Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از اسپوتنیک، رئیس جمهور سابق آمریکا بار دیگر به «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا حمله کرد و بیان داشت که نظامیان آمریکایی باید برای بازگشت به افغانستان آماده باشند.

«دونالد ترامپ» در تجمع طرفدارانش در ایالت «آلاباما» گفت: «ما باید وارد شویم، ما باید این کار را بکنیم وقتی که زمانش درست باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر ما ممکن است مجبور به ورود باشیم، برای اینکه این فرد که کشور ما را مدیریت می کند، تصمیمات وحشتناکی برای عقب نشینی کل ارتش قدرتمند ما گرفته است. ما ممکن است مجبور به بازگشت شویم. ممکن است هم نرویم. اگر شما آماده نباشید هیچ وقت آن ۴۵ هزار نفر را دوباره نخواهید دید.»

به عقیده ترامپ در افغانستان ۱۰ هزار شهروند آمریکایی نیست بلکه ۴۵ هزار نفر است. ترامپ بدون اینکه منظورش را مشخص کند گفت: «اگر آنها فکر نکنند که شما آماده ورود هستید شما هیچ وقت دیگر آنها را نمی بینید و آنجا ۱۰ هزار نفر نیست بلکه ۴۵ هزار نفر هستند.»

رئیس جمهور پیشین آمریکا در ادامه تأکید کرد: خروج نیروها از افغانستان بزرگترین تحقیر نظامی در تاریخ ایالات متحده بود.

 دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا گفت آنچه در افغانستان روی می‌دهد نه خروج نیروهای ایالات متحده، بلکه تسلیم شدن است.

ترامپ در تجمع هواداران خود در آلاباما گفت: "ما می بینیم که ارتش ما به دشمن تسلیم می شود."

این دیدار توسط رسانه های آمریکایی پخش می شود. این سیاستمدار گفت که دولت کنونی ۸۳ میلیارد دلار تجهیزات، پایگاه های نظامی و ساختمان سفارت گران قیمت در افغانستان به جا گذاشته است.

بایدن به مرخصی رفت و افغانستان به جهنم رفت. رئیس سابق ایالات متحده گفت: " بی کفایتی وحشتناک رهبر ملی، هیچ کشوری چنین چیزی را ندیده است."

وی وضعیت افغانستان را " بزرگترین تحقیر نظامی در تاریخ ایالات متحده " خواند.

این سیاستمدار گفت: "شما هرگز نیروهای خود را اول بیرون نمی‌کشید، آخرین نیروها هستند که عقب نشینی می کنند."

به گفته این سیاستمدار، اقدامات بایدن به این واقعیت منجر شد که در بیستمین سالگرد حمله تروریستی ۱۱ سپتامبر در نیویورک، پرچم طالبان بر فراز ساختمان سفارت آمریکا در افغانستان به اهتزاز در آید.

ترامپ بایدن را "دلقک" خواند. به گفته رئیس جمهور پیشین، دولت کنونی حتی نمی داند که چند آمریکایی باید از افغانستان خارج شوند. ترامپ گفت: "شاید ۱۰، شاید ۴۵ هزار آمریکایی باقی مانده اند، آنها نمی دانند."

این چهارمین سخنرانی ترامپ در جمع هواداران از پایان دوره ریاست جمهوری وی است.

کد خبر 621999 برچسب‌ها افغانستان طالبان دونالد ترامپ جوزف بایدن

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: افغانستان طالبان دونالد ترامپ جوزف بایدن ایالات متحده رئیس جمهور هزار نفر ۴۵ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۵۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی

مذاکره کننده ارشد واشنگتن گفت مقامات ایالات متحده و کره جنوبی دیدگاه‌های مربوط به یک توافق جدید در مورد تقسیم هزینه‌های حضور نیروهای آمریکایی در کره جنوبی را مورد بحث قرار دادند و در صورت لزوم به مشورت ادامه خواهند داد.

به گزارش ایسنا، آمریکا و کره جنوبی ماه گذشته میلادی نمایندگانی را برای آغاز مذاکرات زودهنگام با هدف اجرای یک توافق جدید در سال ۲۰۲۶ معرفی کردند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، رسانه‌های کره جنوبی گزارش کردند که هدف از این گفت‌وگو دستیابی به توافق پیش از هر گونه بازگشت دونالد ترامپ به کاخ سفید است که در دوران ریاست جمهوری خود سئول را به «سواری گرفتن از قدرت نظامی آمریکا» متهم کرده بود.

«لیندا اسپچت»، مذاکره کننده ارشد آمریکایی پیش از نخستین دور مذاکرات در هاوایی که سه شنبه تا پنجشنبه برگزار می‌شود، گفت واشنگتن به دنبال یک نتیجه عادلانه و برابر است.

وی افزود: «آمریکا و کره جنوبی دورنماهای خود را برای این نشست مطرح کرده‌اند. ما تا هر زمان که لازم باشد به رایزنی‌ها ادامه می‌دهیم.»

یک مقام ارشد دولت بایدن ماه گذشته میلادی اعلام کرد مذاکرات در مسیر و زودتر از موعد مقرر انجام شده، اما ایالات متحده انتخابات ریاست جمهوری نوامبر را به عنوان«مهلت جدی» نمی‌بیند.

بیش از ۲۸ هزار نیروی آمریکایی در کره جنوبی به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای بازدارندگی در مقابل کره شمالی مجهز به سلاح هسته‌ای مستقر هستند.

در دوران ریاست جمهوری ترامپ، آمریکا و کره جنوبی پیش از دستیابی به توافقی برای افزایش مشارکت سئول در افزایش ۱۳.۹ درصدی هزینه‌های حضور نیروهای آمریکایی در کره جنوبی چندین ماه دچار تنش بودند. بر اساس قرارداد ۲۰۱۹، کره جنوبی حدود ۹۲۰ میلیون دلار برای این مساله در سال پرداخت می‌کرد اما ترامپ از سئول خواست تا این مبلغ را در سال به پنج میلیارد دلار برساند.

قرارداد کنونی در سال ۲۰۲۵ منقضی می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فریدمن: اسرائیل باید بین رفح و ریاض یکی را انتخاب کند
  • بایدن قصد خودکشی داشت!
  • بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • نگرانی مردم آمریکا از بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری / او احتمالا می میرد!
  • نگرانی آمریکایی ها: بایدن در دوره دوم ریاست جمهوری می میرد
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • نگرانی آمریکایی‌ها: بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری می‌میرد
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