Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، عراقی‌ها در آستانه انتخابات پارلمانی روز‌های ملتهبی را چه در سطح سیاسی و چه امنیتی پشت سر می‌گذارند و مناطق مختلف این کشور شاهد افزایش قابل توجه عملیات‌های تروریستی بوده است. یکی از بارزترین پروژه‌های تروریستی در عراق طی دو ماه گذشته حملات مکرر داعش به دکل‌های برق در استان‌های مختلف بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از چند هفته گذشته همزمان با افزایش دمای هوا در مناطق مختلف عراق که به بالای ۵۰ درجه رسیده و درحالی که شبکه برق عراق ۹۹ درصد از توان تولیدی خود را از دست داده است و مردم در سایه گرمای طاقت‌فرسا با مشکلات زیادی مواجه شده‌اند، دکل‌های برق در استان‌های مختلف به شکل مدوام هدف حمله تروریست‌های داعش قرار می‌گیرد.

علاوه بر آن همزمان با تشدید تحرکات داعش در اطراف صلاح‌الدین و کرکوک و دیاله، عناصر این گروه تروریستی در تلاش برای نفوذ به بغداد هستند و اخیرا منطقه سنی نشین طارمیه در شمال این استان تبدیل به گذرگاه جدیدی برای تروریست‌ها شده است.
در همین راستا جمعه شب منابع خبری در عراق از درگیری بین نیرو‌های حشد الشعبی و عناصر ناشناس که احتمال می‌رود عناصر باقیمانده داعش باشند، خبر دادند.

کانال خبری صابرین نیوز در این باره نوشت که در شهرستان «الطارمیه» واقع در شمال بغداد انفجاری رخ داد و به دنبال آن، از سه محور تیراندازی و درگیری صورت گرفته و طی آن، مقر تیپ ۱۲ حشد الشعبی هدف قرار گرفته است.

این رسانه عراقی نوشت که به عنوان آمار اولیه، هشت نفر در این انفجار و درگیری زخمی شده و ۳ تن دیگر نیز شهید شده‌اند.

در همین ارتباط شبکه خبری العهد تعداد شهدای حمله به مواضع حشد الشعبی در طارمیه بغداد را ۴ شهید و ۴ زخمی اعلام کرده است.

این شبکه گزارش داد که جانشین فرمانده هنگ در تیپ ۱۲ حشد الشعبی در درگیری با عناصر داعش در الطارمیه به شهادت رسیده است.

حشد الشعبی با انتشار بیانیه‌ای رسمی شمار شهدای این حمله تروریستی را ۴ شهید و ۶ زخمی اعلام کرد.

طارمیه یکی از کمربند‌های امنیتی بغداد به شمار می‌رود و تروریست‌ها معتقدند می‌توانند فعالیت‌های خود را از این نقطه به سایر مناطق بغداد گسترش دهند.

به گفته تحلیلگران تشدید عملیات‌های تروریستی در عراق همزمان با آغاز ایام محرم و مراسم سوگواری امام حسین (ع) یک سناریو تکراری بوده که البته بیش از ۹۰ درصد این عملیات‌ها توسط نیرو‌های امنیتی و حشد الشعبی هر سال خنثی می‌شود.

از سوی دیگر افزایش تحرکات تروریستی در عراق به ویژه از ابتدای سال جاری میلادی و همزمان با روی کار آمدن «جو بایدن» در کاخ سفید موضوع تازه‌ای نیست و عراقی‌ها از آن زمان شاهد قطار انفجار‌ها و عملیات‌های تروریستی بوده‌اند که همزمان با فشار عراقی‌ها برای اجرای مصوبه پارلمان در اخراج نظامیان بیگانه انجام می‌شود.

از طرف دیگر انتخابات پارلمانی عراق که قرار است در دهم اکتبر (۱۸ مهر) برگزار شود از اهمیت بسیار بالایی برای آمریکایی‌ها برخوردار است و عناصر تروریستی بخش مهمی از پروژه ناامن سازی عراق را تشکیل می‌دهند که آمریکا در مواقع حساس از آن‌ها استفاده می‌کند.

