Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: مراکز واکسیناسیون کرونا برای تزریق دوز دوم از فردا در رشت بازگشایی می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، آبتین حیدرزاده امشب در جمع خبرنگاران با بیان اینکه وضعیت سراسر گیلان قرمز است اظهار داشت: تعداد کل بستری‌شدگان از 2 هزار کاهش یافته اما این به معنی بهتر شدن وضعیت نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در مورد گلایه‌مندی مردم برای تزریق دوز دوم واکسن در رشت افزود: ستاد کرونا امروز مصوبات خوبی در این زمینه داشت و به ما کمک خواهد کرد تا تزریق واکسن برای 48 سازمان و نهاد که از وزارت بهداشت نامه داشتند را تا هفته آینده متوقف کنیم.

 حیدرزاده عنوان داشت: بدین ترتیب تمام اهتمام خود را برای تزریق دوز دوم واکسن کرونا برای شهروندان رشت می‌گذاریم لذا افراد منتظر بمانند تا با آن‌ها تماس گرفته و یا برایشان پیامک ارسال شود و از تجمع در مراکز واکسیناسیون بپرهیزند.

وی با تأکید بر اینکه همین تجمعات در محل واکسیناسیون عامل انتقال کرونا خواهد بود تصریح کرد: از فردا حداکثر تعداد مراکز با تعداد اندکی واکسن در رشت فعال خواهد شد تا در طی دو سه روز آینده صف تزریق دوز دوم واکسن در رشت خالی شود.

تعداد بیماران کرونایی بستری در گیلان به 2000 نفر رسید3 نقاهتگاه صحرایی برای بیماران کرونایی در استان گیلان برپا می‌شودوضعیت 414 بیمار کرونایی در استان گیلان وخیم‌ است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: پس از تزریق دوز دوم واکسن در رشت می‌‌توانیم از شنبه مطابق بقیه شهرستان‌های استان به حالت عادی برگردیم و زمان و مکان تزریق دوز اول و دوم با پیامک‌دهی به شهروندان رشتی اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/614/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تزریق دوز دوم واکسن واکسن در رشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۵۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش تعداد مراجعین ناشی از نزاع به پزشکی قانونی اردبیل

دکتر نگار خوشنویس گفت: پارسال در مجموع ۱۳ هزار و ۶۷۸ نفر با ادعای جراحات ناشی از نزاع و درگیری به مراکز پزشکی قانونی استان اردبیل مراجعه کردند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل افزود: از این تعداد مراجعه ۱۰ هزار و ۸۶ نفر مرد و سه هزار و ۵۹۲ نفر زن بوده است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ که حدود ۱۴ هزار نفر بوده، هشت درصد کاهش داشته است.

به گفته او، بیشترین تعداد مراجعین ناشی از نزاع و درگیری به پزشکی قانونی اردبیل در سال گذشته در تیرماه با هزار و ۵۴۷ نفر و کمترین مراجعین نیز در اسفند ماه با ۷۷۰ نفر بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل با بیان اینکه بیشترین علت مراجعه به مراکز پزشکی قانونی این استان و حتی کشور نزاع و درگیری است، افزود: افراد بعد از مراجعه به مراکز انتظامی و قضایی به مراکز پزشکی قانونی ارجاع شده و بر اساس نوع و میزان آسیب دیدگی و صدمات برای آنها گوهی صادر می شود.

دکتر خوشنویس گفت: با توجه به اینکه در پزشکی قانونی هیچ گونه کار درمانی انجام نمی‌شود، لذا اولویت اول برای مصدومین ناشی از نزاع به ویژه در موارد پر خطر ، مراجعه به مراکز درمانی جهت اقدامات درمانی می‌باشد.

او با بیان اینکه داشتن معرفی نامه از مراجع قضایی و انتظامی جهت پذیرش و ارائه نظریات پزشکی قانونی الزامی است، افزود: داشتن ظاهر خون آلود نه تنها تاثیری در نظریه‌های کارشناسی نخواهد داشت، بلکه معاینه دقیق تر زخم و جراحات را با مشکل مواجه خواهد کرد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند
  • هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند
  • کاهش ۸ درصدی مراجعان درگیری به پزشکی قانونی اردبیل
  • کاهش تعداد مراجعین ناشی از نزاع به پزشکی قانونی اردبیل
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده در مازندران
  • تسهیل تأمین دارو و واکسن مورد نیاز دامداران و مرغداران لرستانی
  • ۲۲ مرکز مهر در مازندران فعالیت می کند
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد