Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت، در پیامی برای خداحافظی خطاب به همکاران خود در صنعت نفت نوشت: «گرچه عمل انسان به دور از نقص و اشکال نیست و عملکرد هشت سال گذشته مدیریت نفت نیز از این اصل مبرّی نیست، لیکن نقص و تکامل دو روی سکه وجودی انسان و رفتار اوست و امید آنکه نیکویی‌های گذشته، پاس داشته شده و بر آن افزوده شود و با شناخت نقص‌ها به سوی تکامل حرکت شده و بنیان‌هایِ جدیدِ نیکو بر این پایه بنا شود».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیام بیژن زنگنه که از آن به‌عنوان آخرین کلام خود با همکاران یاد کرده، به شرح زیر است:

«بسم الله الرّحمن الرّحیم

همکاران عزیز

امروز و در پایان دوران خدمت در وزارت نفت و دولت لازم دیدم که ضمن تشکر و تقدیر از همکاران عزیز و خانواده‌های محترمشان، آخرین کلام خود را با ایشان در میان بگذارم.

در هشت سال اخیر صنعت نفت آماج بی‌سابقه‌ترین فشار‌های داخلی و خارجی و به‌معنای واقعی کلمه درگیر نبردی نابرابر بود که ذکر آن در این مجال امکان‌پذیر نیست؛ با وجود این با لطف الهی و همت همه شما همکاران محترم توانستیم بر مشکلات فائق آییم و دستاورد‌های بزرگی برای کشور به‌دست آوریم.

۲.۵ برابر شدن تولید گاز پارس جنوبی، ۵ برابر شدن تولید نفت خام میدان‌های مشترک غرب کارون، توسعه پوشش گازرسانی کشور به ۹۵ درصد، ارتقای قابل توجه ظرفیت پالایش نفت کشور، خوداتکایی در تولید بنزین و نفت‌گاز، جهش‌های بی‌سابقه در صنعت پتروشیمی، حفظ جریان صادرات نفت و فرآورده کشور، ارتقای شاخص‌های محیط‌زیستی در فعالیت‌های مرتبط با صنعت نفت و تعیین‌تکلیف طرح‌های جمع‌آوری گاز‌های همراه در عین تحریم‌های بی‌سابقه از جمله این دستاورد‌ها بوده است.

در این مدت تلاش شد که توسعه صنعت نفت با پشتوانه کارکنان ارزشمند آن در سخت‌ترین شرایط نیز متوقف نشود، هرچند بیشتر تلاش ما در این سال‌ها صرف مقاومت و بهره‌برداری بهینه شد.

موفقیت‌های شما همکاران ارجمند را در این توفیقات ارج می‌نهم و با مرور آن به همکاران خود می‌بالم.

در این دوره تلاش مداومی برای بهبود وضع زندگی شاغلان و بازنشستگان محترم صنعت نفت صورت گرفت؛ گرچه بخشی از این تلاش‌ها با ناگواری وضعیت اقتصادی کشور و خارج از اراده مدیریت وزارتخانه، کم‌تأثیر شد. شکی نیست که در کوتاه‌مدت، مردم، منتقدان و وجدان‌های بیدار به واقعیت و حقیقت اعمال دست خواهند یافت و تاریخ ما را قضاوت خواهد کرد.

گرچه عمل انسان به دور از نقص و اشکال نیست و عملکرد هشت سال گذشته مدیریت نفت نیز از این اصل مبرّی نیست، لیکن نقص و تکامل دو روی سکه وجودی انسان و رفتار اوست و امید آنکه نیکویی‌های گذشته، پاس داشته شده و بر آن افزوده شود و با شناخت نقص‌ها به سوی تکامل حرکت شده و بنیان‌هایِ جدیدِ نیکو بر این پایه بنا شود.

در هر صورت با توکل به خدا این روز‌ها گذشت و امروز خرسندم و خدای متعال را شکر می‌گویم که این بار سنگین از دوشم برداشته می‌شود و برای همکارانم که در آینده مسئولیت را به‌عهده می‌گیرند، از صمیم قلب آرزوی توفیق می‌کنم.

بابت قصورها، تقصیر‌ها و تلخی‌های خود در انجام وظایف نیز از همه همکاران محترم پوزش می‌طلبم و از آنان صمیمانه تقاضا می‌کنم که مرا عفو فرمایند.

خداوندا! آنچه ما انجام دادیم برای کسب رضا و اعتلای نام تو و سرافرازی ایران عزیز بود. به لطف و کرم بیکران خود، اعمال ما را بپذیر و در آنچه نیز کوتاهی داشته‌ایم بر ما ببخشای.

نفت را به شما و شما را به خدا می‌سپارم.»

