Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@12:52:15 GMT

وضعیت شیوع کرونا در جنوب غرب خوزستان فوق بحرانی است

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۸۳۶۰۶

وضعیت شیوع کرونا در جنوب غرب خوزستان فوق بحرانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، شکرالله سلمان زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۴۳۴ مورد جدید مثبت داشتیم که ۱۴۶ نفر مربوط به آبادان، ۱۴۷ نفر از خرمشهر و در شادگان ۱۴۱ مورد مثبت قطعی ابتلا به کووید-۱۹ گزارش شده است.

وی افزود: از این ۴۳۴ مورد مثبت جدید ۳۵۲ نفر  ( آبادان ۱۰۶ نفر، خرمشهر ۱۱۷ نفر و شادگان ۱۲۹ نفر ) بصورت سرپایی درمان شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: طی روز گذشته نیز ۹۷ نفر بستری و ۷۵ نفر نیز بهبود و از بیمارستان ترخیص شده‌اند و متأسفانه ۱۱ نفر فوتی( هشت نفر در آبادان، دو نفر خرمشهر و یک نفر در شادگان) داشتیم بنابراین در حال حاضر کل موارد مثبت بستری در بیمارستان ها ۵۳۶ نفر هستند.

سلمان زاده اضافه کرد: تعداد کل موارد مراجعه سرپایی در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی آبادان از ابتدای اپیدمی تا کنون ۲۴۷ هزار و ۲۶۱ مورد بوده که از این تعداد ۱۵ هزار و ۳۵۰ نفر بستری و ۱۲ هزار و ۲۶۶ نفر نیز پس از دریافت خدمات و بهبودی از بیمارستانها مرخص شده‌اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: با ورود محموله جدید واکسن کرونا به منطقه جنوب غرب خوزستان، کمبودی در تزریق واکسن به گروه‌های هدف در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان وجود ندارد.

شکرالله سلمان‌زاده اظهار کرد: هزار دز واکسن کرونا برای ساکنان جنوب غرب خوزستان تحویل دانشگاه علوم پزشکی آبادان شد که برای تزریق دز نخست و دوم گروه‌های هدف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه محموله جدید واکسن از انواع مختلف واکسن کرونا است گفت: در چند روز گذشته به‌ واسطه تعطیلی مراکز واکسیناسیون، فرآیند تزریق واکسن در منطقه جنوب غرب خوزستان متوقف شد که این پروسه از روز گذشته از سرگرفته شد.

سلمان‌زاده بیان کرد: کمبودی از لحاظ واکسن سینوفارم در این منطقه وجود ندارد و افرادی که زمان تزریق نوبت دوم واکسن آنها فرا رسیده است می‌توانند با مراجعه به مراکز بهداشتی منتخب و مراکز تجمیعی نسبت به تزریق آن اقدام کنند.

وی افزود: سهمیه واکسن کرونا طبق برنامه برای دانشگاه علوم پزشکی آبادان ارسال می‌شود و کمبودی در این رابطه وجود ندارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان در ادامه وضعیت شیوع کرونا در منطقه جنوب غرب خوزستان را فوق بحرانی اعلام کرد و گفت: ورودی به بیمارستانها همچنین بستری بیماران کرونایی در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان همچنان روند افزایشی دارد و منطقه را با شرایط بحرانی مواجه کرده است.

وی افزود: با توجه به کمبود کادر درمان در دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان، نیروهای نظامی و هلال احمر برای کمک به کادر درمان منطقه جنوب غرب خوزستان در خواست کمک شده است ضمن اینکه نیروهای ستادی این دانشگاه از امروز به کمک کادر درمان خواهند رفت.

به گزارش خبرگزاری فارس، هم اکنون ۲۰ شهرستان خوزستان از جمله آبادان، خرمشهر و شادگان در وضعیت قرمز، دو شهرستان نارنجی و پنج شهرستان زرد کرونایی هستند.

انتهای پیام/72058

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان وضعیت فوق بحرانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان منطقه جنوب غرب خوزستان واکسن کرونا سلمان زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۳۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،  مدیر کل دفتر وزارتی وزارت بهداشت میگوید: در دوسال اخیر ۱۰ هزار تخت خوابگاهی دانشگاهی، به خوابگاه‌های مجردی دانشگاه‌ها افزوده شده و ظرفیت خوابگاه‌های متاهلی دانشگاه‌های علوم پزشکی هم در این مدت افزایش قابل توجه داشته است. 

آقای پورحسینی افزود: در افتتاح صورت گرفته ، یک واحد خوابگاه ۳۳ واحدی به خوابگاه‌های متاهلی دانشجویان علوم پزشکی اضافه شد. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی