Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، با تشدید همه گیری کرونا در جهان، کشور‌های مختلف تلاش می‌کنند روند واکسیناسیون عمومی در برابر این ویروس را افزایش دهند. در کنار واکسن‌های تولید شده از سوی غول‌های داروسازی جهان مانند فایزر، مدرنا، جانسون اند جانسون، و آسترازنکا، کشور‌های دیگر نیز می‌کوشند از واکسن‌های تولید شده داخلی خود برای واکسیناسیون عمومی استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا، سازمان غذا و داروی کشور کوبا به تازگی به دومین واکسن کرونای تولیدی این کشور اجازه استفاده اضطراری داد. کوبا در نظر دارد واکسن سوبرانا ۲ را برای واکسیناسیون عمومی برای کنترل همه گیری نوع دلتای کرونا به کار گیرد.

مقامات بهداشتی کوبا می‌گویند واکسن سوبرانا بیش از ۹۱ درصد ایمنی ایجاد می‌کند و پیشتر برای واکسیناسیون کادر درمانی و افراد در خطر ابتلا به کرونا مورد استفاده قرار گرفته است. سازمان غذا و داروی این کشور می‌گوید این واکسن به مانند سایر واکسن‌های کرونا در دو دوز به افراد تزریق شده و نیز قابلیت تزریق به صورت دوز تقویتی (دوز سوم) را نیز داراست.

هم اینک سیستم بهداشتی کوبا درگیر موج جدید همه گیری کروناست. کمبود تجهیزات پزشکی به ویژه کمپسول اکسیژن هم اینک باعث وارد آمدن فشار سنگین نظام خدمات درمانی این کشور شده است. دولت در نظر دارد با افزایش واکسیناسیون عمومی، این همه گیری را تحت کنترل درآورد.

هم اینک تنها یک چهارم از جمعیت ۱۱ میلیون نفری کوبا هر ۲ دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند. گرچه کوبا از زمان همه گیری کووید ۱۹ در جهان از موفق‌ترین کشور‌ها در کنترل آن بوده است، اما به تازگی به یکی از کشور‌هایی تبدیل شده است که نسبت به جمعیت خود بالاترین میزان مبتلا را دارد.

سوبرانا ۲ پیشتر در ایران نیز مجوز استفاده اضطراری را دریافت کرده بود. تهران و هاوانا یک توافق تجاری در زمینه تولید این واکسن در داخل ایران به امضا رسانده اند.

بیشتر بخوانید

گیاه خواری یک رژیم مناسب برای درمان کبد چرب اگر قصد دارید گیاهخوار شوید این مطلب را بخوانید

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: همه گیری کرونا واکسن کرونا واکسن سوبرانا واکسیناسیون عمومی همه گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۴۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ایران برای تعمیر هواپیما و صدور خدمات مهندسی به کوبا


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مهرداد بذرپاش در دیدار با وزیر حمل و نقل جمهوری کوبا با اشاره به اینکه بسیاری از توافقات گذشته میان دو کشور هنوز اجرایی نشده است افزود: در همکاری دو جانبه میان دو کشور بخش بنادر مورد تاکید ایران است تا برای دپوی کالا یک مرکز لجستیک و یا انبار از بنادر ایران در اختیار کوبا قرار گیرد.
وزیر راه و شهرسازی افزود: بنادر ایران برای تردد دریایی از ظرفیت مناسبی برخوردار است که می‌تواند یک پیوند خواهر خواندگی میان دو کشور ایجاد شود و می‌توانیم کمیسیون مشترک نیز برای این مقوله داشته باشیم.
بذرپاش افزود: در حوزه هوایی نیز ایران آمادگی دارد در زمینه تعمیرات هواپیما همکاری‌های لازم را با این کشور داشته باشد.
وزیر راه و شهرسازی همچنین به مقام کوبایی پیشنهاد کرد در بخش ریلی از ظرفیت شرکت‌های ایرانی همانند واگن پارس و مپنا برای ساخت و تعمیرات لوکوموتیو استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • موافقت با درخواست کوبا برای استفاده از کشتی‌های ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • آمادگی ایران برای تعمیر هواپیما و صدور خدمات مهندسی به کوبا
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور