Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای گفت: وزیر پیشنهادی نیرو برای دو چالش بزرگ وزارت نیرو (تامین آب و برق) برنامه ۴ ساله‌ای تدوین کرده که در راستای آن می‌توان بین ۳۵ تا ۴۰ هزار مگاوات به برق کشور اضافه کرد.

به گزارش «انرژی امروز» از خبرگزاری ایرنا، احمد مرادی افزود: برنامه ارائه شده وزیر پیشنهادی، بسیار خوب، جامع و قابل قبول است و به طورقطع در یک دوره ۴ ساله می‌توان وعده‌های داده شده را محقق کرد و از آنجا که کارنامه وزیر پیشنهادی در بخش صنعت و معدن بسیار خوب بوده است می‌توان پیش بینی‌کرد که محرابیان در وزارت نیرو و به خصوص تامین برق بتواند فعالیت‌های بزرگی انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد : وزارت نیرو با دو چالش جدی در بخش آب و برق روبرو است و وزیر نیرو دولت سیزدهم برای تحقق وعده‌های که داده شده بایستی با سرعت نسبت به اجرایی کردن برنامه‌ها اقدام کند.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌هایی که وزیر پیشنهادی نیرو به مجلس ارایه کرده ضمن آنکه قابلیت اجرا دارد، می‌تواند پیشرفت‌های را در بخش آب و برق رقم بزند.

مرادی درباره چالش‌های وزارت نیرو و اینکه آیا وزیر پیشنهادی می‌تواند مشکلات پیش آمده در بخش‌های آب و برق را حل کند، گفت: طی سال‌های اخیر کمبود آب و برق را مردم لمس کردند و خواهان اصلاح وضع موجود هستند.

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: قانونگذار مشخص کرده است که دولت به میزان ۳۰ درصد به سمت شیرین سازی آب دریا حرکت کند و همچنین از ظرفیت سدها استفاده کند تا هیچ منطقه‌ای از کشور با کمبود و بحران آب مواجه نشود اما این اتفاق نیفتاد و نتیجه آن قطعی آب در برخی از شهرها بود.

وی ادامه داد: قانونگذار بر اساس برنامه ششم، دولت را مکلف کرده بود که ۲۵ هزار مگاوات برق را به ۶۵ هزار مگاوات برق فعلی، اضافه کند که این اتفاق هم دنبال نشد و این در حالی است که توانایی افزایش تولید برق در کشور وجود داشت بی‌توجهی به این امر سبب شد که سال گذشته و سال جاری شاهد قطعی برق باشیم.

مرادی افزود: وزیر پیشنهادی نیرو در جلسه‌ای که با کمیسیون انرژی مجلس داشت پیشنهاد کرد که صنایع، برق اختصاصی خود را داشته باشند؛ این امر می‌تواند در مدیریت توزیع برق بسیار اثرگذار باشد.

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه‌های عنوان شده محرابیان به صورت کامل و در مدت ۴ سال قابل اجرا است.

علی اکبر محرابیان در سال ۱۳۴۸ به دنیا آمده و مدرک مهندسی عمران خود را از دانشگاه علم و صنعت اخذ کرده است. وی در سال ۱۳۸۶ (دولت نهم) بعد از برکناری علیرضا طهماسبی، سرپرست و سپس، وزیر صنایع و معادن شد.

محرابیان در شهریور ۱۳۸۸ به کابینه دولت دهم نیز با عنوان وزیر صنایع و معادن راه یافت و تا سال ۱۳۹۰ که این وزارتخانه با وزارت بازرگانی ادغام شد، عهده دار این مسئولیت بود.

برچسب هاایران خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) علی اکبر محرابیان کمیسیون انرژی مجلس وزارت نیرو

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: ایران خبرگزاری جمهوری اسلامی ایرنا علی اکبر محرابیان کمیسیون انرژی مجلس وزارت نیرو آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو کمیسیون انرژی مجلس شورای وزیر پیشنهادی وزارت نیرو آب و برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۴۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنای آمریکا واردات اورانیوم از روسیه را ممنوع کرد

این لایحه هیچ مخالفی نداشت و همه سناتور‌های حاضر در جلسه به آن رای موافق دادند.مجلس نمایندگان آمریکا پیشتر در ماه دسامبر این لایحه را تصویب کرده بود.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارشی اعلام کرد که نیروگاه‌های برق هسته‌ای ایالات متحده در سال ۲۰۲۲ حدود ۱۲ درصد از اورانیوم مورد نیاز خود را از روسیه وارد کردند.

جان باروسو سناتور جمهوریخواه از ایالت وایومینگ در بیانیه‌ای اعلام کرد: وایومینگ اورانیوم کافی برای جایگزین کردن اورانیوم روسیه را دارد و آماده‌ایم که از آن استفاده کنیم.

وی افزود: لایحه دوحزبی ما کمک می‌کند که بودجه ماشین جنگی روسیه را کم کرده، تولید اورانیوم آمریکا را احیا کرده و سرمایه‌گذاری در چرخه عرضه سوخت هسته‌ای آمریکا را افزایش دهیم.

یک مقام ارشد آمریکایی با تاکید بر افزایش تولید داخلی سوخت هسته‌ای ایالات متحده، از مصرف‌کنندگان خارجی نیز خواست که وابستگی خود به روسیه در حوزه انرژی هسته‌ای را کاهش دهند.

«کاترین هاف» دستیار وزیر انرژی آمریکا در حوزه هسته‌ای ماه مارس در مصاحبه با رویترز گفت که کشور‌های شرکت‌کننده در اجلاس هسته‌ای بروکسل تلاش کردند تا سرمایه‌گذاری در زمینه تولید سوخت هسته‌ای را افزایش دهند.

وی افزود که آمریکا، ژاپن، فرانسه، کانادا و انگلیس متعهد شده‌اند ۴.۲ میلیارد دلار در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند که سهم آمریکا ۲.۷ میلیارد دلار است که «گامی تاریخی» به شمار می‌آید.

شرکت هسته‌ای روس‌اتم می‌گوید که ۱۷ درصد از سوخت هسته‌ای دنیا را تامین می‌کند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • افزایش اعتبارات شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در برنامه هفتم توسعه
  • اصولگرایان در مجلس آینده یک فراکسیون تشکیل می‌دهند
  • افزایش مشارکت مردم در حکمرانی و مردمی‌سازی جهش تولید اولویت است
  • افزایش بیش از ۸۵۰۰ مگاواتی ظرفیت تولید برق کشور
  • تصویب ۵ طرح بهبود و توسعه میادین نفت و گاز کشور
  • بررسی و تصویب ۵ طرح بهبود و توسعه میادین نفت و گاز کشور
  • سنای آمریکا واردات اورانیوم از روسیه را ممنوع کرد
  • وزیر صمت: ظرفیت‌های تولید شناخته شده و باید در جستجوی راه‌های صادراتی باشیم
  • رئیسی هفته آینده به قم سفر می‌کند
  • بدون آرام‌سازی اقتصاد امکان انجام هیچ کاری نیست