Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@03:52:19 GMT

درخواست لندن برای برگزاری نشست سران گروه هفت

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۸۴۴۰۵

درخواست لندن برای برگزاری نشست سران گروه هفت

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز؛ جانسون در پیامی توئیتری همچنین از جامعه بین المللی خواستار یافتن راه هایی برای پیشگیری از اوج گیری بحران در افغانستان شد و افزود: همکاری جامعه بین المللی برای تضمین تخلیه ایمن شهروندان، جلوگیری از بروز بحران انسانی و حمایت از افغان ها برای نگهداری از دستاوردهای ۲۰ سال گذشته، از اهمیت بسیاری برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 با افزایش خشم جهانی ناشی از تصمیم به خروج بی سر و سامان نیروهای انگلیسی از افغانستان، نشست رهبران گروه هفت برای هفته جاری با شتاب زدگی برنامه ریزی شده است.  

به نوشته روزنامه گاردین، ارتش انگلیس بامداد یکشنبه اعلام کرد که هفت غیرنظامی افغان در هرج و مرج اطراف فرودگاه بین المللی کابل جان باخته اند.  

سران جهان هشدار دادند که افغانستان با فاجعه مطلق شامل گرسنگی گسترده، بی خانمانی و فروپاشی اقتصادی روبه روست، مگر آنکه در زمینه اقدامات بشردوستانه فوری درپی خروج نیروهای آمریکایی از این کشور توافق شود.  

«الکسی پوشکوف» سیاستمدار و سناتور مشهور روسیه گفت: اروپا هزینه شکست و ناکامی آمریکا در افغانستان را خواهد پرداخت.  

پوشکوف رئیس کمیسیون امور سیاستگذاری اطلاعاتی شورای فدراسیون (مجلس سنای روسیه) در مورد هزینه ای که اروپا باید بپردازد، با اشاره به اظهارات "اورسولا فون درلاین" رئیس کمیسیون اروپا نوشت: بخش اصلی بیش از سه میلیون نفری که افغانستان را ترک کرده اند، راهی کشورهای اروپایی خواهند شد.  

برچسب‌ها انگلیس روسیه افغانستان لندن کابل ایالات متحده آمریکا بوریس جانسون پروندهٔ خبری تحولات افغانستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انگلیس روسیه افغانستان انگلیس روسیه افغانستان لندن کابل ایالات متحده آمریکا بوریس جانسون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۴۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا مانع حضور نماینده روسیه در نشست کمیته اطلاعات سازمان ملل شد

معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت آمریکا از اعطای روادید به نماینده روسیه جهت شرکت در چهل و ششمین نشست کمیته اطلاعات مجمع عمومی سازمان ملل خودداری و با این اقدام مشارکت روسیه را تضعیف کرد.   به گزارش ایسنا، «دیمیتری پولیانسکی»، معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل طی نشست این کمیته بیان کرد: «مجبوریم یک بار دیگر سخنرانی خود را در کمیته اطلاعات با این واقعیت شروع کنیم که طرف آمریکایی همچنان از میزبانی مقر سازمان ملل متحد سوء استفاده می‌کند.»   خبرگزاری تاس به نقل از معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل نوشت: «بار دیگر، حضور روسیه در چهل و ششمین جلسه کمیته اطلاعات مجمع عمومی سازمان ملل به دلیل اقدام ایالات متحده درخصوص عدم صدور روادید، تضعیف شد.»   این دیپلمات روسی افزود: «مسکو امیدوار است که وضعیت کنونی به طور کلی اصلاح شود.»   پولیانسکی در قسمت دیگری از اظهاراتش با اشاره به «اقدامات تروریستی اوکراین» بیان کرد: «قتل عمدی و وحشیانه روزنامه‌نگاران روسی – که از طریق ابزارهای تروریستی انجام شده‌اند – به نمایشی افراطی درباره عدم تحمل سایر دیدگاه‌ها بدل شده است. در همین حال، کی‌یف رسما و علنا دخالت خود در این جنایات را مطرح می‌کند.»   وی تاکید کرد: «دست‌نشانده‌های غربی از قصد چشم خود را بر روی همه این جنایات کی‌یف می‌بندند.»   دیمیتری پولیانسکی در میان خبرنگاران روسی که «ترور» شده‌اند به «داریا دوگین» اشاره کرد؛ خبرنگار، مفسر سیاسی و دختر «الکساندر دوگین» متحد رئیس‌جمهور روسیه که در جریان بمب‌گذاری در خودروی شخصی‌اش کشته شد و مقامات روسیه گفتند که این حادثه توسط عاملان اوکراینی طراحی شد.   هم‌چنین چندین رسانه آمریکایی به نقل از منابعی ناشناس گزارش دادند که واشنگتن معتقد است مقامات اوکراینی در این «ترور» دست داشتند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • درخواست روسیه برای تحقیق درباره گورهای دسته جمعی در غزه
  • درخواست ایران برای انتشار بیانیه ایپس آسیا درمحکومیت اسرائیل
  • ۳ درخواست عجیب روسیه از ایران
  • ۳ درخواست عجیب روس ها از ایران در نمایشگاه اکسپو!
  • برگزاری نشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • ترس سران رژیم صهیونیستی از حکم دادگاه لاهه بالا گرفت
  • هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا
  • بلینکن با سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت‌وگو کرد
  • آمریکا مانع حضور نماینده روسیه در نشست کمیته اطلاعات سازمان ملل شد