Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: با اختصاص آخرین تخت های آماده شده در سالن ورزشی شرکت گاز رکورد بستری در استان شکسته شد و همه امکانات و خاکریز های ما در اختیار بیماران کرونایی قرار گرفت و دیگر هیچ امکاناتی برای پذیرش بیمار جدید نداریم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ پیمان نامدار در جلسه ستاد کرونای استان قزوین که عصر یکشنبه در استانداری برگزار شد اظهارداشت: متاسفانه افزایش تعداد بیماران کرونایی موجب شد تا سالن ورزشی شرکت گاز زیر بار پذیرش برود و از امروز در این مجموعه نیز بیمار بستری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این سالن اخرین خاکرز ما بود که متاسفانه با افزایش بیماران این مکان هم در اختیار بیماران کرونایی قرار گرفت و دیگر امکانات جدید نداریم.

نامدار گفت: با تشکیل کمیته ای در دانشگاه برای ترخیص زود هنگام بیماران هم برنامه ریزی شده تا برای بیماران جدید تخت آماده شود و با بهره گیری از خدمات مراقبت در منزل از بار مراجعان کاسته شود.

رکورد بستری در استان قزوین شکسته شد

نامدار تصریح کرد: متاسفانه رکورد بستری در استان با پذیرش 290 بیمار دیروز و در پایان تعطیلات شکسته شد و همه ظرفیت های بیمارستانی نیز تکمیل شده و دیگر هیچ مکانی برای ایجاد مکان موقت بستری هم نداریم.

وی اظهارداشت: از مجموع دو هزار تخت موجود در استان در حال حاضر 680 تخت در بخش دولتی معادل 73 درصد اشغال شده و 153 تخت معادل 16 درصد هم در بیمارستانهای تامین اجتماعی بکار گرفته شده و در بخش خصوصی هم 98 تخت در بیمارستانهای دهخدا و پاستور با همکاری بسیار خوبی این مراکز در اختیار بیماران کرونایی قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین یادآورشد: تعداد افراد بستری در آی سی یو به 138 بیمار رسیده و 44 نفر هم در نوبت هستند که این وضعیت در پیک های قبلی سابقه نداشت و ما مشکل امروز را نداشتیم.

وی بیان کرد: در استان قزوین 65 بیمار به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند که به طور میانگین 10 درصد آنها نجات پیدا می کنند و این وضعیت بسیار نگران کننده شده است. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: 247 بیمار بدحال کرونایی در بیست و چهارساعت گذشته در بخش مراقبت های ویژه بستری شدند.

وی افزود: همچنین تعداد موارد قطعی ابتلا به 316 نفر رسیده و 46 بیمار با علائم حاد تنفسی هم در بخش مراقبت های ویژه بستری شده اند.

نامدار یادآورشد: در این مدت 11 بیمار نیز به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین بیان کرد: در بیست و چهار ساعت گذشته تعداد 191 بیمار هم پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شده اند.

وی گفت: در حال حاضر 925 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستانهای استان قزوین بستری هستند.

نامدار اضافه کرد: تعداد بستری های ناشی از ابتلا به ویروس کرونا از ابتدای انتشار تاکنون به 33 هزار و 713 نفر رسیده و تعداد فوتی ها نیز  دو هزار و 52 نفر بوده است.

وی بیان کرد: روزانه بین 700 تا یک هزار تست در استان انجام می شود و در بخش واکسیناسوین هم تاکنون 337 هزار و 100 نفر واکسینه شده اند که 249 هزار نفر نوبت اول را تزریق کرده اند و 87 هزار و 925 نفر دز دوم را انجام داده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین تصریح کرد: سن واکسیناسیون در استان به دو سال از میانگین کشوری کمتر شده و به متولدین 1352 رسیده است.

نامدار گفت: با همه تلاش ها در فضای مجازی هم به استاندار، جانشین ستاد کرونا و رئیس دانشگاه علوم پزشکی حمله کردند که خارج از نوبت تزریق واکسن انجام شده در حالی که این گونه نبود و ما به خطار مردم همه این ناملایمات و تهمت ها را شنیدیم و سکوت کردیم. 

وی اظهارداشت: تخصیص واکسن با تصویب ستاد کشوری بود و هیچ گروهی بدون مجوز تهران در نوبت قرار نگرفت و بیش از 95 درصد تزریق بر اساس برنامه و سند بود اگر چند مورد هم بوده ما اطلاعی نداشتیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین تصریح کرد: در گروههای هدف 85 درصد افراد بالای 60 سال واکسینه شده اند و در استان 26 درصد و در شهرستان قزوین میزان تزریق ها به 33 درصد رسیده است.

وی اظهارداشت: 98 درصد نوبت اول واکسیناسیون فرهنیگان انجام شده و در روزهای آینده نوبت دوم آغاز می شود و امروز اذعان داریم این واکسن ها از مرگ و میر بشدت کم کرده است.

نامدار افزود: در تامین تجهیزات بیمارستانی امروز توانستیم دو دستگاه اکسیژن ساز، 5 تشک مواج؛ 7 دستگاه ونتیلاتور، 5 دستگاه مانیتورینگ، یک دستگاه الکتروکاردیوگرافی، 10 دستگاه تخت اضافه کنیم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: علوم پزشکی قزوین پیمان نامدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین بیماران کرونایی رکورد بستری بیماران کرونا شکسته شد شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۴۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد میکس ریکرو ایران شکسته شد

تیم میکس ریکرو کشورمان در مسابقات کاپ جهانی تیراندازی با کمان شانگهای چین رکورد ایران را شکست. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تیراندازی با کمان، در ادامه مسابقات تیراندازی با کمان کاپ جهانی شانگهای چین، تیم میکس ریکرو کشورمان با ترکیب فائز محمدی و مبینا فلاح با امتیاز 1327 در رده پانزدهم قرار گرفت و موفق شد رکورد ایران را ارتقا ببخشد.

پیش از این رکورد ریکرو ایران با امتیاز 1299 بود که در مسابقات کاپ سنگاپور برای ایران ثبت شده بود و در این مسابقات، کمانداران کشورمان موفق شدند رکورد ایران را 28 امتیاز ارتقا ببخشند.

نتایج کمانداران کشورمان در دور مقدماتی کاپ جهانی شانگهای

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آیا زنان پزشکان بهتری هستند؟
  • اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری
  • ثبت رکورد پرمخاطب‌ترین روز سال برای «ملت» و «باغ کتاب»
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • (ویدئو) رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد
  • رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد + ویدئو
  • رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد!
  • رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد + فیلم
  • نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • رکورد میکس ریکرو ایران شکسته شد