Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@09:33:04 GMT

آشنایی با پرکاربردترین درب‌های اتوماتیک

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۸۳۴۲۱

آشنایی با پرکاربردترین درب‌های اتوماتیک

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، بیشتر درب‌های اتوماتیک از سنسورهای تشخیص حرکت یا سنسورهای نوری که در کناره‌های آن در نظر گرفته شده است، بهره می‌برند تا باعث باز یا بسته شدن درب‌ها شود. ریاضیدان؛ هرون اسکندریه در مصر رومی، اولین درب اتوماتیک شناخته شده را اختراع کرد. به طور کلی فشار دادن دستگیره درب یا چرخاندن آن و حتی کشیدن و بستن مجدد آنها پس از عبور، برای بسیاری از افراد آزاردهنده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرف دیگر مردم اغلب فراموش می‌کنند که درب‌ها را به دنبال خود ببندند.

حتی برای برخی از افراد، باز کردن درب و سپس بستن مجدد آن غیرممکن است، برای مثال افراد ویلچری، کودکان و افراد مسن در این دسته قرار خواهند گرفت. لذا درب اتوماتیک به همه دسترسی راحت به ساختمان‌ها یا دیگر مکان‌ها را می‌دهد و به همین دلیل به طور فزاینده‌ای مورد استقبال اکثر افراد قرار گرفته است. حال اجازه دهید در این مقاله در خصوص انواع درب‌های اتوماتیک صحبت کنیم.

تکنولوژی درب‌های اتوماتیک

درب‌های اتوماتیک با استفاده از حسگرها کار می‌کنند و حسگرها دقیقاً همان کاری را انجام می‌دهند که آن را حس می‌کنند و انواع مختلفی از سنسورها وجود دارند که می‌توانند خیلی چیزها مانند صدا، نور، وزن و حرکت را حس کنند. درب‌های اتوماتیک دیگری نیز از طریق سنسورهای نوری یا حرکتی کار می‌کنند که این سنسورها ممکن است در بالای مجموعه‌ای از انواع درب اتوماتیک نصب شده باشند. هنگامی که این سنسورهای نوری یا حرکتی، چیزی را در نزدیکی خود حس می‌کنند، باعث باز شدن و سپس بسته شدن درب‌های اتوماتیک می‌شوند. به همین دلیل به محض اینکه به مجموعه‌ای از درب‌های اتوماتیک نزدیک می‌شوید، سنسورها فعال خواهند شد. حتی ممکن است این درب‌ها نسبت به گرد و غبار نیز بسیار حساس باشند.

عناصر کلی درب‌های اتوماتیک

هر نوع سیستم اتصالات درب‌های اتوماتیک از چندین جزء تشکیل شده است که عبارتند از:

دستگاه فعال سازی: این یک ردیاب / آشکارساز است که یک فرمان باز یا بسته کردن را ثبت کرده و آن را به واحد کنترل / کنترل درایو منتقل می‌کند.

واحد کنترل: این معمولاً شامل سوئیچ‌های تایمر، تنظیمات مربوط به سرعت باز شدن، زاویه‌ها و زمان باز نگه داشتن درب‌هاست.

درایو: درایو درب از نیروی موتور برای باز یا بسته کردن درب استفاده می‌کند.

درب اتوماتیک سکشنال

درب‌های اتوماتیک سکشنال به سرعت در حال رشد هستند و به یکی از محبوب‌ترین انتخاب‌های درب برای محیط‌های مختلف تبدیل شده‌اند. قدرت، ایمنی و امنیت این نوع از درب‌ها تنها برخی از مزایای بسیاری است که این محبوبیت را توجیه می‌کند. این درب‌ها به دلیل ساختارشان که از بخش‌های جداگانه ساخته شده‌اند به صورت عمودی باز می‌شوند، این بدان معناست که چنین درب‌هایی را کی‌توان تقریباً روی هر دهانه به شکل‌های گرد، قوسی و غیره نصب کرد.

اکثر درب‌های سکشنال به صورت استاندارد دارای دو روکش هستند و صفحات آنها با فوم عایق به ضخامت ۴۲ تا ۶۷ میلی‌متر پر شده‌اند و جنس محصول به طور کلی از فولاد گالوانیزه برای استحکام و طول عمر بیشتر آن در نظر گرفته شده است. ساخت کارآمد و چشمگیر این‌گونه از درب‌ها استحکام و ثبات را ایجاد می‌کند که در دیگر درب‌ها حتی در اندازه‌های بزرگ‌تر از حد معمول امکان پذیر نخواهد بود. در نتیجه، با استفاده از درب اتوماتیک سکشنال می‌توان امنیت قابل توجهی را ترتیب داد.

مزایای استفاده از درب سکشنال: درب‌های سکشنال معمولاً به همان اندازه یک درب داخلی تک پنل استاندارد، فضا را اشغال می‌کنند، اما مزایای بهتری نسبت به دیگر درب‌های اتوماتیک دارند که در ادامه آنها را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت:

صرفه جویی در فضا: درب‌های سکشنال نیازی به فضای خارج از محیط ندارند چرا که آنها به صورت عمودی باز و بسته می‌شوند به طوری که ناحیه اطراف در به راحتی قابل دسترس بوده و برای هرکسی که مایل است؛ قابل استفاده خواهد بود.

