Web Analytics Made Easy - Statcounter

دیدار تاج و پرسپولیس در روز ۳۱ مرداد سال ۱۳۴۸ منجر به ثبت اولین نتیجه غیر از مساوی در تاریخ بازیهای ۲ تیم بود. این بازی در مرحله یک چهارم نهایی باشگاه های تهران در آن سال برگزار شد.

به گزارش طرفداری، در این روز برای اولین بار نتیجه دربی سرخابی ها بعد از سه مساوی متوالی با نتیجه برد یکی از تیم ها به پایان رسید و برنده این بازی تاج تهران بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بازی ۲ تیم با ترکیب زیر به میدان آمدند:

پرسپولیس: مهدی عسکر خانی، ابراهیم آشتیانی، حمید جاسمیان (‌کاپیتان‌)، رضا وطنخواه، فریدون معینی، اصغر ادیبی، کاظم رحیمی، حبیب علیزاده، حسین کلانی، ناظم گنجاپور،فریدون ممبینی

تاج: حسین قاضی شعار، منصور‌پور حیدری، پرویز قلیچ خانی (‌کاپیتان‌)، مهدی لواسانی، عزت الله جان ملکی، احمد منشی‌زاده، کاروحق وردیان، علی جباری، حسین فرزامی، داریوش مصطفوی، اکبر افتخاری

در این بازی پرسپولیس بدون عزیز اصلی و هادی طاووسی ۲ دروازه بان اصلی خود و در حالی که جعفر کاشانی و همایون بهزادی فقید در میدان حضور نداشتند، برابر تاج بازی را شروع کرد، تا[ اما با بهترین ترکیب خود به میدان آمده بود، به هر حال ابوالقاسم حاج ابوالحسن با تصمیمات خود اعتراض پرسپولیسی ها را برانگیخت و اعتراض رضا وطنخواه منجر به اخراج او در دقیقه ۳۵ شد، بعد از اخراج وطنخواه تاج که در دقیقه ۸ گل اول را زده بود از سوی علی جباری گل دوم را به ثمررسانده و با خیال راحت به رختکن رفت.

در نیمه دوم پرسپولیس سراسیمه برای زدن گل به میدان آمد و تلاش های این تیم در دقیقه ۷۲ با گلی که ناظم گنجاپور زد منجر به ثبت نتیجه ۲-۱ شد اما در حالی که پرسپولیس برای گل مساوی تلاش می کرد در دقیقه ۸۸ کارو حق وردیان توانست گل سوم این تیم را بزند. دیدار با برد ۳-۱ تیم فوتبال استقلال به پایان رسید.

این بازی خصوصیات زیر را داشت:

۱- برای اولین بار یک تیم در دربی برنده شد.

۲- برای اولین بار یک بازیکن در دربی اخراج شد.

۳- برای آخرین بار پرویز دهداری در این روز هدایت تیم پرسپولیس را عهده دار بود.

۴- بعد از این بازی بازیکنان تیم فوتبال پرسپولیس به تیم فوتبال پیکان پیوستند.

۵- علی دانایی فرد در این روز برای اخرین بار هدایت تیم فوتبال تاج را در دربی بر عهده داشت.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: برای اولین بار تیم فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۴۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقف آلومینیوم و فولاد به‌سود رقبای خوزستانی قعرنشین

تیم‌های فوتبال آلومینیوم اراک و فولاد خوزستان در هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر به تساوی یک بر یک رضایت دادند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های فوتبال آلومینیوم اراک و فولاد خوزستان در چارچوب هفته بیست‌وپنجم از بیست‌وسومین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران عصر امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ از ساعت ۱۸:۱۵ با قضاوت یاسر همرنگ در ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک بایکدیگر دیدار کردند که این بازی با تساوی یک بر یک خاتمه یافت.

در این بازی برای تیم فوتبال آلومینیوم اراک محمد خلیفه، احسان قهاری، مهدی لیموچی، امین جهان‌کهن، مهران موسوی، یونس اکبرپور، بهروز نوروزی‌فرد، عارف حاجی‌عیدی، محمد امین کاظمیان، میلاد بدرقه و محمدمهدی لطفی به سرمربی‌گری مجتبی حسینی بازی کردند و ترکیب فولاد هم متشکل از کریستوفر کنت، موسی کولیبالی، جفرسون باهیا، شاهین توکلی، مجتبی نجاریان، احسان پهلوان، وحید حیدریه، لوسیانو پری را، ساسان انصاری، سینا مریدی و محمد علی‌نژاد با هدایت عبدالله ویسی بود.

در نیمه اول، بازی روندی متعادلی داشت اما فولاد خوزستان با تمرکز بر روی ضدحملات و شلوغی محوطه جریمه آلومینیوم، موفق شد در ده دقیقه ابتدایی توسط ساسان انصاری به گل اول بازی دست پیدا کند. فولاد پس از گل اول سعی بر کنترل جریان بازی داشت و تمامی راه‌های نفوذ بازیکنان آلومینیوم را بست تا بازی در نیمه نخست با همان نتیجه یک بر صفر به پایان برسد.

در نیمه دوم شاگردان سیدمجتبی حسینی توانستند با گذر از لایه‌های دفاعی فولاد، با اولین موقعیت خطرناک‌شان روی دروازه فولاد در دقیقه ۶۰ مسابقه به گل تساوی برسند و نتیجه توسط کاظمیان به تساوی یک بر یک رسید. این نتیجه در پایان ۹۰ دقیقه تلاش تیم‌ها دست‌نخورده باقی ماند. با این نتیجه آلومینیوم اراک با ۳۱ امتیاز در رده دهم ایستاد و فولاد این هفته را با ۲۲ امتیاز در رده چهاردهم به پایان برد.

کد خبر 749891

دیگر خبرها

  • شکست بایرن‌مونیخ و پیروزی پرگل دورتموند
  • چلسی دربی لندن را از تاتنهام برد
  • سپاهانی‌ها اورونوف را به چه روزی انداختند | تصاویری از پای زخمی ستاره پرسپولیس بعد از بازی حساس | داور حتی کارت زرد هم نداد
  • پزشک سپاهان بیشتر از بازیکنان این تیم دوید!
  • داداش زاده: عالیشاه پرسپولیس را با اخراج کودکانه خود ۱۰ نفره کرد/استقلال بضاعتی بیش از این ندارد
  • گولسیانی: پزشک سپاهان بیشتر از همه دوید!/ همچنان شانس قهرمانی داریم
  • پرسپولیس تعارف استقلال را رد کرد؛ ال‌کلاسیکو خواب‌آور برنده نداشت
  • گولسیانی: پزشک سپاهان از بازیکنان این تیم بیشتر دوید
  • باید از استقلال و پرسپولیس حمایت شود/ وقت کشی نکردیم
  • توقف آلومینیوم و فولاد به‌سود رقبای خوزستانی قعرنشین