Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@05:34:38 GMT

سه اقامتگاه بوم‌گردی در سنندج افتتاح می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۸۴۲۵۳

سه اقامتگاه بوم‌گردی در سنندج افتتاح می‌شود

خداداد مولودی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده با مدیران اقامتگاه‌های بوم‌گردی هویه، سولین و میمی‌همدم این سه اقامتگاه در روستاهای هویه، گلین و تخته افتتاح می‌شود.

وی افزود: این اقامتگاه‌ها بدون استفاده از تسهیلات بانکی و توسط بخش‌خصوصی اجرا شده که حجم سرمایه‌گذاری آنها بیش از یک ‌میلیارد و ۱۵۰ میلیون‌ تومان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی سنندج عنوان کرد: اقامتگاه‌های بومگردی در اشتغالزایی مردم روستاها موثر است و این سه پروژه نیز برای بیش از ۱۲ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می‌کند.

وی یادآور شد: در حال حاضر ۲۸ اقامتگاه بومگردی در استان کردستان فعال است و بیش از ۱۰ مورد درخواست راه اندازی اقامتگاه جدید نیز وجود دارد.

اقامتگاه بومگردی، بیشتر خانه‌های روستایی هستند که به صورت سنتی درآمده و دارای امکاناتی مناسب اقامت مسافران و گردشگران است.

استان کردستان دارای یک هزار و ۵۲۴ اثر تاریخی شناسایی شده و ۹۱۵ اثر تاریخی ثبت شده شامل آثار تاریخی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول، قنات و مکان‌های طبیعی بوده که ۹۱۵ اثر ثبت شده استان در فهرست آثار ملی شامل ۷۷۸ اثر غیر منقول (شامل آثار تاریخی، تپه، محوطه و بنا)، ۲۵ مورد میراث طبیعی، ۹۳ مورد میراث معنوی و ۲۹ مورد میراث منقول است.

برچسب‌ها گردشگری کردستان افتتاح پروژه سنندج میراث فرهنگی اقامتگاه بوم گردی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری کردستان افتتاح پروژه گردشگری کردستان افتتاح پروژه سنندج میراث فرهنگی اقامتگاه بوم گردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۴۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی بناهای تاریخی استان در نیمه اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز اصفهان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: روز شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه مصادف با شهادت امام جعفر صادق (ع) تمامی بنا‌های تاریخی، موزه‌ها و محوطه‌های زیر مجموعه این اداره کل در سطح استان پهناور اصفهان تعطیل است.

امیر کرم زاده ادامه داد: از روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه تمامی این اماکن آماده ارائه خدمات به گردشگران و دوستداران میراث فرهنگی خواهد بود.

استان اصفهان بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی دارد که هزار و ۸۵۰ اثر به ثبت ملی و ۱۵ اثر آن از جمله میدان امام، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده است.

۸۰ موزه و بنای تاریخی با قابلیت بازدید در سراسر اصفهان تحت نظارت و مدیریت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این استان هستند.

دیگر خبرها

  • افتتاح اقامتگاه سنتی دربند در مهدیشهر
  • تعطیلی بناهای تاریخی استان در نیمه اردیبهشت
  • مرگ خاموش تخت جمشید و بیستون
  • ثبت ۵ اثر طبیعی شهرستان سپیدان در فهرست آثار طبیعی ملی
  • اقامتگاه سنتی گل‌سنگ دربند افتتاح شد
  • باید از برگزاری تورهایی که مسئولیتی در قبال حفاظت از طبیعت ندارند، جلوگیری شود
  • افتتاح هتل در ارومیه
  • تخریب آثار تاریخی در باران شدید کرمان؛ قسمت اسلامی قلعه نرماشیر ریخت
  • تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • تحویل ۹ شئ تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان