Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محمدحقیقیان مسئول ستادبازسازی عتبات عالیات شهرستان آران وبیدگل گفت: از آغاز فعالیت ستاد عتبات عالیات درعراق در سال ۸۵، بافندگان فرش، بافت فرش دستبافت برای عتبات عالیات را در دستورکار خود قرار دادند.

وی افزود: در سه سال گذشته ۹۰ تخته فرش دستباف بانقشه ۹۴ خانه ریزیافت کرکی ۱۴ متری هنر بافت آران وبیدگلی‌ها به عتبات ارسال کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حقیقیان گفت: دراواخرسال ۹۸، بافت قالی‌های ۹ متری کرم از نوع پشم باهمکاری شرکت تعاونی فرش دستبافت آران وبیدگل آغازشد.

وی بافت فرش را زمینه ساز اشتغال بیش از ۲۰۰ نفر دانست و افزود: در آران وبیدگل در حال حاضر ۵۳ دستگاه دارقالی برای عتبات عالیات و ۳۵ دستگاه دارقالی درشهر‌های شاهین شهر، قهدریجان، نجف آباد، فلاورجان وگرگاب درحال بافت برای ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان آران وبیدگل هستند.

مسئول ستادبازسازی عتبات عالیات شهرستان آران وبیدگل گفت: بافت فرش عتبات عالیات علاوه برجنبه معنوی آن، صنعت بافت فرش دستبافت درآران وبیدگل را که روبه فراموشی می‌رفت، دوباره احیا کرد و علاوه برآن، اشتغالزایی برای بانوان، ترویج دوباره فرهنگ قالیبافی وحتی روی آوردن صاحبان صنایع فرش ماشینی شهرستان به ایجادکارگاه‌های قالیبافی دستی وسنتی، ازنتایج وبرکات این طرح درآران وبیدگل است.
شهرستان آران وبیدگل با ۱۰۳ هزار نفرجمعیت درشمال استان اصفهان قراردارد.


انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عتبات عالیات آران و بیدگل بافت فرش شهرستان آران وبیدگل عتبات عالیات بافت فرش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۲۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتخار دستگاه آموزشی آران و بیدگل ۳۶ شهید معلم است

فرماندار شهرستان آران و بیدگل ضمن گرامیداشت روز معلم، گفت: افتخار دستگاه آموزشی آران و بیدگل ۳۶ شهید معلم است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آران و بیدگل، علی اکبر رضایی ظهر امروز در دیدار با عوامل برگزاری یادواره شهدای کارگر و معلم، اظهار داشت: هدف از برگزاری یادواره شهدا معرفی شهیدان به عنوان الگویی ماندگار به جامعه به ویژه قشر جوان و نوجوان است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری یادواره شهدای کارگر و معلم گامی در راستای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است، تصریح کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای نسل جوان که موتور محرکه انقلاب هستند، ضروری و بسیار با اهمیت است.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل ضمن اشاره به رشادت‌ها و دلاوری‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس گفت: شهدای هشت سال جنگ تحمیلی صحنه‌هایی ماندگار را آفریدند که تضمین کننده پیروزی‌‌های رزمندگان در آن دوره حساس بود.

رضایی با تاکید بر نقش‌ معلمان به عنوان سفیران فرهنگی در صحنه‌های انقلاب و دفاع مقدس تصریح: تقدیم 36 معلم شهید در شهرستان آران و بیدگل، سند افتخار دستگاه تعلیم و تربیت در نظام اسلامی به ویژه این شهرستان است.

فرماندار آران و بیدگل در ادامه تصریح کرد: جامعه کارگری در دوران دفاع مقدس علاوه بر حضور در جبهه‌های نبرد در سنگر تولید نیز مجاهدت کرده و تقدیم بیش از 365 شهید کارگر مهر تأییدی بر مجاهدت جامعه کارگری شهرستان آران و بیدگل در پاسداشت ارزش‌های انقلاب اسلامی است.

وی با دعوت از اقشار مختلف مردم به ویژه خانواده معظم شهدا برای حضور در امراسم یادواره شهدای کارگر و معلم شهرستان آران و بیدگل گفت: امروز دشمن در تلاش است تا با بهترین امکانات به اسلام و مسلمین ضربه وارد کند، بنابراین مردم باید در تمامی عرصه‌ها هوشیار بوده و با همان روحیه هشت سال دفاع مقدس با مهارت تمام با یزیدیان زمانه مقابله کند.

انتهای پیام/803/

دیگر خبرها

  • افتخار دستگاه آموزشی آران و بیدگل ۳۶ شهید معلم است
  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • پرداخت ۷۲۴ میلیاردی مستمری تامین اجتماعی آران و بیدگل
  • اجرای پویش کاشی حرم در لرستان
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • مواکب اربعینی استان سمنان تجمیع می‌شوند
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا
  • جهاد دندانپزشکان در خدمت به کویرنشینان آران وبیدگل
  • نمایشگاهی از معرفی هفته مشاغل در آران وبیدگل