Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-04@00:21:34 GMT

نوشیدن قهوه به سلامت و تقویت عضلات کمک می‌کند

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۸۵۰۴۲

نوشیدن قهوه به سلامت و تقویت عضلات کمک می‌کند

به گزارش جام جم آنلاین، به از دست رفتن و زوال توده ماهیچه‌ های اسکلتی بدن به دلیل پیری سارکوپنیا گفته می‌شود.

به مرور زمان و با افزایش سن، حجم و قدرت عضلات کاهش می‌یابد. استحکام عضلات یکی از مهمترین نشانه‌ های بدن سالم است. با تضعیف عضلات، اندام‌های داخلی بدن و به ویژه استخوان‌ها آسیب پذیر می‌شوند.

معمولا توده عضلانی پس از ۵۰ سالگی، حدود ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصد در سال کاهش می‌یابد، این میزان پس از ۶۰ سالگی به ۳ درصد در سال می‌رسد.

از دست‌دادن توده عضلات علاوه بر کاهش توانایی و قدرت انجام فعالیت‌های روزانه، احتمال شکستگی استخوان‌ها را نیز پس از زمین خوردن افزایش می‌دهد.

محققان به سالمندان توصیه می‌کنند که برای جلوگیری از کاهش حجم و قدرت عضلات، پروتئین‌های گیاهی و حیوانی مصرف کنند.

مطالعات جدید نشان می‌دهد نوشیدن قهوه صبحگاهی نیز نقش موثری در تقویت عضلات دارد. بر اساس این مطالعات ژاپنی، مصرف قهوه مانع از سارکوپنی می‌شود. در این مطالعه ۶ هزار و ۳۶۹ شرکت کننده ۴۵ تا ۷۴ سال از نظر میزان دفعات نوشیدن قهوه در روز، توده عضلانی اسکلتی و قدرت عضلات در گرفتن اشیا بررسی شدند. نتایج نشان داد مصرف قهوه به صورت متعادل، میزان توده عضلانی اسکلتی را افزایش می‌دهد، همین امر در افزایش تحرک نقش دارد.

محققان احتمال دادند مصرف قهوه و تقویت عضلات به دلیل کاهش التهاب باشد، ولی مطالعات حیوانی صورت گرفته این مورد را تایید نکرد؛ بنابراین هنوز دلیل اصلی این ارتباط مشخص نیست. در ادامه آمده مصرف افراطی قهوه به هیچ وجه تایید نمی‌شود و مصرف یک فنجان برای تقویت عضلات کافی است.

استحکام عضلات یکی از مهمترین عوامل طول عمر محسوب می‌شود. استفاده از دارو برای افزایش حجم عضلات روش نادرستی است و اثرات سوء دارد؛ در مقابل ورزش‌های کششی و استقامتی و استفاده از موادغذایی طبیعی برای استحکام عضلات توصیه شده است.

لوبیا، ماست، روغن زیتون، گوشت آهو، پنیر، سیب، گوشت گاو و گوساله، عدس، اسفناج، برنج قهوه‌ای، صدف، بادام، سیب زمینی، مرغ، موز، تخم مرغ، بلغور جوی دوسر، ماهی، گوشت بوقلمون، شیر، انواع توت، دانه کتان، آجیل، کلم بروکلی، گوجه فرنگی، پرتقال، هویج، آب، گردو و چای سبز برخی از مواد غذایی موثر در تقویت عضلات به شمار می روند.

مطالعات محققان دانشگاه ایندیانای آمریکا نشان می‌دهد که مکمل روغن دریایی نیز در بهبود آسیب دیدگی عضلات هم در سالمندان و هم در ورزشکاران موثر است.

منبع: ایرنا

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: سارکوپنیا عضلات قهوه سارکوپنی تقویت عضلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۵۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت آفریقا

دکتر احمد نجاتیان در نشست تخصصی سلامت اجلاس ایران-آفریقا با اشاره به توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در توسعه زیرساخت‌های نظام سلامت ازجمله ایجاد ۱۶ هزار تخت بیمارستانی و توسعه مراکز بهداشتی و درمانی، شرکت‌های بیمارستان سازی و انجمن تخصصی مربوطه را یکی از ظرفیت‌های اساسی کشور برای صدور خدمات فنی و مهندسی در قالب ساخت بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی دانست.

وی در ادامه تاب‌آوری را از مؤلفه‌های اصلی نظام سلامت ایران عنوان کرد و گفت: وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران با ۶۰۰ هزار نیرو در شرایط و بحران‌های مختلف وظیفه تأمین، حفظ و ارتقای سلامت را به‌خوبی انجام داده است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت بهداشت، از برگزاری ۳۰ میلیون نفر ساعت دوره آموزشی ضمن خدمت در وزارت بهداشت خبر داد و تصریح کرد: ظرفیت‌های آموزشی ایران در حوزه سلامت توسط وزارت بهداشت و موسسه عالی توسعه و تربیت مدیران نظام سلامت (معتمد) قابل‌گسترش در قاره آفریقا است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • نوشیدن آبمیوه طبیعی در کودکی می‌تواند از ابتلا به چاقی در بزرگسالی جلوگیری کند
  • خواص قهوه + تاثیر بر لاغری و عوارض مصرف بیش از حد
  • آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت آفریقا
  • نوشیدن این چای فشارتان را تنظیم می‌کند
  • ۴ ادویه ضد آلزایمر
  • چه نوع آبی برای سلامتی مفید است؟
  • سم زدایی کبد با نخوردن این خوراکی پرطرفدار !
  • مطالبات چایکاران تا فردا ۱۳ اردیبهشت تسویه می‌شود
  • به محض ترک قند و شکر در بدن چه می‌شود؟
  • مصرف عسل چه کمکی به سلامت دهان و دندان می‌کند؟