Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران، بررسی صلاحیت بهرام عین‌اللهی وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دستور کار جلسه علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

از ابتدای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم، تاکنون صلاحیت ۵ وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری اطلاعات، اطلاعات، امور اقتصادی و دارایی و امور خارجه مورد بررسی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در ابتدای بررسی صلاحیت هر یک از وزرای پیشنهادی و پیش از بیان نظرات نمایندگان مخالف و موافق، گزارش کمیسیون های تخصصی مربوط قرائت می شود.

موافقت کمیسیون بهداشت با وزیر پیشنهادی بهداشت

زهرا شیخی سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس از موافقت این کمیسیون با وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد.

موافقت کمیسیون آموزش با وزیر پیشنهادی بهداشت

رضا حاجی پور، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از موافقت این کمیسیون با وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بهداشت خبر داد.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: بهرام عین اللهی وزارت بهداشت بررسی صلاحیت ها وزیر پیشنهادی بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۴۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان رایگان هدیه به کودکان

  بر این اساس تمام بیمارستان‌های دولتی تحت‌پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور موظف به پذیرش ودرمان رایگان کودکان زیر ۷ سال هستند و آن‌طور که معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفته است، این برنامه مصوبه هیأت دولت بوده و همه بیمارستان‌ها ملزم به رعایت آن هستند و اگر کودکی را پذیرش نکنند با آنها برخورد می‌شود.  مردم نیز در صورت تخلف، موارد مربوط را به سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند. 
​​​​​​​
موضوع سلامت کودک در سراسرجهان جزو اولویت‌های مهم سیاست‌گذاران بهداشت کشورها محسوب می‌شود و از آنجا که در جوامع امروزی و از دیدگاه مدیریتی، نیروی انسانی باارزش‌ترین و گرانبهاترین سرمایه هر جامعه‌ای است، از همین‌رو توجه به رشد و تکامل کودکان که آینده‌سازان جوامع هستند به‌نوعی حفاظت از سرمایه‌های ملی محسوب می‌شود بر همین اساس بود که وزارت بهداشت نیز برنامه درمان رایگان کودکان زیر هفت سال در مراکز درمانی دولتی و مراکز درمانی وابسته به دانشگاه‌های علوم پزشکی را در دستور کار قرار داد و به تصویب هیأت وزیران رسید. 
 
ضرورتی قابل تامل
موضوع کاهش هزینه‌های درمان و ارتقای سطح ارائه خدمات پزشکی، موضوعی حائز اهمیت در نظام سلامت جهان است. براساس گزارشی که توسط بنیاد کشورهای مشترک‌المنافع تدوین شده، عملکرد سیستم‌های خدمات درمانی ۱۱کشور ثروتمند جهان شامل استرالیا، کانادا، فرانسه، آلمان، هلند، نیوزیلند، نروژ، سوئد، سوئیس، انگلیس و آمریکا مورد بررسی قرار گرفت که براساس آن، کشورها در پنج زمینه دسترسی به خدمات درمانی، فرآیند خدمت‌رسانی، کارایی اداری، عدالت و دستاورد‌ها در حوزه خدمات درمانی رتبه‌بندی شدند. در این گزارش که با نام «آینه، آینه ۲۰۲۱ » منتشر شده است، بهترین کشورها آنهایی بودند که توانستند هزینه خدمات درمانی را برای بیماران کاهش دهند. نتایج این تحقیق نشان می‌دهد چالش هزینه‌های درمان و رفع آن دغدغه‌ای جهانی و مسأله‌ای مهم در نظام سلامت است. کشور ما نیز از این قاعده مستثنا نیست و بحث هزینه‌های درمان اقشار مختلف جامعه یکی از مسائل و دغدغه‌های مهم امروز به حساب می‌‌آید. گرچه دریافت خدمات درمانی استاندارد و مطلوب حق همه افراد جامعه است اما این مسأله برای قشر کودکان به‌دلیل آسیب‌پذیری بیشتر و تأثیری که در آینده کشور دارند، شاید از حساسیت و ضرورت بیشتری برخوردار باشد. موضوعی که بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت نیز همزمان با اعلام خبر اجرای طرح درمان رایگان کودکان زیر هفت سال بر آن تاکید کرد و گفت: توجه به سلامت در سنین کودکی بسیار حائز اهمیت است مثلاً اگر مشکل کودک در حوزه چشم برطرف نشود، او برای همیشه دچار تنبلی چشم می‌شود یا اگر کاشت حلزون شنوایی برای کودکان هدف، زیر چهار سال انجام نشود، کودک برای همیشه شنوایی و تکلم را از دست می‌دهد.لذا در نظرگیری تدابیر و اندیشه‌هایی برای ساماندهی و بهبود بیماری کودکان قطعا امری ضروری و اجرای آن اثرگذار و تحسین‌برانگیز است اما این موضوع در گرو بررسی ابعاد مختلف طرح در زمان تدوین و دقت و درستی در اجرای آن است. هر چند هم اکنون با گذشت زمان کوتاهی از اجرای طرح جدید وزارت بهداشت، ضد و نقیض‌هایی در خصوص آن به گوش می‌رسد. مثلاً گرچه مسئولان وزارت بهداشت اعلام کردند طرح درمان رایگان کودکان زیر هفت سال به همه بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی تهران ابلاغ و اجرایی‌سازی شده اما برخی مسئولان بیمارستان‌های دولتی، خبر از عدم دریافت چنین ابلاغیه‌ای می‌دهند! 
 
