Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،مجتبی صفایی  با اشاره به مهمترین مطالبات اصناف و بازاریان ایران از دولت جدید، گفت: اولین درخواست ما ثبات نرخ ارز در کشور است که تاثیر مستقیم بر کسب و کار و فعالیت اصناف دارد.

او بالا و پایین شدن مداوم قیمت ارز را مانع برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری درست در حوزه تولید و توزیع عنوان کرد و افزود: وقتی مشخص نیست قیمت ارز در چند روز و یا حتی چند ساعت آینده چگونه است، بازاریان نمی‌توانند برنامه‌ریزی برای تامین و توزیع اجناس خود داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف کرمانشاه با بیان اینکه بی‌ثباتی نرخ ارز آثار مخربی بر پیکره اقتصاد وارد کرده که حتی در کوتاه مدت هم می‌توان تبعات آن را دید، بیان داشت: نوسانات نرخ ارز از مهمترین عامل گرانی و گرانفروشی در کشور است.

صفایی ادامه داد: فارغ از اینکه عده‌ای سودجو از نوسانات نرخ ارز سواستفاده می‌کنند، اما همین عدم ثبات نرخ ارز باعث شده قیمت‌های متعددی از یک کالا در بازار داشته باشیم که مهمترین موضوعی است که مردم را اذیت می‌کند.

او تاکید کرد: از آنجایی که نرخ بسیاری از کالا‌های وارداتی و حتی کالا‌های تولید داخل از نرخ ارز تاثیر می‌پذیرد، شاهد تفاوت قیمت کالا‌ها در بازار هستیم که مشخص نیست دقیقا چه زمانی و با چه نرخ ارزی تهیه و توزیع شده‌اند.

عضو هیات رییسه اتاق اصناف ایران با انتقاد از اینکه این امر باعث شده نظارت و بازرسی‌ها نیز در بازار دچار مشکل شود، افزود: نمی‌توان تخمین زد که یک کالا که در نقاط مختلف قیمت متفاوتی دارد، واقعا با چه نرخ ارزی تامین شده است.

صفایی مشکل دیگری که نظام تولید و توزیع کشور و خصوصا اصناف با آن مواجهند و از دولت آینده تقاضا اصلاح آن را دارند را نظام بانکی اعلام کرد.

او با انتقاد از بی عدالتی که در نظام بانکی وجود دارد،گفت: در شرایطی که می‌شنویم عده‌ای وام‌های چند هزار میلیارد تومانی گرفته و آن را پس نمی‌دهد، اما بنگاه‌های اقتصادی خرد و اصناف برای گرفتن یک وام ۱۰۰ میلیون تومانی باید مدت‌ها در پیچ و خم بروکراسی اداری بانک‌ها بمانند و این در حالی است که اگر تسهیلات مناسب به بدنه اصناف تزریق شود می‌توانند از بسیاری از بخش‌های دیگر کشور اشتغال‌زایی بیشتری داشته باشند.

نکته دیگری که صفایی به عنوان خواسته اصناف از دولت سیزدهم به آن اشاره کرد حضور بخش خصوصی در تصمیم گیری‌های اقتصادی و کسب نظر از این بخش بود.

 او معتقد است، زمانی که برای بخش خصوصی تصمیم‌گیری می‌شود اگر از این بخش نظرسنجی داشته باشند هر دستورالعمل و آیین‌نامه‌ای که بیرون بیاید خطای کمتری خواهد داشت.

عضو هیات رییسه اتاق اصناف کرمانشاه گفت: گاهی بدون کسب نظر از فعالان اقتصادی و بخش خصوصی تصمیماتی برای ما اخذ می‌شود که ما را با چالش و مشکلات متعدد مواجه می‌کند.

انتهای پیام /ق

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اتاق اصناف نرخ ارز بازار سرمایه نرخ ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۳۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | ادعای وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره یک وعده مهم در دولت سیزدهم!

265 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901317

دیگر خبرها

  • جزییات قیمت ارزهای مبادله ای؛ ثبات دلار و درهم و رشد یورو
  • ثبات دلار و درهم و رشد یورو در معاملات امروز مرکز مبادله
  • فیلم/ تحقق وعده یک میلیون اشتغال در دولت سیزدهم
  • حرکت بازار ارز به سمت ثبات/ نوسان یک یا دو هزار تومانی قیمت دلار طبیعی است
  • ببینید | ادعای وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره یک وعده مهم در دولت سیزدهم!
  • مشارکت بازاریان سراسر کشور در برپایی جشن‌های دهه کرامت
  • اصناف در مهار تورم نقش مهمی دارند
  • تأکید نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری برنقش اصناف در مهار تورم
  • بازار میوه‌های نوبرانه تا پایان اردیبهشت به ثبات می‌رسد
  • ریزش قیمت دلار در روز‌های آینده ادامه خواهد داشت