کارشناسان پیش بینی می‌کنند که در سایه افزایش تحرکات تروریست‌ها به ویژه در پایتخت هشدار‌هایی درباره ترور شخصیت‌های عراقی در آستانه انتخابات نیز وجود دارد.

در این میان منطقه طارمیه حلقه اتصال چهار استان بغداد، صلاح الدین، دیاله و الانبار به یکدیگر محسوب می‌شود و عناصر تروریستی آن را دروازه‌ای برای انتقال تحرکات خود از بغداد به سایر استان‌هایی که تا حد زیادی از شر تروریسم پاکسازی شده‌اند، می‌داند.

بر این اساس سناریو‌های گوناگونی برای ادامه حملات تروریستی در مناطق استراتژیک عراق و به ویژه پایتخت تا زمان برگزاری انتخابات پارلمانی ترسیم می‌شود.

 

منبع: الف

 

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: داعش تروریست های تکفیری حشد الشعبی تروریست ها عملیات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۳۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه

ناتوانی بیش از یکصد گروه شبه نظامی مسلح و مورد حمایت ترکیه در برقراری امنیت در مناطق شمالی حلب و ادلب سبب شده تا علاوه بر موج انفجارها و درگیری های داخلی میان فرماندهان این گروه ها، نارضایتی های مردمی اهالی این مناطق علیه گروه های مزبور قوت بگیرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش سایت عربی خبرگزاری تسنیم، انفجارها و درگیری ها در حومه شمالی حلب که تحت کنترل شبه نظامیان موسوم به ارتش ملی سوریه در حال وقوع است، عجز و ناتوانی ترکیه را در حمایت از گروه های تروریستی تحت پشتیبان خود نمایان می کند.

 

.

 

ناتوانی ترکیه در برقراری امنیت در شمال حلب در شرایطی است که در مناطق تحت کنترل گروهک تحریرالشام در ادلب نیز حذف برخی فرماندهان و اعتراضات مردمی به بالاترین سطح خود رسیده است.

«رضا الباشا»؛ خبرنگار میدانی سوری در گفتگو با خبرگزاری تسنیم پیرامون دلایل انفجارها و درگیری ها گفت: در این مناطق بیش از یکصد گروه تروریستی مورد حمایت آنکارا با هدف تثبیت نفوذ اقتصادی و امنیتی و همکاری با سازمان اطلاعات ترکیه در حال رقابت با یکدیگر هستند.

در همین راستا اختلافات فرماندهان شبه نظامیان موسوم به لشکر معتصم در شهر مارع بر سر تجارت مواد مخدر، قاچاق و تبادل اتهام در زمینه فساد و خیانت در اموال عمومی، به کشته شدن فرمانده لشکر معتصم و برقراری منع آمد و شد در این منطقه منجر شد.

شواهد حاکی از آن است که ترکیه در منطقه ای که بیش از 100 گروه مسلح تروریست را تحت حمایت خود قرار داده، همچنان نتوانسته  زمینه وحدت نظری و عملی را در صفوف این گروه ها ایجاد کند.

این در حالی است که اردوغان پیش از این مدعی شده بود با نظارت ترکیه و گروه های متحد بر این مناطق، در آینده ای نزدیک ساختاری را پی ریزی خواهد کرد که خواهد توانست به جایگزینی برای دولت بشار اسد در دمشق تبدیل شود.

پیام‌های حمله به پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه

 

همزمان افزایش تعداد بمب گذاری ها و درگیری ها میان این گروه های مسلح، خشم و نارضایتی مردم و اهالی ساکن در این مناطق را نیز برانگیخته است تا انتقادات از عملکرد گروه های متحد آنکارا در نوار شمالی سوریه از حلب تا ادلب شکلی آشکار به خود بگیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نقش جاده ابریشم ترکیه در معادلات خاورمیانه/ اردوغان پروژه آمریکا را دور زد؟
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • آسمان عراق نارنجی شد | ویدئو
  • طنز تلخ آمریکا؛ با مردم عراق جنگ نداریم(!)
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • تجربیات تهران در حوزه شهری و فضای سبز به «واسط» عراق منتقل شود