Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد مسعود فرزند رهبر فقید افغانستان احمد شاه مسعود به طالبان نسبت به ورود به ولایت پنجشیر هشدار داد و گفت از حمایت نیروهای دولت سابق و اهالی پنجشیر برخوردار است.

به گزارش ایسنا، به نقل از النشره، احمد مسعود در گفت‌وگویی تلویزیونی گفت: ما تعدادی از نیروهای دولتی و نیز هزاران تن از اهالی ولایت پنجشیر و نیروهایی از تخار، قندوز و کابل را داریم، این نیروها از نژادهای مختلف هستند و طالبان در صورتی که رویکرد کنونی را ادامه دهند خیلی دوام نخواهند آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اشاره کرد: اگر طالبان حمله به پنجشیر را متوقف کند راهی بهتر را برای آینده خواهیم یافت. اگر وارد پنجشیر شوند مبارزه خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم مقاومت را گسترش دهیم.

احمد مسعود ادامه داد: ما آخرین خطوط دفاع از افغانستان هستیم و می‌خواهیم این جنگ را پایان دهیم و مذاکره کنیم. اما طالبان به میانجی‌گری گوش نمی‌کند.

احمد مسعود درباره راه حل سیاسی بحران این کشور بر آمادگی خود برای مذاکره برای حل معضل تاکید کرد و گفت: هیچ‌کس با ایده مذاکره در پنجشیر مخالف نیست. ما مشکلی با حضور طالبان در دولت یا دولت فراگیر نداریم.

مسعود درباره تماس با روس‌ها و گروه‌های بین‌المللی گفت، از این کشورها می‌خواهیم در افغانستان برای ماموریت مبارزه با مهاجرت و تهدید تروریستی مداخله کنند. ما خواهان فشار سیاسی و کمک‌های انسانی هستیم تا طالبان درک کنند، رویکرد ما این است که باید دولت فراگیر تشکیل شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: احمد مسعود احمد مسعود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۵۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش مدیریت بحران برای احتمال وقوع سیلاب در ۴ استان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، حسین ظفری در گفتگو با برنامه «پیگیری» گفت: سازمان هواشناسی برای استان‌های غربی و جنوب غربی کشور از امروز تا روز جمعه هشدار سطح نارنجی مبنی بر احتمال وقوع سیلاب را صادر کرده است.

­این مقام مسئول با بیان اینکه بارش‌ها از امروز در استان‌های غربی و جنوب غربی آغاز شده است، افزود: بارش‌ها فردا در ۴ استان (بخش جنوب شرقی استان خوزستان، بخش شرقی و شمالی استان بوشهر و استان‌های کهگیلویه بویراحمد و چهارمحال و بختیاری) متمرکز می‌شود و روز پربارشی را در این استان‌ها خواهیم داشت و بارش در بقیه استان‌ها معمولی است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

­معاون سازمان مدیریت بحران گفت: باتوجه به اینکه به احتمال زیاد عشایر به وسایل ارتباط جمعی دسترسی نداشته باشند، افرادی را به مناطق زندگی عشایر فرستادیم تا هشدار‌های لازم را به آنها بدهند.

­ظفری با اشاره به اینکه احتمال رعدوبرق و بارش تگرگ در مناطق مرتفع وجود دارد، افزود: به عشایر و روستاییان هشدار دادیم که مراقبت‌های لازم را داشته باشند تا به محصولات کشاورزی آسیبی وارد نشود.

­این مقام مسئول گفت: اگر بارش‌ها به قدری زیاد باشد که نیاز به مسدود کردن مسیر‌ها و هدایت اجباری رانندگان باشد، از مردم می‌خواهیم تا با عوامل پلیس راه و راهداری همکاری لازم را داشته باشند.

دیگر خبرها

  • هشدار وقوع سیلاب در ۲۷ ولایت افغانستان
  • برگزاری آزمون ورود دختران به دوره مامایی در افغانستان
  • طالبان در پنجشیر جمع‌آوری موبایل‌های هوشمند را از سر گرفته‌اند
  • برگزاری آزمون ورود دختران به دوره مامایی در شمال افغانستان
  • گروه طالبان در پنجشیر به جان مردم و موبایل‌‌های هوشمند افتادند!
  • درخواست یک مقام طالبان برای به بهره‌برداری رسیدن مسیر چابهار-افغانستان
  • هشدار انریکه به دورتموند: چیزی برای از دست دادن نداریم
  • طالبان در پنجشیر جمع‌آوری موبایل‌ های هوشمند را از سر گرفته‌اند
  • فیدان: تصمیم ورود به پرونده بین‌المللی علیه اسرائیل گرفتیم
  • آماده باش مدیریت بحران برای احتمال وقوع سیلاب در ۴ استان