درب‌های مقاوم: در این نوع درب اتوماتیک هر پنل مستقیماً به مسیر درب متصل می‌شود که این باعث خواهد شد درب کار گذاشته شده مطمئن‌تر و کمتر مستعد شکستن شدن باشد. به طور کلی درب‌های سکشنال به استحکام فوق العاده‌ای دارند و دارای فوم عایق هستند.

ایمنی بیشتر: درب‌های سکشنال در مقایسه با روش‌های جایگزین مانند درب‌های معمولی یا تک پنل بسیار بی‌صدا و ایمن‌تر هستند. یک درب سکشنال با کیفیت بالا می‌تواند به آرامی و بدون صدا جمع و جور شود زیرا هر صفحه به صورت جداگانه به یک مسیر متصل می‌شود. ضمناً درب‌های سکشنال دارای ویژگی ضد ضربه نیز هستند.

تنوع قابل توجه: درب‌های سکشنال دارای طیف وسیعی از سبک‌ها هستند و تنوع زیادی در رنگ‌های مختلف ارائه می‌دهند و آنها را به گزینه‌ای فوق العاده جذاب تبدیل کرده است و همه کاره بودن آنها فقط به اندازه و شکل آن محدود نمی‌شود. این‌گونه درب‌ها به همان اندازه برای خانه‌های کلاسیک و معاصر مناسب هستند. ضمناً به خاطر داشته باشید که علاوه بر طیف متنوع رنگ‌های روکش‌دار پودری، ا به صورت چوبی نیز موجود هستند که به شما امکان می‌دهد سبک مورد نظرتان را اجرا کنید.

درب اتوماتیک کرکره‌ای

درب کرکره‌ای یکی از کاربردی‌ترین گزینه‌های درب‌هاست که با باز شدن عمودی به آرامی و منظم کار می‌کند. یکی از قابل توجه‌ترین ویژگی‌های درب اتوماتیک کرکره‌ای این است که فضای مورد نیاز آن کم است. این‌گونه درب‌ها دارای یک دهانه عمودی هستند، به این معنی که صاحبان می‌توانند طول محیط و مسیر راه خود را بهینه کنند. مکانیسم باز شدن این نوع از درب این‌گونه است که می‌توانید با خیال راحت وسایل نقلیه‌تان را در نزدیکی درب پارک کنید بدون اینکه مانع باز و بسته شدن درب شوید. به طور کلی از آنجا که اندازه رول پرده درب کرکره‌ای کوچک است، اغلب راه حلی عالی برای مکان‌هایی است که ممکن است فضای بالای آنها محدود یا مسدود باشد.

مزیت‌های بکارگیری از درب کرکره‌ای

استفاده از این نوع درب دارا یکسری مزایا است که در ادامه به آنها می‌پردازیم:

امنیت پیشرفته و بهینه: امنیت همیشه اولویت اول برای موسسات تجاری است. خواه یک شرکت بزرگ یا متوسط یا حتی پایین باشد. در این صورت استفاده از درب‌های کرکره‌ای به دلیل ویژگی ایمنی بالا و استحکام ساختاری بهترین تصمیم است. معمولاً جنس درب اتوماتیک کرکره‌ای از آلومینیوم هستند و ضریب امنیتی آن خدشه دار نمی‌شود.

بهبود عملکرد و حرفه ای بودن: درب‌های کرکره‌ای می‌توانند کارایی کار را در یک تجارت افزایش دهند. به عنوان مثال این‌گونه درب‌ها می‌توانند به مشاغلی مانند گاراژها کمک کنند تا وسایل نقلیه را در ساعات اداری آسان‌تر و سریع‌تر به داخل و خارج از ملک منتقل کند. درب کرکره‌ای همچنین می‌تواند ظاهر حرفه‌ای و تمیزی را برای محل کار ایجاد نماید.

براق و جاذبه مطلوب: درب اتوماتیک کرکره‌ای ساخته شده از آلومینیوم، دارای ارزش زیبایی بالایی بوده و ظاهر یک درب می‌تواند ارزش دارایی و تجارت را افزایش دهد زیرا این دارایی راحتی را برای مالک احتمالی بعدی ارائه می‌دهد.

راحتی در کارکرد آن: مزیت استفاده از درب‌های کرکره‌ای از جنس آلومینیوم باعث صرفه جویی در زمان و کاهش فشار می‌شود. دستورالعمل‌های کار با آن بسیار راحت و برای همه‌ی کاربران قابل درک خواهد بود.

خرید انواع درب اتوماتیک از شرکت اشل

حال با توجه به اینکه به خصوصیات و توضیحاتی در خصوص دو نوع درب اتوماتیک پرداخته‌ایم، شاید بر آن شده‌اید که نیازتان را در این خصوص برطرف کنید. به طور حتم برای خرید این‌گونه درب‌ها باید به مراکز و سایت‌های معتبر مراجعه کنید که بعنوان پیشنهاد، استفاده از سایت شرکت اشل را به شما عزیزان پیشنهاد می‌کنیم.