بیمه‌ها پای کار بیایند
البته طرح درمان رایگان کودکان در برخی موارد با انتقادهایی همراه است که باید برای موفقیت اجرای طرح این نقاط ضعف برطرف شود. به‌طورنمونه دکتر علی ربانی، رئیس انجمن پزشکان کودکان درخصوص این طرح به جام‌جم ‌می‌گوید: در تدوین این طرح با این انجمن که حوزه فعالیت آن کودکان است هیچ مشورتی نشده است.این طرح در اصل فرانشیز مربوط به هزینه‌های درمانی را تقبل می‌کند. از طرفی دیگر بیمه‌ها به‌ویژه بیمه تأمین اجتماعی به تعهدات معمولی خود پایبند نیستند و این مسأله باید در اجرای طرح حل و فصل شود. 

طرحی مؤثردر پرورش نسل سالم‌تر کودکان
دکتر حسین کرمانپور، مدیر بخش اورژانس بیمارستان سینا در گفت‌وگو با جام‌جم در خصوص این طرح می‌گوید: اجرای این طرح با هدف کاهش هزینه‌های درمان کودکان به‌ویژه در شرایط فعلی که بسیاری از خانواده‌ها توان پرداخت هزینه‌های درمانی را ندارند، طرح خوبی است و می‌تواند در پرورش نسل سالم‌تر کودکان مؤثرباشد، چراکه بسیاری از خانواده‌ها به‌دلیل ترس از هزینه‌های درمان با بروز مشکلات جسمی کودکان سعی در خوددرمانی می‌کنند و به مراکز درمانی مراجعه نمی‌کنند در صورتی که بیماری‌های به ظاهر جزئی در کودکان می‌تواند به بروز مشکلات جدی جسمانی در بزرگسالی منجر شود. 
کرمانپور با بیان این‌که از جزئیات این طرح بی‌اطلاع است، می‌افزاید: درصد زیادی از کودکان آسیب دیده‌ای که به بیمارستان سینا که یک بیمارستان جنرال و عمومی است، مراجعه می‌کنند به‌دلیل آسیب‌های ناشی از تروما یا تصادف است. لذا اگر این طرح این‌گونه هزینه‌ها را نیز تقبل کند، بسیار مطلوب‌تر خواهد بود. 
با وجود این سعید کریمی، معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر الزام بیمارستان‌های دولتی در درمان رایگان کودکان گفته است: درمان رایگان کودکان زیر هفت سال در بیمارستان‌های دولتی تحت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی از اسفند سال گذشته کلید خورده است و هرگونه درمان سرپایی وبستری بدون پرداخت هزینه از جیب بیمار انجام می‌شود. 
طبق توضیحات وی، این برنامه مصوبه هیأت دولت بوده و همه بیمارستان‌ها ملزم به رعایت آن هستند و اگر کودکی را پذیرش نکنند با آنها برخورد می‌شود. مردم نیز در صورت تخلف موارد را به سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند، البته دارو رایگان نبوده و جزو این برنامه نیست. 

دیگر خبرها

  • توسعه زیرساختها و توجه به تکنولوژیهای نوین در آموزش پزشکی
  • توضیحات وزیر بهداشت درمورد رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال
  • مصوبه ارائه خدمات پزشکی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ابلاغ شد
  • خدمات رایگان وزارت بهداشت برای درمان کودکان
  • درمان رایگان هدیه به کودکان
  • پایان بررسی جداول لایحه بودجه در جلسات علنی مجلس
  • مجلس با وجود مخالفت دولت با الحاق جدولی به بودجه ۱۴۰۳ موافقت کرد
  • جدول مربوط به «تملک دارایی‌های مالی» تصویب شد
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند