Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@18:07:41 GMT

روند ابتلا به کرونا هفته آینده در زنجان شدت می‌گیرد

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۸۵۶۴۸

روند ابتلا به کرونا هفته آینده در زنجان شدت می‌گیرد

گروه استان‌ها - طبق نظر مسئولان دانشگاه علوم پزشکی زنجان قرار است از هفته بعد طغیان ویروس کرونا در زنجان رخ دهد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان ، این روزها استان زنجان وارد پیک پنجم کرونا شده و روند مبتلایان کرونایی و بستری‌شدگان در بیمارستان‌ها به شدت افزایشی است که طبق گفته مسئولان در هفته آینده با طغیان ویروس کرونا در زنجان مواجه خواهیم شد؛ از سوی دیگر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زنجان به کمتر از 50 درصد رسیده که همین موضوع انتقادات زیاد مسئولان را به همراه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، حضور در مراسمات و دورهمی‌ها و همینطور عدم استفاده از ماسک سه عللی است که مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان آن‌ها را دلیل اصلی قرمز شدن وضعیت کرونایی زنجان توصیف می‌کنند.

در همین راستا پرویز قزلباش، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برنامه‌ریزی واکسیناسیون در استان زنجان طبق روال ادامه دارد و بر اساس واکسن‌هایی که به استان تخصیص پیدا می‌کند این روند ادامه دارد.

وی با بیان اینکه فعلاً گروه جدیدی به واکسیناسیون اضافه نشده است، گفت: اگر هر زمان گروه جدیدی از سوی وزارت بهداشت اعلام شود قطعاً روند واکسیناسیون در زنجان همزمان با سایر نقاط کشور آغاز خواهد شد. در حال حاضر 50 درصد گروه سنی 45 تا 50 سال در استان زنجان واکسینه شده‌اند و همچنان روند واکسیناسیون برای این گروه سنی ادامه دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در ادامه به انتشار عکس حاشیه‌ساز در زمینه فوتی‌های کرونایی کشور اشاره کرد و گفت: اصلاً ثبت احوال مسئول ارائه مرگ و میرها به تفکیک علل نیست؛ آمار رسمی کرونا در اختیار وزارت بهداشت است و ثبت احوال نهاد تخصصی بررسی علل مرگ‌ها نیست.

علامت سوال های بزرگ در برابر واکسن کرونا/ سه چهارم افراد مبتلا شده در یک شهر آمریکا واکسن زده بودندرکورد بیماران بدحال کرونایی استان قزوین شکستافتتاح بزرگ‌ترین مرکز واکسیناسیون کرونا در استان سمنان توسط سپاه به روایت تصویر

وی در ادامه به میانگین سنی مبتلایان به ویروس کرونای دلتا در استان زنجان اشاره کرد و گفت: عمده ویروس در گردش در کل کشور ویروس دلتا است؛ میانگین سنی مبتلایان به کرونا به ویروس دلتا نسبت به موارد قبلی بسیار پایین‌ آمده ولی موضوع مرگ و میر در این گروه سنی به صورت معناداری مشاهده نشده است.

قزلباش در ادامه به افزایش روند مبتلایان به ویروس کرونا در استان اشاره کرد و گفت: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده هفته بعد روند مبتلایان به ویروس کرونا با شتاب بیشتری انجام خواهد گرفت؛ به عبارتی دیگر طی روزهای آینده شاهد طغیان بیماری کرونا در زنجان صورت خواهیم بود.

وی در پایان به افزایش بستری‌شدگان بیماران کرونایی گریزی زد و افزود: متاسفانه شب گذشته 120 نفر بیمار جدید کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند که جمعاً کل بیماران بستری شده در استان به خاطر مبتلا به ویروس کرونا به 600 نفر رسیده است که پیش‌بینی می‌شود طی روزهای آینده این رقم افزایش یابد. واقعیت این است نتیجه عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در روزهای گذشته، در هفته‌های آینده مشخص خواهد شد.

از سوی دیگر علیرضا آرمانی‌کیان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان با انتقاد از عدم رعایت موارد بهداشتی توسط مردم گفت: متاسفانه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زنجان بسیار پایین آمده و متاسفانه عادی‌انگاری در جامعه افزایش یافته است. برخی از شهروندان خیال می‌کنند با آغاز روند واکسیناسیون در کشور و همینطور استان، سرعت انتقال ویروس کرونا ضعیف شده ولی اصلا اینطور نیست.

وی ادامه داد: از شهروندان زنجانی درخواست داریم که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند؛ کرونا همچنان وجود دارد و طبق پیش‌بینی‌ها قرار است هفته آینده ویروس کرونا طغیان کند.

انتهای پیام/س

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ماه محرم واکسن ایرانی کرونا ویروس کرونا ماه محرم واکسن ایرانی کرونا ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی پروتکل های بهداشتی ویروس کرونا استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۵۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید سرزده استاندار البرز از پروژه بزرگراه شمالی کرج

‌به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی عبداللهی، استاندار البرز ظهر پنج شنبه به صورت سرزده از پروژه بزرگراه شمالی کرج بازدید کرد تا در جریان روند پیشرفت آن قرار گیرد.

در ادامه بازدیدهای میدانی از پروژه‌ها، علاوه بر نظارت بر روند اجرا، موانع و موارد لازم احصا می‌شود و با حضور مسؤولان مربوطه در نشست‌های تخصصی مورد بررسی و چاره اندیشی قرار می‌گیرد.

بخشی از کمربند شمالی کرج در سفر رئیس جمهور به استان مورد بهره برداری قرار گرفت و روند تکمیل آن تسریع شد. استاندار البرز از پیمانکار پروژه‌ها خواست با اهتمام بیشتری نسبت به پیشبرد پروژه اقدام کنند.

کد خبر 6095194

دیگر خبرها

  • پادکست| تحلیل بازار طلا و ارز در هفته دوم اردیبهشت/ روند بازار‌ها در هفته آینده چگونه است؟
  • بارش باران تا روز یکشنبه در خراسان رضوی ادامه دارد
  • بازدید سرزده استاندار البرز از پروژه بزرگراه شمالی کرج
  • ادامه روند کاهشی نرخ سود بین بانکی+جدول
  • دمای زنجان کاهش یافت
  • دمای هوای زنجان کاهشی شد
  • آغاز روند کاهشی دما در زنجان
  • باران کشور را فرا می‌گیرد؛ شدت بارش‌ها در این مناطق | سامانه بارشی جدید هفته آینده وارد می‌شود
  • کمک ۱۳ میلیاردی تومانی خیران برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