Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا عباسی نماینده حوزه انتخابیه کرج، اشتهارد و فردیس در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزارت وزیر پیشنهادی بهداشت درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: در برنامه‌های ارائه شده توسط آقای عین اللهی وضعیت موجود حوزه بهداشت و درمان به صورت کامل بررسی و ترسیم شده است، اما اشاره به وضعیت مطلوب و مسیر رسیدن به آن در برنامه شما دیده نشده لذا لازم است در این رابطه توضیحات بیشتری ارائه کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از موضوعات قابل توجه در حوزه بهداشت و درمان توزیع امکانات بهداشتی و درمانی اعم از تعداد تخت بیمارستانی، تعداد بیمارستان فعال، تخت‌های ویژه و دانشگاه‌های علوم پزشکی در مناطق مختلف کشور است. برنامه شما برای عدالت در توزیع امکانات حوزه سلامت به ویژه در مناطقی که شاخص امکانات بهداشتی درمانی آن‌ها از میانگین کشوری پایین‌تر است، چیست و چگونه می‌خواهید کشور را به وضع مطلوب برسانید.

وی ادامه داد: براساس برنامه‌های بالادستی و افق ۱۴۰۴ ایران باید از نظر تعداد پزشک عمومی و متخصص و دندانپزشک در منطقه رتبه اول باشد که متاسفانه با آن فاصله زیادی داریم. با وجود تعداد پایین پزشک متخصص در کشور پذیرش دانشجو در این حوزه بسیار محدود بوده که بخشی از آن به دلیل تعارض منافع است. برنامه شما برای رسیدن به این هدف چه بوده و چگونه با تعارض منافع در این حوزه مقابله خواهید کرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در مجموعه سازمان غذا و دارو از افرادی استفاده شده که ذینفع دارو و غذا هستند از این رو لازم است شما به صورت کامل مشخص کنید که در این حوزه از فعالین دارو و غذا استفاده خواهید کرد یا افرادی که در این حوزه ذینفع نیستند. بی توجهی به این موضوع موجب شده سلامت محوری به درمان محوری تبدیل شود.

وی با بیان اینکه براساس سند ملی گیاهان دارویی حدود ۸ هزار گیاه دارویی در کشور وجود داشته که ۲ هزار و ۳۰۰ گونه آن خاصیت دارویی دارد، افزود: متاسفانه در برنامه‌های پزشکی از ظرفیت گیاهان دارویی کشور آن طور که باید بهره برداری نشده است حال بیان کنید برنامه شما برای استفاده بیشتر از این ظرفیت چیست. همچنین کسب سهم ۲۰ درصدی ارزش دارویی مربوط به گیاهان دارویی و فرآورده‌های آن بوده و همچنین پوشش بیمه‌ای متناسب برای رسیدن به نرخ پرداخت از جیب ۳۰ درصدی در حوزه طب سنتی از موضوعات مهمی بوده که در برنامه‌های شما به این مهم توجه نشده است که باید برنامه مشخص شما برای رسیدن به اهداف اسناد بالادستی به صورت مشخص تشریح شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

عباسی با اشاره به پاندومی ویروس کرونا، اضافه کرد: یکی از راه‌های مقابله با این بیماری واکسیناسیون است، اما دو مجموعه با سابقه در این زمینه مانند واکسن سازی راضی و انستیتو پاستور نتوانستند به خوبی وظیفه خودشان را در این رابطه انجام دهند از این رو باید آسیب شناسی شود که چرا قرارگاه‌های واکسن سازی وظیفه خودشان را به خوبی انجام نداده اند اگر ترک فعلی در این حوزه صورت گرفته باید با جدیت برخورد شود و اگر تعارض منافعی وجود داشته باید بررسی و رفع شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در سند چشم انداز ۱۴۰۴ باید به جایگاه اول علمی در منطقه تبدیل شویم و یکی از راه‌های رسیدن به آن بین المللی کردن دانشگاه‌ها و پذیرش دانشجویان خارجی است لذا باید برنامه خود را در این حوزه مشخص کنیم. همچنین حدود ۲۱۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌های زیر مجموعه وزارت بهداشت در حال تحصیل هستند، اما در برنامه‌های خود برای فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی آن‌ها هیچ توجهی نشده است از این رو لازم است دیدگاه خود و برنامه‌های پیش رو را در رابطه با موضوعات مذکور و چگونگی تعامل با تشکل‌های دانشجویی به طور کامل تشریح کنید.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجلس نمایندگان مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۴۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات ارشد اکو

