Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@05:54:56 GMT

رایزنی نخست وزیر عراق با امیر کویت

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۸۵۴۲۶

رایزنی نخست وزیر عراق با امیر کویت

نخست‌وزیر عراق در دیدار با امیر کویت به بررسی روابط دوجانبه بین دو کشور و راه های گسترش آن در جهت رسیدن به مرحله ای پیشرفته از انسجام و تقویت همکاری مشترک در زمینه های اقتصادی پرداخت.

به گزارش مشرق به نقل از الفرات، مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق امروز یکشنبه در کویت با نواف الاحمد الجابر الصباح امیر این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار که با حضور مشعل الاحمد الجابر الصباح ولیعهد کویت و صباح خالد الحمد الصباح نخست وزیر این کشور برگزار شد، دو طرف به بررسی روابط دوجانبه بین دو کشور و راه های گسترش آن در جهت رسیدن به مرحله ای پیشرفته از انسجام و تقویت همکاری مشترک در زمینه های اقتصادی و سرمایه گذاری، صنعت و تجارت و غیره پرداختند.

نخست وزیر عراق در این دیدار از موضع «صباح الاحمد الجابر الصباح»، امیر فقید کویت و دیدگاه امیر کنونی این کشور در حمایت از عراق و کمک به آن و توسعه روابط دوجانبه بین دو کشور برادر قدردانی کرد.

وی همچنین از امیر، دولت و ملت کویت به دلیل مواضع برادرانه در قبال عراق و حمایت از این کشور که آخرین آن کمک برای مقابله با ویروس کرونا بود، تشکر کرد.

الکاظمی به چالش های منطقه از جمله کرونا و شرایط اقتصادی سخت و تنش های منطقه ای و غیره اشاره کرد و گفت این چالش ها موجب می شود اعتقاد بیشتری به لزوم همکاری و افزایش سطح هماهنگی بین دو کشور داشته باشیم.

نخست وزیر عراق تاکید کرد که دولت عراق در تلاش است تا کشورش به مرکزی برای دیدار، گفت وگو و تبادل دیدگاه ها بین طرف های مختلف و تشدید تلاش ها برای تقویت همکاری بین المللی برای حمایت از عراق و تقویت روابط با کشورهای همجوار تبدیل شود.

الکاظمی در پایان اعلام کرد که بغداد در اواخر ماه جاری میزبان سران کشورهای همجوار عراق و منطقه در کنفرانس منطقه ای بغداد خواهد بود و تمایل عراق برای مشارکت کویت در بالاترین سطوح در این کنفرانس را ابراز داشت.

از طرفی دیگر امیر کویت نیز ضمن استقبال از مصطفی الکاظمی و هیئت همراه او، برای تقویت همکاری بین دو کشور برادر ابراز امیدواری و تاکید کرد که کویت همواره حامی عراق و دولتش در مقابله با بسیاری از چالش ها و حاضر در کاهش موانع برای تقویت بهترین روابط که ضامن منافع دو ملت باشد، خواهد بود.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان مصطفی الکاظمی صباح الاحمد الجابر الصباح دولت عراق بغداد کویت نخست وزیر عراق تقویت همکاری بین دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۵۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت دفاع نظامی و غیرنظامی در دستورکار آلمان

وزیر کشور آلمان با توجه به وضعیت تهدید جدید در اروپا، تحول در دفاع غیرنظامی و همچنین نظامی را درخواست کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل"، با توجه به وضعیت تهدید جدید در اروپا، "نانسی فایزر"، وزیر کشور فدرال آلمان معتقد است که این کشور نیز باید از نظر دفاع مدنی خود را تغییر دهد.

وی در این باره به خبرگزاری آلمان گفت: «ما باید سرمایه‌گذاری‌های مهم بیشتری در سیستم‌های هشدار خوب، هلیکوپترهای مدرن و سایر تجهیزات انجام دهیم.

این وزیر آلمانی تاکید کرد: همین امر در مورد حفاظت موثر از زیرساخت های حیاتی و مراقبت در صورت بروز بحران صدق می کند.

فایزر همچنین گفت که تجاوز روسیه به اوکراین به یک وضعیت امنیتی کاملاً تغییر یافته منجر شده است که در درجه اول در میان شرکای شرقی اتحادیه اروپا و ناتو مانند کشورهای بالتیک، اما همچنین از طریق تهدیدات سایبری مانند حملات سایبری، جاسوسی و انتشار اطلاعات نادرست در اینجا دیده می شود.

وی افزود: این بدان معناست که: «علاوه بر بازدارندگی و دفاع نظامی، ما باید حفاظت غیرنظامی را نیز تقویت کنیم، بنابراین به گفته وی وزارت کشور فدرال به طور فشرده با وزارت دفاع بر روی یک طرح عملیاتی برای دفاع نظامی و غیرنظامی کار می‌کند.

به گفته وی وزارت بهداشت و اداره حمل و نقل نیز در کار بر روی به اصطلاح OPLAN که به عنوان طرح محرمانه طبقه بندی شده و اکنون در نسخه اولیه در وزارت دفاع موجود است، مشارکت دارند.

تشدید انتقادها از خشونت پلیس آلمان علیه حامیان فلسطینیاناعتراض علیه سیاست‌های ضد اسلامی دولت آلمان در هامبورگ

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تحولات غزه؛ محور رایزنی تلفنی امیر قطر و رئیس‌جمهور مصر
  • رایزنی تلفنی بایدن با امیر قطر؛ تحولات غزه محور گفتگو‌ها
  • رایزنی تلفنی بایدن با امیر قطر؛ درباره تحولات غزه
  • امیر کویت فردا عازم قاهره می‌شود
  • مشعل الصباح امیر کویت فردا عازم قاهره است
  • رایزنی «بلینکن» با سران ایروان و باکو درباره روند صلح بین دو کشور
  • تقویت دفاع نظامی و غیرنظامی در دستورکار آلمان
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • رایزنی برای افزایش سفر بین ایران و عمان
  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار