Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@16:53:23 GMT

امیر دریادار خانزادی : تجهیزات نداجا را احیا کردیم

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۸۳۵۶۸

امیر دریادار خانزادی : تجهیزات نداجا را احیا کردیم

 

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر دریادار حسین خانزادی در مراسم معارفه و تکریم فرماندهان جدید و سابق نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: روزی که فرمانده کل ارتش بنده را جهت فرماندهی نیروی دریایی احضار کردند به بنده گفتند یکی از ارزش‌هایی که موجب انتخاب شما در این سمت شد؛ این بود که در صف هیچ صنفی نایستادید و همواره در سلسله مراتب فرماندهی و تبعیت از فرماندهی معظم کل قوا قرار داشتید و امروز نیر بنده از این حیث که تدبیر و دستور فرمانده معظم کل قوا اجرا می شود خرسند هستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خدارا شاکرم که تا آخرین ساعاتی که این تغییر در نیروی دریایی بخواهد اتفاق بیفتد بنده در همان مسیر سلسله مراتب فرماندهی و تبعیت از ولایت بودم و لحظه ای از این ارزش دور نشدم.
دریادار خانزادی ادامه داد: در این دوره ۴ ساله ظرفیت ها و تلاش های فزاینده ای را برای سازماندهی و ساخت درونی نیروی دریایی که یکی از حوزه های فعالیتی ما محسوب می شد و همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار داشت انجام دادیم و در حوزه ساخت درونی بر روی نیروی انسانی اهتمام ویژه‍ای کردیم.
‌وی با اشاره به اهمیت توجه به تجهیزات در نیروی دریایی گفت: در حوزه تجهیزات سال‍ها بود که موضوع عمردهی انقلابی به تجهیزات و بازسازی و احیا را مد نظر قرار داده و در این راستا گام‌های مناسبی برداشتیم.
فرمانده سابق نیروی دریایی ارتش گفت: در دوره فرماندهی، یک مسئله واضح و روشنی را پیش رو داشتیم که با حرکت شجاعانه نیروی دریایی از خلیج فارس به شرق تنگه هرمز و دریای عمان و در امتداد آن به خلیج عدن این حرکت شکل گرفت؛ چرا که بالغ بر چندین سال بود که این حضور مقتدرانه در این منطقه وجود داشت اما موضوع ناامنی در دریای سرخ موضوعی بود که خطوط مواصلاتی نیروی دریایی و مجموعه شرکت ملی نفت و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را به شدت آزار می داد، لذا مجموعه تلاش هایی در این زمینه برای اینکه امنیت برقرار شود شکل گرفت و در نهایت با ورود نیروی دریایی به این منطقه غائله ناامنی تاحد بسیار زیادی فروکش کرد.
وی تصریح کرد: حضور در دریای سرخ نیازمند ایجاد ظرفیت های جدیدی بود و لازم بود که اسکورت مستقیم و همگام با نفتکش ها انجام شود لذا باید سامانه رانش ناوشکن ها احیا می‍شد و در این مدت تقریبا همه ناوشکن‍های ما به استثنای سبلان به طور کامل سیستم رانش شان تغییر کرد و ظرفیتی بوجود آمد که ناوشکن های ما بیش از ده گره دریایی سرعت پیدا کردند.
امیر دریادار خانزادی با بیان اینکه ساخت تجهیزات جدید در راستای حرکت انقلابی که از گذشته در نداجا آغاز شده بود همچنان در این مجموعه تداوم پیدا کرده است افزود: ناوشکن جمهوری اسلامی ایران سهند، ناوشکن دنا و ناو موشک انداز زره، زیردریایی فاتح و ناوبندر مکران از جمله شناورهای بودند که در این دوره به نیروی دریایی ملحق شدند.
وی تصریح کرد: ناوشکن سهند به طور کلی در نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ساخته شد و امروز وقتی این ناوشکن در اقیانوس ها حرکت می کند، به نوعی ظرفیت های دانشی، علمی، اقتدار نیروی انسانی و انباشتی از دانش و فناوری نیروی دریایی و وزارت دفاع را با خود همراه دارد و به نمایش جهانیان می گذارد.
دریادار خانزادی ادامه داد: حضور نیروی دریایی راهبردی ارتش در آبها و اقیانوس‌ها به نوعی خیز تمدنی جمهوری اسلامی را در دست یابی به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به نمایش می گذارد.
وی افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی خودمان سازنده تجهیزات مورد نیاز هستیم و با دانش بومی نیز در عرصه دریاها از این تجهیزات استفاده می کنیم.
فرمانده سابق نداجا ادامه داد: اگرچه دشمن تلاش کرد تا انقلاب و نیروهای مسلح و ظرفیت‍های دفاعی جمهوری اسلامی را متوقف کند؛ اما همانطور که می بینیم حرکت نمادین ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی ارتش در اقیانوس اطلس، دریای شمال، دریایی کارائیب و خلیج فنلاند به نوعی بیانگر تبلور توانمندی و اقتدار دانش فرزندان این مرز و بوم است.
دریادار خانزادی گفت: امروز دروازه‌ اقیانوس اطلس برای جمهوری اسلامی ایران باز شده است و هیمنه دریانوردی اقیانوسی برای ما شکسته شده و دیگر دور از دسترس نیست.
وی در ادامه با اشاره به بازسازی و احیای تجهیزات نیروی دریایی گفت: کار ساخت ناوشکن دماوند به پایان رسیده است و به دنبال آن بودیم تا در هفته دفاع مقدس این ناوشکن را به ناوگان دریایی کشور ملحق کنیم.
فرمانده سابق نیروی دریایی در خصوص روند بازسازی ناو کنارک گفت: ناوکنارک نیز با ترکیب جدید و بهره گیری از موتورهای قدرتمند به عنوان یک ناو موشک انداز بازسازی شده است و همچنین ناوشکن طلائیه به عنوان‌ اولین شناور خاص نیروی دریایی تمامی منابعش تامین شده و امیدوار بودیم که تا پایان سال به ناوگان نداجا بپیوندد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: محرم افغانستان اشرف غنی رای اعتماد کابینه پیشنهادی رئیسی طالبان احمد مسعود امیر دریادار حسین خانزادی ناوشکن سهند بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی محرم افغانستان اشرف غنی رای اعتماد کابینه پیشنهادی رئیسی طالبان احمد مسعود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۳۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیر واحدی: پایگاه «نوژه» قلب تپنده نیروی هوایی ارتش است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیر حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش در مراسم تکریم و معارفه فرماندهان قدیم و جدید پایگاه شکاری خلبان شهید محمد نوژه همدان که با حضور استاندار همدان، مسئولان لشکری و کشوری و جمعی از فرماندهان یگان‌های مستقر در شهرستان کبودرآهنگ برگزار شد، اظهار داشت: هر یک از فرماندهان ولایی و انقلابی ما نگین زینت‌بخش نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند و کارنامه درخشان این عزیزان نیاز به توصیف و تعریف ندارد.