بیشتر بخوانید:

سیاست خارجه نتوانست به نفت ایران کمک کند

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیژن زنگنه وزارت نفت صنعت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۴۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان اداری و استخدامی : کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند

سازمان اداری و استخدامی کشور اعلام کرد: دریافت هدیه در مقابل انجام وظایف مرتبط با شغل کارمندان دستگاه‌های اجرایی، بر اساس قانون، ممنوع است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، دفتر تعالی فرهنگ سازمانی و سلامت اداری این سازمان، ۱۱ اردیبهشت‌ با ابلاغ بخشنامه‌ای به دستگاه‌های اجرایی، موضوع ماده ۹۱ قانون مدیریت خدمات کشوری را درباره ممنوعیت رشوه، سوءاستفاده از مقام اداری و دریافت هرگونه امتیاز، تسهیلات، حق مشاوره، هدیه و موارد مشابه، متذکر شد.
 
در این بخشنامه به علت وجود تعارض منافع جدی، دریافت هرگونه هدیه به هر شکل و تحت هر عنوان برای کارکنان دولت در همه سطوح و در شئون مختلف اداری از جمله حوزه‌های ارزیابی عملکرد، نظارت و بازرسی، صدور مجوز، مالی و پشتیبانی درباره مناقصه، مزایده، عقد قرارداد و نظایر آن از افراد، سازمان‌ها، شرکت‌ها، مؤسسات و نهاد‌های عمومی دولتی و غیر دولتی، ممنوع اعلام شده است.
 
بر اساس ماده ۹۱ قانون مدیریت خدمات کشوری، اخذ رشوه و سوءاستفاده از مقام اداری ممنوع است و استفاده از هرگونه امتیاز، تسهیلات، حق مشاوره، هدیه و موارد مشابه در مقابل انجام وظایف اداری و وظایف مرتبط با شغل برای کارمندان دستگاه‌های اجرایی در همه سطوح از افراد حقیقی و حقوقی به جز دستگاه ذی‌ربط خود، تخلف محسوب می‌شود.
 
این بخشنامه همچنین یادآور می‌شود که بر اساس ماده ۹۰ قانون مدیریت خدمات کشوری، کارمندان دستگاه‌های اجرایی موظف هستند که وظایف خود را با دقت، سرعت، صداقت، امانت، گشاده‌رویی، انصاف و تبعیت از قوانین و مقررات عمومی و اختصاصی دستگاه مربوطه انجام دهند و در مقابل عموم مراجعان به‌طور یکسان و دستگاه ذی‌ربط، پاسخگو باشند.
 
دفتر تعالی فرهنگ سازمانی و سلامت اداری سازمان اداری و استخدامی کشور، با تأکید بر لزوم رعایت این بخشنامه و انجام مراقبت و رصد مستمر موضوع در همه سطوح ستادی و واحد‌های تابعه، تصریح می‌کند که در صورت مشاهده موارد تخلف، افراد خاطی، اعم از دهنده و گیرنده هدیه، باید برای گذراندن مراحل قانونی به بالاترین مقام دستگاه اجرایی یا مقامات و مدیران مجاز یا هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری یا مراجع قضایی، معرفی شوند.
 
بخشنامه صادره در پایان، مطابق ماده ۹۲ قانون مدیریت خدمات کشوری، مسئولیت نظارت و کنترل و حفظ روابط سالم کارمندان در انجام وظایف محوله را مدیران و سرپرستان بلافصل عنوان کرده و تأکید می‌کند که درباره عملکرد آنان باید پاسخگو باشند و در صورتی که این موضوع در حیطه مدیریت مسئولان مزبور، مشاهده و اثبات شود، علاوه بر برخورد با کارمندان خاطی، با مدیران و سرپرستان کارمندان نیز که در جلوگیری از این موضوع اهمال کرده باشند نیز مطابق قوانین مربوط، رفتار خواهد شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • انتقاد طلافروشان به ثبت موجودی در سامانه جامع تجارت است
  • محکومیت ۲۶ پرونده قصور پزشکی در پزشکی قانونی کرمانشاه
  • سازمان اداری و استخدامی : کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند
  • آبرسانی به ۵۲۰۰ روستا ظرف دو سال انجام شده است
  • سالانه ۲ میلیارد آزمایش پزشکی در کشور انجام می شود
  •  کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند
  • کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند
  • انجام سالانه ۲ میلیارد آزمایش پزشکی با حداقل خطا در کشور
  • نگاهی به وظایف نظارت فنی در سازمان اوقاف
  • انجام کارهای بی‌منت در گرو داشتن تفکر بسیجی است