این سایت با ارائه بهترین کیفیت و در اختیار داشتن یک کادر مجرب به خوبی می‌تواند درخواست‌هایتان را عملی کند. برای هر گونه تماس به جهت ثبت سفارش و یا مشاوره قبل از خرید درب‌های اتوماتیک عنوان شده می‌توانید با راه‌های ارتباطی قرار داده شده با مجموعه اشل در تماس باشید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5286607

منبع: مهر

کلیدواژه: درب ضد سرقت کرکره برقی ضد سرقت کسب و کار کسب و کار گروه صنعتی ایران خودرو فروشگاه اینترنتی خرید آنلاین تولید خودرو گروه خودروسازی سایپا صنعت خودروسازی لپ تاپ ساز موسیقی ساختمان سازی اسباب بازی ایرانی ماشین لباسشویی صنعت چاپ دکوراسیون منزل درب اتوماتیک کرکره ای درب های اتوماتیک گونه درب ها استفاده از درب درب های سکشنال درب کرکره ای طور کلی درب ها باز شدن یک درب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۳۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت محصولات ایران‌خودرو +جدول

۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما ۶۷۰ میلیون فروخته می‌شود و قیمت تارا دنده‌ای در بازار آزاد به ۸۲۵ میلیون می‌رسد.

به گزارش مشرق، قیمت محصولات ایرانخودرو در بازار آزاد امروز شنبه هشتم اردیبهشت تفاوت چشمگیری با خریدوفروش‌های پنجشنبه هفته قبل ندارد.

پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۲ به‌عنوان مثال پنج میلیون بیشتر از هفته قبل قیمت دارد و مدل‌های دیگری مثل ۲۰۷ دنده‌ای ارتقایافته و تارا دنده‌ای با همین میزان افزایش قیمت روانه بازار شده‌اند.

رانا پلاس سقف‌شیشه‌ای ارتقایافته درطرف مقابل افت قیمت ۱۵ میلیونی را تجربه می‌کند و امروز به‌طور متوسط ۶۹۵ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد. قیمت روز محصولات ایرانخودرو در بازار آزاد را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

قیمت روز محصولات ایران‌خودرو در بازار آزاد

خودرو

ششم اردیبهشت ۱۴۰۳

هشتم اردیبهشت ۱۴۰۳

سورن پلاس دوگانه‌سوز EF۷ مدل ۱۴۰۳

۸۳۵ میلیون تومان

۸۳۵ میلیون تومان

سورن پلاس بنزینی EF۷ مدل ۱۴۰۲

۶۳۵ میلیون تومان

۶۳۵ میلیون تومان

دنا پلاس شش‌دنده‌ ارتقایافته مدل ۱۴۰۳

۹۸۰ میلیون تومان

۹۸۰ میلیون تومان

دنا پلاس اتوماتیک آپشنال مدل ۱۴۰۳

یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان

یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان

پارس سال XU۷p مدل ۱۴۰۲

۶۷۵ میلیون تومان

۶۷۵ میلیون تومان

۲۰۷ با موتور TU۳ مدل ۱۴۰۳

۶۸۵ میلیون تومان

۶۸۵ میلیون تومان

۲۰۷ دنده‌ای ارتقایافته مدل ۱۴۰۳

۸۱۰ میلیون تومان

۸۱۵ میلیون تومان

۲۰۷ اتوماتیک سقف‌شیشه‌ای مدل ۱۴۰۳

یک میلیارد و ۴۰ میلیون

یک میلیارد و ۴۰ میلیون

رانا پلاس ارتقایافته مدل ۱۴۰۳

۶۵۰ میلیون تومان

۶۵۰ میلیون تومان

رانا پلاس سقف‌شیشه‌ای ارتقایافته مدل ۱۴۰۳

۷۱۰ میلیون تومان

۶۹۵ میلیون تومان

تارا دنده‌ای V۱ مدل ۱۴۰۲

۸۲۰ میلیون تومان

۸۲۵ میلیون تومان

تارا اتوماتیک V۲ مدل ۱۴۰۳

۹۹۰ میلیون تومان

۹۹۰ میلیون تومان

تارا اتوماتیک V۴ مدل ۱۴۰۳

یک میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان

یک میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان

پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۲

۶۶۵ میلیون تومان

۶۷۰ میلیون تومان

منبع:فرارو

دیگر خبرها

  • قیمت محصولات ایرانخودرو دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت خودرو امروز ۱۰ اردیبهشت + جدول
  • متقاضیان خودرو دست نگه دارند
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو +جدول
  • آشنایی با کابل نسوز
  • قیمت خودروهای داخلی و خارجی +جدول
  • قیمت خودرو امروز ۸ اردیبهشت + جدول
  • ریزش قیمت‌ها در بازار خودرو
  • قیمت جدید ۲۲ محصول ایران خودرو و سایپا در بازار + جدول
  • آشنایی با تانک چلنجر ۲