Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سید ناصر حسینی بعد از ظهر امروز در آیین بازدید از مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس استان و تجدید میثاق با شهدای گمنام به مناسبت فرارسیدن سی و یکم مردادماه روز صنایع دفاعی اظهار کرد: فعالان عرصه وزارت دفاع بزرگترین حامی و پشتیبان نیروهای مسلح برای انجام مأموریت‌های آنها هستند که مجموعه‌ای از متخصصین و نخبگان در عرصه‌ها و بخش‌های مختلف وزارت دفاع نقش‌آفرینی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کارکنان وزارت دفاع سربازان گمنام ولایت و انقلاب اسلامی هستند و از کلیه نیروهای مسلح در این مجموعه فعالیت دارند.

مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح در استان مرکزی بیان کرد: حرکت برای تحقق فرمایشات و بیانات مقام معظم رهبری مهمترین محور فعالیت‌های وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است و در گام دوم انقلاب همه توان در این راستا پای کار می‌آید.

حسینی ادامه داد: در طی شیوع بیماری منحوس کرونا یکی از مجموعه‌هایی که برای رفع خلأها و نیازمندی‌های مردم نقش‌آفرینی کرد و در حوزه تأمین ماسک و تجهیزات بیمارستانی پیشگام بود مراکز زیرمجموعه وزارت دفاع بود که خوش درخشیدند.

وی اضافه کرد: در سال جاری برای تحقق شعار سال و از بین بردن موانع تولید همه توان پای کار آمده و امیدواریم با وحدت همه‌جانبه در نیروهای مسلح و مشارکت همه‌جانبه شاهد اقدامات خوبی در این راستا باشیم.

 

مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح در استان مرکزی گفت: یکی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی و اجتماعی در استان مرکزی برگزاری کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان بود که با کمترین هزینه‌ها بزرگترین اقدامات در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انجام شد و مردمی بودن مهمترین ویژگی کنگره شهدای استان مرکزی بود.

حسینی خاطرنشان کرد: امروز زیرساخت‌ها و راه‌اندازی نهضت‌های خدمت‌رسانی و جمع‌آوری اسناد که بابرکت کنگره شهدای استان ایجاد شده زمینه و بستر بسیاری از فعالیت‌های علمی و پژوهشی در استان را فراهم کرده و موجب دلگرمی خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران شده است.

وی اضافه کرد: یکی از ضرورت‌های مهم امروز جامعه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس و مقاومت است که خوشبختانه کنگره شهدای استان مسیر خوبی را باز کرده و امروز موظف به ادامه این مسیر هستیم.

مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح در استان مرکزی بیان داشت: در طول ۴۲ سال انقلاب اسلامی هرکجا که در مسیر شهدا و دفاع مقدس حرکت کردیم موفقیت‌های بزرگی کسب شده و یکی از مهمترین شاخصه‌های فرهنگ دفاع مقدس خودسازی و توانمندسازی است و این برای شرایط امروز درس بسیار مهمی است که باید مورد توجه باشد.

 

حسینی یادآور شد: عنایات شهدا و خانواده‌های معظم آنها همواره پشت و پناه ملت ایران و نظام اسلامی بوده و امیدواریم با تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای جوانان این فرهنگ ارزشمند همواره در جامعه جاری باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی نیز در این آیین گفت: فرارسیدن سی و یکم مردادماه که روز صنعت دفاعی کشور نام‌گذاری شده یادآور رشادت‌ها و مجاهدت‌های شهدا، رزمندگان و همه فعالان این عرصه است که گمنام برای پشتیبانی همه‌جانبه از نیروهای مسلح تلاش می‌کنند.

غلامرضا کریمی اظهار کرد: فعالان صنعت دفاعی علیرغم وجود توطئه‌های دشمنان با تحریم‌های ظالمانه و فتنه‌انگیزی‌های آنها افتخارات بزرگی برای کشور و نظام اسلامی به ماندگار گذاشتند و بسیاری از نیازهای کشور در حوزه دفاعی را برطرف کردند.

