Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@05:56:20 GMT

الکاظمی امیر کویت را به اجلاس بغداد دعوت کرد

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۸۴۱۷۲

الکاظمی امیر کویت را به اجلاس بغداد دعوت کرد

نخست‌وزیر عراق امروز، یکشنبه با امیر کویت مجموعه مسائل مشترک را بررسی کرد و از امیر کویت برای حضور در اجلاس بغداد در پایان ماه جاری میلادی دعوت کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از موازین نیوز، دفتر پادشاهی کویت با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، نواف الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت با مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در کاخ بیان دیدار کردند و در این نشست صباح خالد الحمد الصباح، نخست وزیر کویت نیز حضور داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جریان این دیدار دو طرف به بررسی روابط دوجانبه بین دو کشور و دو ملت و عزم مشترک برای تقویت همکاری در زمینه‌های مختلف  و راه‌های رشد و توسعه تجارت بین دو کشور در سایه تمایل دو کشور به توسعه شراکت دوجانبه و ایفای نقش فعال در زمینه توسعه مداوم و سرمایه گذاری صنعتی و تجاری پرداختند.

دو طرف همچنین در خصوص پرونده‌های مهم و مورد توجه دو کشور و آخرین تحولات منطقه‌ به بحث و تبادل نظر پرداختند.

الکاظمی تشکر عراق از موضع امیر فقید کویت و دیدگاه نواف احمد الجابر الصباح در حمایت از این کشور و یاری آن و توسعه روابط دو جانبه بین دو کشور را ابراز داشت.

الکاظمی افزود: آنچه منطقه از چالش‌ها از کرونا گرفته تا شرایط دشوار اقتصادی و تنش‌های منطقه‌ای روبه‌رو است ایمان ما را به لزوم همبستگی بیشتر می‌کند و هماهنگی بین دو کشور را افزایش می‌دهد.

نخست‌وزیر عراق اشاره کرد، دولتش برای رسیدن عراق به نقطه مذاکره، تلاقی و تبادل نظرها بین طرف‌های مختلف و نیز افزایش اقدامات برای تقویت همکاری بین‌المللی جهت حمایت از عراق و تقویت روابط با کشورهای همجوار تلاش می‌کند.

او افزود: بغداد اواخر ماه جاری میلادی میزبان رهبران کشورهای هم‌جوار عراق و منطقه خواهد بود و تمایل به مشارکت کویت در سطح عالی دارد.

امیر کویت نسبت به تقویت همکاری بین دو کشور برادر ابراز امیدواری کرد و کویت همواره حامی عراق و دولت آن در برابر بسیاری از چالش‌ها و مشارکت در برچیدن موانع برای تقویت بهترین روابط خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كويت عراق بین دو کشور امیر کویت نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۴۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت برای اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان

حمیدرضا بدیعی مدیر مرکز آموزشی درمانی آنکولوژی امیر شیراز، با دعوت از شهروندان برای اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان، اظهار کرد: علاقمندان می‌توانند چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه تا ۱۳ با مراجعه به مرکز آموزشی درمانی آنکولوژی امیر به نشانی فرهنگ شهر، روبروی استخر کوثر، در طرح «اهدای خون؛ اهدای زندگی» که با همکاری سازمان انتقال خون اجرا می‌شود، مشارکت کنند.

او، خطر خونریزی مغزی، خونریزی از بینی، دهان و لثه را از جمله مشکلاتی برشمرد که بیماران مبتلا به سرطان را در صورت دریافت نکردن پلاکت خون تهدید می‌کند.

مدیر بیمارستان آنکولوژی امیر، بیان کرد: پلاکت‌ها در کنترل خونریزی و انعقاد طبیعی خون نقش حیاتی و اساسی دارند و در بیماران مبتلا به سرطان که تحت شیمی درمانی و پیوند مغز استخوان قرار می‌گیرند، بسیار ضروری است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • نقش جاده ابریشم ترکیه در معادلات خاورمیانه/ اردوغان پروژه آمریکا را دور زد؟
  • آسمان عراق نارنجی شد | ویدئو
  • طنز تلخ آمریکا؛ با مردم عراق جنگ نداریم(!)
  • دعوت برای اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • امیر کویت فردا عازم قاهره می‌شود
  • مشعل الصباح امیر کویت فردا عازم قاهره است
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • تجربیات تهران در حوزه شهری و فضای سبز به «واسط» عراق منتقل شود
  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار