Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-03@04:04:54 GMT

درخواست بوریس جانسون برای برگزاری نشست سران گروه هفت

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۸۴۵۰۶

درخواست بوریس جانسون برای برگزاری نشست سران گروه هفت

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس روز یکشنبه اعلام کرد که خواستار تشکیل نشست سران گروه هفت برای بررسی بحران افغانستان در سه شنبه آینده شده است.

به گزارش  خبرگزاری رویترز؛ جانسون در پیامی توئیتری همچنین از جامعه بین المللی خواستار یافتن راه هایی برای پیشگیری از اوج گیری بحران در افغانستان شد و افزود: همکاری جامعه بین المللی برای تضمین تخلیه ایمن شهروندان، جلوگیری از بروز بحران انسانی و حمایت از افغان ها برای نگهداری از دستاوردهای ۲۰ سال گذشته، از اهمیت بسیاری برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 با افزایش خشم جهانی ناشی از تصمیم به خروج بی سر و سامان نیروهای انگلیسی از افغانستان، نشست رهبران گروه هفت برای هفته جاری با شتاب زدگی برنامه ریزی شده است.  

به نوشته روزنامه گاردین، ارتش انگلیس بامداد یکشنبه اعلام کرد که هفت غیرنظامی افغان در هرج و مرج اطراف فرودگاه بین المللی کابل جان باخته اند.  

سران جهان هشدار دادند که افغانستان با فاجعه مطلق شامل گرسنگی گسترده، بی خانمانی و فروپاشی اقتصادی روبه روست، مگر آنکه در زمینه اقدامات بشردوستانه فوری درپی خروج نیروهای آمریکایی از این کشور توافق شود.  

«الکسی پوشکوف» سیاستمدار و سناتور مشهور روسیه گفت: اروپا هزینه شکست و ناکامی آمریکا در افغانستان را خواهد پرداخت.  

پوشکوف رئیس کمیسیون امور سیاستگذاری اطلاعاتی شورای فدراسیون (مجلس سنای روسیه) در مورد هزینه ای که اروپا باید بپردازد، با اشاره به اظهارات "اورسولا فون درلاین" رئیس کمیسیون اروپا نوشت: بخش اصلی بیش از سه میلیون نفری که افغانستان را ترک کرده اند، راهی کشورهای اروپایی خواهند شد. 

منبع: فردا

کلیدواژه: لندن بوریس جانسون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۴۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌های ریلی کشور

سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنجشنبه در ادامه برگزاری جلسات پیگیری موضوعات ویژه، در نشستی با حضور معاون اول رئیس جمهور، رئیس دفتر رئیس جمهور، وزرای راه و شهرسازی، نفت، امور اقتصادی و دارایی، رئیس کل بانک مرکزی، رئیس سازمان برنامه و بودجه و تعدادی دیگر از معاونین ایشان و مدیران دستگاه‌های اجرایی به بررسی راهکار‌های تسریع در اجرا و تکمیل مهمترین طرح‌های ریلی کشور از جمله خط‌آهن سریع‌السیر تهران-مشهد و خط‌آهن رشت-آستارا پرداختند.

مشکلات موجود در مسیر اجرا و تکمیل این طرح‌ها، راهکار‌های رفع موانع و بررسی منابع تامین مالی از جمله مباحث مطرح در این جلسه بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • بحران آوارگان در لبنان به اروپا کشیده خواهد شد
  • برگزاری نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌های ریلی کشور
  • درخواست ایران برای انتشار بیانیه ایپس آسیا درمحکومیت اسرائیل
  • برگزاری نشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • آغاز به کار نشست مقدماتی پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری‌های اسلامی در گامبیا
  • نشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا
  • ترس سران رژیم صهیونیستی از حکم دادگاه لاهه بالا گرفت
  • برگزاری هفتمین نشست ستاد اجرایی بازی‌های پارالمپیک پاریس
  • ◄ برگزاری نشست تخصصی الزامات ساماندهی تنظیم گری ریلی در کشور؛ 18 اردیبهشت
  • هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا