Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@15:35:15 GMT

زمان برگزاری انتخابات مجلس قطر مشخص شد

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۸۳۰۲۳

زمان برگزاری انتخابات مجلس قطر مشخص شد

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه‌های قطر، «شیخ تمیم» با صدور فرمان امیری که امروز (یکشنبه) صادر کرد، دوم اکتبر (۱۰ مهر) را به عنوان تاریخ اولین دوره انتخابات مجلس قطر تعیین کرد.   

امیر قطر در این فرمان همچنین از شهروندان قطری که نام آن‌ها در لیست رای دهندگان در مناطق انتخاباتی ثبت شده است خواست که در تاریخ تعیین شده رای خود را به صندوق ها بریزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شیخ «خالد بن خلیفه بن عبدالعزیز آل ثانی» نخست وزیر و وزیر کشور قطر از شهروندان این کشور خواست تا در این انتخابات که اولین تجربه در تاریخ این کشور برای تشکیل مجلس است، مشارکت خوبی داشته باشند.  

وی اظهار داشت: اعتقاد کامل به برابری حقوق و وظایف، اصل انتخابات است و این اصل با رعایت مفاد قانون اساسی، سنت‌های ملی و آداب و رسوم پایدار و از طریق ابزارها و اجراهای قانونی و رویه‌های قانون اساسی محقق می‌شود.  

پیشتر دفتر امیری قطر در بیانیه‌ای اعلام کرد که «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» با قانون نظام انتخاباتی که به موجب آن قرار است اولین انتخابات پارلمانی و مجلس شورا برگزار شود، موافقت کرد و این انتخابات در اکتبر سال جاری برگزار خواهد شد.  

بر اساس قانون جدید قطر، افرادی که تابعیت اصلی آن‌ها قطری است و به ۱۸ سال کامل رسیده‌اند، حق رای دادن دارند، این قانون کسانی را که تابعیت قطری دارند با این شرط که پدربزرگشان قطری بوده و خود متولد قطر باشند، از این امر مستثنی کرده است.  

بر اساس این قانون همچنین «تابعیت اصلی قطر» و داشتن سن ۳۰ سال تا زمان پایان ثبت‌نام‌ها برای نامزدی در انتخابات مجلس شورای قطر ضروری است.  

برچسب‌ها تمیم بن حمد آل ثانی قطر آسیای غربی انتخابات پارلمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تمیم بن حمد آل ثانی قطر آسیای غربی تمیم بن حمد آل ثانی قطر آسیای غربی انتخابات پارلمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۳۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس اعلام شد

تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس از بامداد ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا ساعت ۸ صبح ۲۰ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس از بامداد ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا ساعت ۸ صبح ۲۰ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

در این مرحله ۹۰ نامزد برای کسب ۴۵ کرسی دور دوازدهم مجلس با یکدیگر رقابت می‌کنند.

این نامزد‌ها از ۲۲ حوزه انتخابیه در سراسر کشور در انتخابات شرکت می‌کنند.

دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس ساعت ۸ صبح جمعه ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.

این مرحله از انتخابات در حوزه‌های انتخابیه «تبریز»، «تهران»، «آبادان»، «شیراز»، «کرمانشاه»، «خرم‌آباد و چگنی»، «قائم شهر» و «ملایر» به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود. به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد. آموزش‌های لازم در این خصوص از طریق صدا و سیما و سایر مراکز اطلاع رسانی به مردم ارائه خواهد شد.

وزارت کشور برگزاری انتخابات الکترونیکی در برخی حوزه‌های انتخابیه در دور اول را موفقیت‌آمیز دانسته و اعلام کرده است که مقدمات برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس فراهم شده است.

دیگر خبرها

  • زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • زمان تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس اعلام شد
  • اعلام آمادگی قالیباف ، متکی ، ذوالنوری ، آقاتهرانی ، رسایی و حاجی‌بابایی برای ریاست مجلس
  • تاکنون کدام گزینه ها برای ریاست مجلس دوازدهم مطرح شده اند؟
  • ۵ رقیب قالیباف برای ریاست مجلس مشخص شدند / این ۵ نفر می‌خواهند قالیباف را ناک اوت کنند
  • زمان تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس مشخص شد
  • چه کسی بر صندلی ریاست مجلس دوازدهم تکیه می‌زند؟
  • توضیحات معتمدی درباره جلسه با ورزشکاران شانس المپیکی
  • تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات؛ یک هفته قبل از زمان رای‌گیری
  • محتمل‌ترین زمان برای برگزاری انتخابات فدراسیون دوومیدانی