امیر سرتیپ واحدی با بیان اینکه قلب تپنده رزمی و عملیاتی پایگاه‌های نیروی هوایی ارتش، پایگاه مقتدر و دلاور شهید محمد نوژه همدان است، گفت: نیروی هوایی ارتش تمام توان و تلاش خود را بکار گرفته تا نیرویی در تراز انقلاب اسلامی در راستای تدابیر فرمانده معظم کل قوا (مدظله‌العالی) باشد.

در ادامه، «علیرضا قاسمی‌فرزاد» استاندار همدان نیز اظهار داشت: آنچه که در جمع ارتشیان غیور و سرافراز می‌بینم، چیزی جز جهاد، اخلاص، عمل و تلاش شبانه‌روزی نیست.

استاندار همدان با بیان اینکه امروز کشور و میهن عزیزمان به همت و توانمندی‌های نیروهای مسلح در اوج عزت، اقتدار، بالندگی و بازدارندگی است، خاطرنشان کرد: تیزپروازان ما همیشه در همه جا و در هر زمان، حافظ امنیت و استقلال ملت عزیزمان بوده و هستند.

امیر سرتیپ دوم خلبان «پرویز مرادبکی» فرمانده اسبق پایگاه شکاری شهید نوژه نیز در این مراسم عنوان کرد: خداوند متعال را سپاسگزار و شاکر هستم که توفیق خدمتگزاری به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به بنده عنایت داشته، اقدامات عملیاتی رزمی و عملیاتی پایگاه استراتژیک خلبان شهید محمد نوژه بر همگان آشکار است و این اقتدار و توان از افتخارات نیروی هوایی ارتش است.

در این مراسم، امیر سرتیپ دوم خلبان «مهدی کرمی» به سِمت فرماندهی پایگاه شکاری شهید محمد نوژه و ارشد نظامی ارتش در استان همدان منصوب و از خدمات و تلاش‌های امیر «مرادبکی» تقدیر شد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش همچنین در ادامه، از بخش‌های مختلف این یگان بازدید و توانمندی‌های رزمی و عملیاتی پایگاه شکاری خلبان شهید محمد نوژه را ارزیابی کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 
  • نیروی دریایی امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده
  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا
  • ملوان نداجا، قهرمان لیگ کانوپولو شد
  • امیر دریادار ایرانی: کشتی‌های ایرانی را اسکورت می‌کنیم
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش : کشتی‌ های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • کشتی‌های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • نیروی دریایی ارتش امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده است
  • امیر واحدی: پایگاه «نوژه» قلب تپنده نیروی هوایی ارتش است
  • افزایش قدرت در حوزه نظامی عملیات «وعده صادق» را رقم زد