وی افزود: پیشرفت‌ها و دستاوردهای عظیم صنعت دفاعی در سایه استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخلی رقم خورده و این درس بسیار بزرگی است که باید کشور را با استفاده از ظرفیت‌های داخلی در همه حوزه‌ها توانمند کنیم.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی بیان کرد: خوشبختانه صنعت دفاعی کشور و استان مرکزی در خصوص مقابله با ویروس منحوس کرونا اقدامات قابل تقدیری انجام داد و علاوه بر تأمین بسیاری از نیازها در حوزه بهداشت و درمان توانست تهدیدات را به فرصت‌ها تبدیل کند.

کریمی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سال جاری در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تبیین و انتقال فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس به نسل جوان است که در ابعاد مختلف برنامه‌های متنوع و شاخصی برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: یکی از روش‌های علمی انتقال و تبیین فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان تهیه دانشنامه استانی دفاع مقدس استان است که خوشبختانه به برکت کنگره شهدای استان امروز به پیشرفت‌های خوبی رسیده و تاکنون بیش از ۷۱۴ مدخل و بیش از ۲۰۰ مقاله تهیه شده که کار همچنان ادامه خواهد داشت.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی یادآور شد: بازدید اقشار مختلف مردم از مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس استان در قالب برنامه‌ها و طرح‌های مختلف یکی دیگر از اقدامات مهم در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که تاکنون بیش از ۳۰ هزار نفر از این مرکز بازدید داشته‌اند و امیدواریم با ریشه‌کنی ویروس منحوس کرونا مردم و خصوصاً جوانان بتوانند از این مرکز فرهنگی بازدید داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دفاع مقدس فرهنگ نیروهای مسلح استان مرکزی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی غلامرضا کریمی سید ناصر حسینی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کنگره شهدای استان نیروهای مسلح دفاع مقدس استان استان مرکزی صنعت دفاعی وزارت دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۳۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات ارتش روسیه در مقر فرماندهی نیروهای اوکراینی

وزارت دفاع روسیه امروز چهارشنبه اعلام کرد ارتش این کشور به مقر فرماندهی نیروهای اوکراینی در بخش جنوبی جبهه حمله کرده است.

به گزارش ایسنا، گزارش‌های اولیه حاکی از سه انفجار در مرکز اودسا است.

طبق گزارش راشا تودی، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تاسیسات نظامی، نیروها و تجهیزات اوکراینی مورد اصابت حملات هوایی، موشکی و توپخانه‌ای قرار گرفته‌اند.

خبرگزاری نووستی پیش از این به نقل از نیروهای محلی گزارش داد که ارتش روسیه یک مقر اوکراینی را در مرکز شهر بندری اودسا هدف قرار داده است.

براساس آنچه تاکنون گزارش شده، سه انفجار در منطقه رخ داده که یکی از آنها در نزدیکی مقر فرماندهی اوکراین با قدرت بیشتری بوده است.

«اولگ کیپر» رئیس اداره منطقه‌ای اودسا ضمن تایید این گزارش، گفت که در این حمله از موشک بالستیک استفاده شده و دست‌کم سه نفر کشته‌ شده‌اند.

روسیه بارها تاکید کرده است که طی عملیات نظامی خود فقط مراکز نظامی اوکراینی را هدف قرار می‌دهد و هیچ اقدامی علیه زیرساخت‌های غیرنظامی انجام نمی‌دهد.

در حال تکمیل...

دیگر خبرها

  • فرهنگ ایثار و شهادت گنجی است که باید تبیین شود
  • فرهنگ ایثار و شهادت تبیین شود
  • عملیات ارتش روسیه در مقر فرماندهی نیروهای اوکراینی
  • ضعف شدید در حوزه روایت‌گری انقلاب اسلامی
  • برنامه اقدام مشترک برای رونق باغ‌موزه دفاع مقدس تبریز تدوین شود
  • مسئولان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تکلیف دینی خود بدانند
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • تغییر در میزبانی استان کرمان از شهدای گمنام
  • نقش سنگرسازان بی سنگر در تاریخ انقلاب ماندگار است