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه با حضور در موسسه آموزشی سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) با «مهمت آکیف» رئیس این موسسه دیدار و گفتگو کرد.

 به گزارش ایسنا، «محمدحسن حبیب‌اله‌زاده» در این ملاقات با قدردانی از تلاش‌های موسسه آموزشی اکو در چند سال گذشته در جهت گسترش فعالیت‌های موسسه در بین کشورهای عضو اکو، برای مشارکت هر چه بیشتر کشورمان در برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزشی اکو ابراز آمادگی کرد.

سفیر کشورمان در آنکارا  همچنین با اشاره به ظرفیت‌های موجود و پیشرفت‌های علمی برجسته درجمهوری اسلامی ایران به ‌ویژه در دهه‌های اخیر در زمینه‌های گوناگون مانند نانوتکنولوژی، کسب مدال‌های متعدد در المپیادهای علمی توسط دانش آموزان و نیز وجود دانشگاه‌های بسیار معتبر به عنوان بستر لازم برای جذب دانشجویان بین‌الملل به ‌ویژه از کشورهای عضو اکو، نسبت تقویت همکاری‌های آموزشی اعلام آمادگی کرد.

وی همچنین آمادگی کشورمان برای بهره‌برداری بهتر از فرصت ریاست دوره‌ای جمهوری اسلامی ایران بر سازمان اکو در سال ۲۰۲۴ برای تقویت همکاری‌های آموزشی را اعلام کرد.

 مهمت آکیف، رئیس موسسه آموزشی اکو نیز در این دیدار با اشاره به اقدامات این موسسه در سال‌های اخیر در راستای توسعه آموزش در کشورهای عضو اکو، تلاش‌های انجام ‌شده برای انطباق فعالیت‌های موسسه با نیازهای کشورهای عضو را برشمرد.

رئیس موسسه آموزشی اکو همچنین با اشاره به برخی تجارب موفق کشورمان در حوزه آموزشهای تخصصی از جمله دانشگاه‌ علمی و کاربردی، خواستار تقویت همکاری‌ها با کشورمان در حوزه امور آموزشی شد.

در این دیدار برخی زمینه های همکاری میان موسسه آموزشی اکو و وزارتخانه های آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش ایسنا ، موسسه آموزشی اکو یکی از آژانس های تخصصی سازمان همکاری های اقتصادی(اکو) است که بر اساس تصمیم نشست ماه می ۱۹۹۸ شورای وزیران این سازمان تاسیس شد.

هدف اصلی این موسسه، توسعه همکاریهای علمی و آموزشی بین کشورهای عضو، تقویت زیرساخت های آموزشی و پرورشی وکمک به توسعه اقتصادی اجتماعی و دستیابی کشورهای عضو به اهداف آموزشی و دانشگاهی است.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی
  • راه‌اندازی سامانه برخط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • کنوانسیون کارخدمه رانندگان (AETR) با تصویب در پاستور جهت گام آخر به بهارستان ارسال شد
  • دومین اجلاس بین المللی ایران و‌ آفریقا؛ بستری برای افزایش صادرات موسسه رازی
  • بلای وحشتناکی که یک قرص به ظاهر ساده بر سرتان می‌آورد
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات ارشد اکو
  • سمنان در صدر لیست تنوع داروی دامی
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از وجود سیاست‌های غلط در حوزه دارویی