Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@11:39:42 GMT

فرماندار: سهمیه آرد گچساران افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۸۳۴۷۶

فرماندار: سهمیه آرد گچساران افزایش یافت

علیرضا اتابک روز یکشنبه درکمیسیون  نظارت گندم، آرد و نان گچساران  افزود: گچساران بر اساس سرشماری سال ۹۵ دارای بیش از ۹۶ هزار نفر جمعیت بوده که سرانه آرد نیز در این شهرستان بر همین اساس سالانه پنج درصد افزایش خواهد یافت.

وی بیان کرد: ماهانه ۹۵۱ تن آرد در گچساران توزیع می شود که این شهرستان به دلیل افزایش جمعیت با مشکلاتی در زمینه کمبود آرد مواجه بود که با پیگیری های انجام شده ۶۰ تن آرد در قالب یکهزارو ۵۰۰ کیسه به سهمیه آنها اضافه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتابک اظهار داشت:  بیش از ۲۰ هزار نفر جمعیت در شرکت های بزرگ از جمله سد چم شیر، لرزه نگاری، پتروشیمی و نفت و گاز گچساران مشغول به فعالیت هستند که این میزان جمعیت در سهمه آرد این شهرستان لحاظ نشده بود.

وی ادامه داد: ۲۸ هزار نفر در روستاهای بخش مرکزی این شهرستان زندگی می کنند که ۱۲ هزارو ۶۷۳ نفر از آنها در روستاهای فاقد نانوایی سکونت دارند که نان مورد نیاز خود را از شهر دوگنبدان روزانه تامین می کند و به همین دلیل سهمیه آرد این شهرستان باید افزایش یابد.

اتابک با بیان اینکه ۵۲ روستای این شهرستان فاقد نانوایی هستند گفت: انتظار می رود متولیان امر بر سهمیه آرد خانه پزی این شهرستان نظارت بیشتری کنند.

فرماندار گچساران خواستار افزایش سهمیه  سرانه آرد شهرستان شد و گفت: جمعیت گچساران در مرکز شهر دوگنبدان متمرکز شده و به همین دلیل این شهرستان نیاز به واحد خبازی و سهمیه آرد بیشتر دارد.

اتابک تصریح کرد: انتظار می رود متولیان امر بر سهمیه نانوایی‌ها و نحوه کار آن‌ها به لحاظ پخت نان باکیفیت و خارج نشدن آرد از چرخه توزیع و ساعات کار این نانوایی‌ها نظارت جدی داشته باشند.

وی اظهار داشت: با توجه به سطح درآمد پایین خانوارهای شهرستان  و نرخ رشد جمعیت که موجب شده قوت غالب مردم نان باشد و از سویی وجود شرکت های بزرگ در دست ساخت در این شهرستان، نیاز بود سهمیه آرد این گچساران افزایش یابد.

اتابک گفت: کمبود سهمیه آرد روستایی در این شهرستان روستائیان را در تنگنا قرار داده بود.

رئیس اداره  تعاون روستایی گچساران گفت:  براساس سرشماری  سال ۹۵ جمعیت روستایی این شهرستان بیش از ۲۷ هزار نفر و عشایری بیش از ۱۰ هزار نفر می باشد که سهمیه آرد مورد نیاز آنها از سوی این اداره تامین می شود.

آیت الله محمدی مفرد افزود: سهمیه آرد خانه پزی روستاها بیش از ۸۱ تن و عشایر ۸۰ تن در ماه می باشد.

وی بیان کرد: ۲۸ عامل در مناطق روستایی و عشایری این شهرستان کار توزیع آرد را بر عهده دارد.

محمدی مفرد افزود: ۱۳ روستا در این شهرستان دارای نانوایی است که ماهانه بیش از ۸۰ تن آرد بین آنها توزیع می شود.

وی ادامه داد: عشایر این شهرستان با کمبود سهمیه آرد مواجه هستند و به همین دلیل آرد آنها از سهمیه روستایی تامین می شود که این امر موجب مشکلاتی از جمله کمبود آرد در مناطق روستایی شده است.

شهرستان ۱۵۰ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

برچسب‌ها گندم آرد گچساران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گندم آرد گچساران گندم آرد گچساران سهمیه آرد هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۳۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرماندار رفسنجان با اهدای گل به دیدار کارگران سطح شهر رفت

حسین رضایی در این آئین ضمن تبریک روز کارگر با بیان اینکه این سخت کوشان به عنوان پیشانی تولید نقش مهمی در چرخه اقتصاد و تولید کشور دارند، گفت: در دین مبین اسلام نیز به اهمیت کار و کارگر پرداخته شده است.

فرماندار رفسنجان افزود: ما در سطح شهرستان بالغ بر ۶۰ هزار نیروی کارگری بیمه شده تأمین اجتماعی داریم که ۲۰ درصد یعنی عمده آن‌ها در معدن مس سرچشمه فعالیت دارند.

وی تصریح کرد: تولیدات کارگران در رفسنجان در همه حوزه‌ها اعم از کاشی و سرامیک، قطعه ماشین (رینگ آلومینیوم)، مس، پوشاک، دستکش و ملزومات بیمارستانی و ... است.

محمود شریفی رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان نیز در این مراسم با قدردانی از کارگران و تبریک هفته کار و کارگر گفت: محور تحقق شعار سال کارگران سخت کوش واحد‌های صنعتی و تولیدی هستند و رسیدگی به مطالبات قشر را جزو برنامه محوری خود می‌دانیم.

وی با تاکید بر لزوم تکریم و تجلیل از کارگران بیان کرد: تجلیل از کارگران و جامعه کارگری تکریم از تولید و کمک به توسعه اشتغال است.

شریفی حضور کارگران در عرصه تولید را موجب پویایی و نشاط اجتماعی دانست و افزود: به همت کارگران امروزه انقلاب اسلامی ایران در همه بخش‌ها صاحب موفقیت شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • تردد سخت ۲ هزار معلول در شهر چابهار
  • حضور فرماندار زرند در کنار کارگران سخت‌ترین شغل دنیا
  • فرماندار رفسنجان با اهدای گل به دیدار کارگران سطح شهر رفت
  • افزایش تولید روزانه ۸۰ هزار بشکه نفت در نفت و گاز گچساران
  • واکسیناسیون ۴۵۵ هزار طیور بومی در قزوین
  • پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد به ۶۲ درصد رسید
  • دستگاه های اجرایی شهرستان گناوه در اجرای طرح «نور» همکاری کنند
  • پیش‌بینی ۶۶۹ صندوق در أخذ رأی برای حوزه انتخابیه کرج
  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • تلف شدن ۵۷ رأس گوسفند در برخورد با قطار در آبیک