهش نشان می‌دهد ۹.۱ درصد افرادی که بیکار بودند یا به دنبال شغل هم نمی‌گشتند، علائم کووید طولانی را گزارش کرده‌اند که تقریباً سه برابر نرخ آن نسبت به کل جمعیت بریتانیا است.

بر اساس نتایج این پژوهش، پنج درصد از افرادی که در گروه سنی ۴۵ تا ۵۴ سال به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند، از علایم کووید طولانی رنج برده‌اند که بیشترین رقم در بین گروه‌های سنی است.

این پژوهش همچنین نشان می‌دهد که نرخ زنانی که علایم بیماری کرونا را گزارش کرده‌اند ۲۰ درصد بیشتر از مردان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • حمیدرضا عزیزی، پژوهشگر بنیاد علم و سیاست آلمان: ایران در حمله به اسرائیل به کشورهای منطقه هم هشدار داد، هم اطمینان خاطر/ تهران قواعد درگیری با تل آویو را بازتعریف کرد/ همسایگان عربی ایران به دنبال موازنه و مفاهمه با تهران خواهند بود/ توانمندی موشکی ایران
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • افزایش مبتلایان به مالاریا در افغانستان
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند